Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vektere, ikke innbill dere at dere er Politi. Det ser bare dumt ut og dessuten vet jeg at dere er brunskjorter innerst inne.

 

Tåpelig kommentar. "Bedre å skjule dumheten, enn å åpne munnen og fjerne all tvil."

 

 

Flott firma, vi har jo både vektertjeneste og kontrollørtjeneste, så blir litt jobbing her og der.

 

Har tidligere jobbet i Skan-Kontroll. Seriøst firma som siler ut råtne epler før uniformen tas på.

Lenke til kommentar

Kan du ikke ta til deg litt humor?

 

Ikke no galt med din kommentar. Kan fint spøke om tyttebær, ikke noe problem det. :)

 

Vektere, ikke innbill dere at dere er Politi. Det ser bare dumt ut og dessuten vet jeg at dere er brunskjorter innerst inne.

 

 

_anno1940_jpg_744048f.jpg

 

 

Vil heller unngå kommentarer som dette i tråden.

Lenke til kommentar

Som mobilvekter ser jeg ikke poenget med håndjern. Hvordan skal en vekter uten erfaring eller kurs påføre en person håndjern?

 

Får du personen ned i bakken blir det mest sannsynelig et basketak, kanskje du får på jerna på den ene hånda så mister du kontroll over personen som reiser seg opp, slår og jerna fyker i alle retninger, dette er farlig. Så er man også ansvarlig for personen, skader personen seg har vekteren et problem. Bedre å bare trekke seg vekk fra situasjonen om mulig.

Har man kurs og er flere vektere og personen er farlig ser jeg poenget med jern, da kan man få veldig god kontroll. Men en vekter? Nei.

 

 

 

Endret av Vektern
Lenke til kommentar

Poenget med håndjern for en vekter er rett og slett selvforsvar, i mitt syn. Ikke alle oppdrag krever man trenger håndjern, men på noen få er det greit å dem med. Hos oss burd du hatt kurset "Håndjern og Arrestasjon" før du får lov til å ta med deg  håndjern på oppdrag.

 

De vekter så tror de purk jr opplegg da har de misforstod hele opplegget.

Endret av smy
Lenke til kommentar

Jeg ser at det har vist blitt opprettet en slags "motstandsbevegelse" mot vekterne etter mine innlegg. Nå har vekterne problemer med flere personer enn bare meg.

Javel..? Har faktisk hatt en del negative vekteropplevelser selv. Husker de gjennomførte razzia for å sjekke sekkene til de ansatte for nasking.

 

 

Må bare si at Ernst Röhm godt kunne ha vært sjef i Securitas.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg fikk vite enda mer om teite vektere og deres alvorsgrad idag da jeg gikk med en jente som jobbet i en butikk. Hun fortalte om to spesielle dumme hendelser iløpet av sommeren da hun jobbet i butikken i kjøpesenteret og disse hendelsene syntes hun var så jævlig tragiske.

 

1) Butikken har normalt ulike skinker som er en kjølevare. Vekterne fant en kokt skinke i frysedisken, da klikket det for vekterne og de skulle ta kunden eller den ansatte som hadde plassert koktskinke i frysedisken noe som ødela varen. De spurte alle de ansatte men det førte ingen vei, så ble de frustrert og de sa at de skulle sjekke overvåkning videoen for å avduke dette, da viste det seg at en kunde hadde plassert den kokte skinken i frysedisken og da skulle de finne ut hvem kunden var og anmelde kunden selv om skinken bare var verdt ca. 20kr

 

2) Disse sentervekterne drev også med butikkkontroll. Da butikken skulle stenge så pleide vekterne gjemme seg ved utgangen bak et bosspann for å spionere på de ansatte for å forsikre seg om at de ikke tok en pakke røyk eller snus med seg ulovlig når de skulle stenge. Men det var en ansatt som nemlig hadde gjort dette og da ble den ansatte behandlet som en butikktyv.

Vekterne pleide å sjekke om de ansatte hadde stjålet en snus eller røykpakke dersom de ble mistenksom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Vi slenger ikke dritt til dere på Internett, vi sier bare våre meninger om hva som har skjedd og får skikkelige svar tilbake fra flere vektere noe som aldri hadde gått dersom jeg hadde konfrontert noen vektere som var på jobb ved et kjøpesenter, da hadde de kastet meg ut av kjøpesenteret.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg ser var han en tysk offiser av noe slag; http://no.wikipedia.org/wiki/Ernst_R%C3%B6hm

Ernst Röhm er jo Hitlers rival som ble ryddet av veien så ikke SA skulle bli for mektige og true det nye SS.

 

Men for å være mer on topic: Ja, det er bra med vektere som tar støyten under husbråk og festing i boligsameier og som kanskje klarer å stoppe sigøynere som nasker. Men å snuse i ansattes vesker og leke Rambo og stormtrooper er over grensen.

Lenke til kommentar

Men å snuse i ansattes vesker og leke Rambo og stormtrooper er over grensen.

 

Sånne tjenester er jo bestilt av kunden da... De ansatte og selvfølgelig tillitsvalgte vet også om tjenesten.

 

Skal ikke en daglig leder få lov til å ansette noen til å arbeide mot svinn uten at tilfeldige folk skal hate vektere for det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...