Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal starte et nytt game med komplett nytt scenario i forhold til hva man pleier å ha.

 

Starte med Liverpool, sørge for å tape alle kamper - gjerne benytte seg av Yamas-trikset hvis jeg skulle vinne.

Prøve å kjøre Liverpool fra PL og ned I Blue Square North/South mens jeg samtidig har brukt opp alt av penger, gjerne masse gjeld i tillegg...

Bare adde ny manager hver gang jeg blir sparket...

 

Så får man se hvor mange sesonger det tar før klubben kommer seg opp igjen, hvis de noengang gjør det...

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal starte et nytt game med komplett nytt scenario i forhold til hva man pleier å ha.

 

Starte med Liverpool, sørge for å tape alle kamper - gjerne benytte seg av Yamas-trikset hvis jeg skulle vinne.

Prøve å kjøre Liverpool fra PL og ned I Blue Square North/South mens jeg samtidig har brukt opp alt av penger, gjerne masse gjeld i tillegg...

Bare adde ny manager hver gang jeg blir sparket...

 

Så får man se hvor mange sesonger det tar før klubben kommer seg opp igjen, hvis de noengang gjør det...

Kanskje heller bruke editoren?

Lenke til kommentar

Frispark legger du ballen på beste hodespiller. De to sterkeste/best på hodet skal markere keeperen. Ha også et par til å forstyrre muren. To/tre stk på ligg dypt, mens resten er på gå frem

Cornere legger du på bakre stolpe der du kun har din beste hodespiller som står på bakre stolpe. Resten ligger enten dypt/utenfor feltet/gå frem og noen på første stolpe. Ingen andre enn din beste skal ligge eller angripe på bakre stolpe.

Lenke til kommentar

Du vet jo hva som er viktige ferdigheter for den posisjonen. Om ikke så finn det ut ved å merke spilleren på taktikken og velge hva slags rolle,- så vil du se det. Da kan du også sette på at en spiller ikke skal ha under en viss verdi på de ferdighetene. Da blir det ikke så mange ;) Om du samtidig prøver ha en som er utviklet i England, så vil du ikke ha så mange (... egentlig ingen!:p)

 

Hmm, vurderer å lage en "comeback" DB nå... hvor jeg tar frem igjen alle som har lagt opp og er under 42 år (med unntak av keepere. Raymond Van Der Gouw SKAL med) og tar de frem igjen til å spille for litt forskjellige klubber. Enten klubbene de er i nå (som trenere managere) eller en klubb de har spillt i. Så da kommer spillere som Shearer, Solskjær og Overmars tilbake!

Det eneste kravet er at de skal ligge i db'n fra før! :p

Lenke til kommentar

Iceman: Har du alle spillerne på den ekstreme kreative friheten?

Nei. Stoppere har jeg på strengere, da jeg merket jeg ble veldig ofte straffet på kontringer og lange baller. På det nåværende laget har jeg også DM på mer strengt og skrudd ned SM'en litt også, men må nesten se litt på spillerene du har. Sånn som taktikken er "clean" er det nesten kun fokusert på possesion.

 

Lurer på om jeg skal starte et nytt game med komplett nytt scenario i forhold til hva man pleier å ha.

 

Starte med Liverpool, sørge for å tape alle kamper - gjerne benytte seg av Yamas-trikset hvis jeg skulle vinne.

Prøve å kjøre Liverpool fra PL og ned I Blue Square North/South mens jeg samtidig har brukt opp alt av penger, gjerne masse gjeld i tillegg...

Bare adde ny manager hver gang jeg blir sparket...

 

Så får man se hvor mange sesonger det tar før klubben kommer seg opp igjen, hvis de noengang gjør det...

Som noen sa over meg, ville virkelig vurdert å bruke editoren. Du må bare huske å ta et lag oppover i ligaene, ellers blir det feil :)

 

Frispark legger du ballen på beste hodespiller. De to sterkeste/best på hodet skal markere keeperen. Ha også et par til å forstyrre muren. To/tre stk på ligg dypt, mens resten er på gå frem

Cornere legger du på bakre stolpe der du kun har din beste hodespiller som står på bakre stolpe. Resten ligger enten dypt/utenfor feltet/gå frem og noen på første stolpe. Ingen andre enn din beste skal ligge eller angripe på bakre stolpe.

Angripe fremste og bakerste har fungert veldig bra for meg. Gamberini putter sinnsykt med mål!

Lenke til kommentar

Iceman: Har du alle spillerne på den ekstreme kreative friheten?

Nei. Stoppere har jeg på strengere, da jeg merket jeg ble veldig ofte straffet på kontringer og lange baller. På det nåværende laget har jeg også DM på mer strengt og skrudd ned SM'en litt også, men må nesten se litt på spillerene du har. Sånn som taktikken er "clean" er det nesten kun fokusert på possesion.

Merker det selv at det er veldig mye bakrom med den taktikken der. Ellers fant jeg ut at det ble veldig mye cornermål fordel meg med den taktikken der. Det er nice.

Lenke til kommentar

Skal lett spille DB'en som du ligger ved verdens beste spiller gjenom tidene. Dennis Bergkamp :love:

 

Bergkamp skal ha en rolle som "trainee" hos Marco Van Basten i Ajax. Så det er mulig han er i original DB'n. Problemet om han ikke er. Er jobben med å få historien korrekt...

 

Da jeg får tid til dette så blir det som sagt en comeback-db. Spillerene kommer i tillegg til de som er der nå. Og de kommer nok til å legge opp etter en sesong eller to p.g.a at de tross alt er forholdvis gamle... Men det det har lett for å endre måten AI spiller på, og dermed faste overganger osv. Var i hvertfall "gærartig" på FM 2010 :)

 

Kom gjerne med tips til spillere btw. Jeg har klart mest peil på Norske spillere og spillere i PL fra 99-03/04 :)

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...