Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Fikk hentet to unge spillere på lån fra Man Utd og Wolves. Hentet inn Carl Jenkinson på free transfer, og noen unge talenter. Har ikke mer penger til spillere, fordi de jeg har tar mye lønn.. Liten bredde på spesielt spissplass, og litt på midtbanen, så jeg kjører 5-4-1 i min første sesong i League 2. Går overaskende bra, og ligger på 5. plass etter 16 kamper :) Har nesten ikke råd til lønnen til de gode speiderene, så jeg har kun én for tiden. Er det veldig lite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså: Hva skyldes det at siste serierunde i Premier League kan variere så mye som 20 dager? Det tidligste jeg har hatt er 6/5. Det seneste er 26/5. Det er mye. I fjor hadde jeg ligaavslutning, FA-cup-finale og CL-finale på en uke (23/5, 26/5 og 29/5). I år er det godt og vel to uker (8/5, 14/4 og 21/5). I førstnevnte tilfelle slet jeg med å ha nok spillere fit til tre toppkamper på 6 dager. I år er det null problem å ha hele squaden 100% til alle tre kampene.

 

Angående talenter i Storbritannia og resten av verden har jeg gjort et lite eksperiment.

 

Dette viser antall newgens med PA over 180 etter henholdsvis 6, 11 og 16 år.

 

Jeg får to ting ut av det der:

 

1. Brasil har en shitload med talenter

2. Det blir flere og flere virkelig gode spillere etter flere år. Bra! Jeg starter min trettende sesong om et par in-game måneder, og jeg begynner å få en rimelig bra førstelag.

Lenke til kommentar

Far-fetched teori på det:

 

Fra L2 og nedover så er det jo bare deltids-klubber, og dermed har spillerne (IRL) jobber ved siden av, og har sikkert fått seg "normal" arbeidstillatelse? Just a guess.

 

Hmm. Det kan forklare en hel del. Litt på siden: Det som jo er litt interessant med arbeidstillatelser jo også det at selv om man tilbyr heltidskontrakter til ikke-Eu-folk når man er i norsk andredivisjon så får de uansett ikke arbeidstillatelse. Men om du gir dem heltdiskontrakt burde de jo like enkelt få arbeidstillatelse. For alt får jo arbeidstillatelse i 1. div og oppover uavhengig om klubben er deltid eller heltid.

 

Når det gjelder talentene var det jo interessant det der eksperimentet som ble gjort. Jeg har ikke sett så utrolig mange supertalenter fra Norge. I Frigg/Molde-gamet mitt hadde Rosenborg en solid sideback som Chelsea snappet når sidebacken var kun 16 år. Men det er også det eneste norske "supertalentet" jeg har sett i gamet. Speiderne mine klarer ikke å finne noen uansett så...

Lenke til kommentar

Hvis du er en storklubb kan du også gjette deg til PA ved å se på trener/speiderrapporter fra trenere med høy "judge PA"-ability. For en europeisk toppklubb (blant de 4 beste i England eller de 4 beste i Spania, stort sett), så vil 4 stjerner i en rapport indikere rundt 190 i PA. Hvertfall har jeg gjettet meg til det.

Lenke til kommentar

Takker. Angående PA. Når en spiller har PA til 188 på fmscout og jeg speider den spilleren med en meget god speider, så sier speideren at han ikke har det kjempepotensialet, men kan kun bli en middels spiller(To stjerner). Hva er lurt da? Stole på speideren eller FMScout?

 

Håper noen forsto hva jeg mente her.

Lenke til kommentar

På FM Scout er det noe som heter Potential Rating, som blir oppgitt som et tall mellom 1-100, med prosent bak, om jeg ikke husker feil. Gå etter det. En ung spiller med skyhøy potential rating (80 og oppover) blir som regel knallgod så lenge han utvikles riktig og ikke blir skadet mye.

 

En spiller kan ha høy Potential Rating selv om han ikke har 180-200 i Potential Ability.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Rating og Ability kan vel best beskrives som følger:

 

Ability er summen av alle ferdigheter

 

Rating er derimot summen av ferdighetene som trengs i hans posisjon.

 

Dessuten teller fysiske ferdigheter MYE i PA, så du kan ha en rask, sterk spiller med god kondis, som ikke er spesielt god til å spille fotball. Men du kan ha en litt tregere, svakere spiller som har enorme ferdigheter innen pasninger, kreativitet og så videre, som jo da vil være mye bedre.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hæ?

 

post-154491-0-10044700-1312990447_thumb.png

 

Populært navn, merkelig situasjon...

 

 

God kamp...

 

post-102474-0-49396100-1313015100_thumb.jpg

 

 

Likevel tror manageren til City at han kan fortelle meg at jeg burde skyte mer istedefor "walking the ball into the net"... Ironisk kommentar kanskje?

 

 

16 mål på de siste 5... Slå den!!!!

 

post-102474-0-18604300-1313015111_thumb.png

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...