Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal man spise frokost eller ei?


Windows8

Frokost  

37 stemmer

  1. 1. Spiser du frokost?

    • Ja.
      20
    • Nei.
      2
    • Hvis jeg har tid.
      3
    • Noen ganger.
      12


Anbefalte innlegg

God morgen.

 

Leste for ikke så lenge hvor en ernæringsekspert mente at man ikke skulle spise frokost. Dette fordi da tvingte vi kroppen til å starte forbrenninga.

 

Tidligere mente man at frokost var viktig.

 

Så, skal man spise frokost eller ikke?

Selv føler jeg meg mye mer opplagt resten av dagen og spiser frokost hver eneste hverdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva er dårlig med å "kickstarte" forbrenninga?

 

Så lenge man har faste måltider i stedet for å bytte på hele tiden er det bra med frokost. Spiser du frokost uregelmessig kan du sikkert noen ganger føle deg mer slapp enn kvikk på morran.

 

Jeg vet ikke, har ikke lest noen vitenskapelige tester rundt frokost men det er vel ganske kjent at å spise frokost er en bra ting.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på metabolismen. For noen fungerer det helt greit å vente til rundt lunch mens andre vil få mangelsymptomer lenge før den tid om de ikke spiser noe.

 

Metabolismen øker når man spiser frokost, men om man ikke gjør det vil man forsette fasten man oppnådde i løpet av natten og derfor fremdeles benytte eget kroppsfett som primær energikilde i varierende kombinasjon med glykogenlagrene i musklene og lever.

Lenke til kommentar

Skal man på jobb eller skole er det vel lurest å ha noe å "gå på". Jeg blir personlig skikkelig gretten om jeg ikke får spist om morgenen, og setter frokost over både lunsj og middag, kun fordi det er så deilig å spise om morgenen, når man er skikkelig sulten.

Lenke til kommentar

Spiser som regel ikke frokost. Har gjotr det noen ganger, men merker ingen forskjell på kroppen med eller uten. Er svært sjeldent sulten om morgenen og lunsj passer fint til å være første måltid for min del.

Foreldrene mine tvang meg til å spise frokost hver morgen når jeg gikk på skole selv om jeg ikke var sulten og det ga meg en meget dårlig start på dagen. Når jeg ble eldre og fikk bestemme selv så gikk alt så meget bedre. Har derfor aldri noen gang tvunget min egen sønn til å spise når han ikke har lyst på mat. Er bare tull.

 

Leste for en stund siden at det ikke fantes noe vitenskapelig grunnlag for å spise frokost. Jeg tror dette er noe som hver man får vurdere for seg selv om hva som fungerer.

Lenke til kommentar

i hverdagene har jeg ikke matlyst om morningen og er alltid litt kvalm med en gang jeg har våknet, så får ikke til å spise da.Så jeg pleier å vente til første pause på jobb og spise da, ca 2 timer etter at jeg har våknet. Da er jeg sulten og maten går ned.

 

Men er fordel det, kan sove lengre om morningen da :)

Endret av andre3028
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...