Gå til innhold

Harddisken fungerer ikke, men den er ikke død...


Dammed

Anbefalte innlegg

Alt fungerte helt fint for et par dager siden. Og brått i går så ville den ikke starte opp. Så jeg tenkte at det var noe feil med booting delen til Windows XP. Så jeg tok og bootet opp fra Knoppix (Linux boot cd). Kom inn på Linux, men der ble ingen harddisk funnet. Så da tok jeg og startet opp fra Windows XP cden og der fikk jeg beskjed om at Windows setupen ikke finner harddisken. Prøvde et diagnostisk program fra WD og der fikk jeg beskjeden at det er for mange feil. :S Så da var noe feil med system filene til harddisken min. Så det jeg gjorde var å ta den ut fra laptopen og koblet den til min stasjonære. Det som skjedde da var at jeg fikk ikke bootet inn i Windows med den harddisken tilkoblet. Prøvd Knoppix på den stasjonære og harddisken ble heller ikke funnet der. Harddisken blir funnet av DOS, så den er ikke helt død, bare noen filer som mangler tenker jeg. Og jeg fikk tilgang til den via Darik's Boot And Nuke (DOS Wiping HDD program) Noen bilder som viser de forskjellige feilmeldningene jeg fikk: Windows Setup: IMAG0144.jpgIMAG0143.jpg WD feilsøkingsprogrammet: IMAG0142.jpg DOS: IMGP1192.jpg Hadde ikke laget denne tråden hvis det ikke var viktige dokumenter på harddisken, er noen bilder som er kun lagret på den som hadde vært kjekt å ha. Så jeg setter stor pris på flere tips på hva jeg kan sjekke / hvordan jeg fikser harddisken. :)

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en WD 2.5" ekstern harddisk hvor jeg satte inn denne harddisken, dette gjorde jeg inne i LINUX og i Windows. Og jeg prøvde å finne disken via disk management og GetDataBack. Jeg fant disken under disk management. Men jeg kunne ikke gjøre noe med disken. Ingen partisjoner ble funnet og getdataback fant ingenting.

Lenke til kommentar

Det var det jeg fryktet, den står som utildelt.

 

Jeg husker et tilfelle som likner ditt på en annen nettside.

Det han gjorde var å klone problemdisken til en annen disk.

Deretter formatterte han den.

Brukte så GetDataBack , og klarte å hente frem nesten all data på den.

 

Problemet er at disken står som utildelt i diskbehandling, og da er det vanskelig/umulig å klone den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...