Gå til innhold

Rykter om ny gigantkjede til Norge? [Saturn til Norge!]


Anbefalte innlegg

Har hørt rykter om at det skal bygges et Mediamarkt megastore på Lierskogen (i nærheten av Liertoppen kjøpesenter) i Lier som er rett nord for Drammen. Spørs om Oslo og Drammensfolk gidder å dra helt dit om det finnes Elkjøp Megastore i deres egen by.

 

Visstnok skal det være den direkte grunnen for at Elkjøp bygger Megastore ved Slependen (på vei mot Lier), for å kvele litt av kundestrømmen fra Oslo. Samt at de bygger Megastore i Drammen for å forhindre kundestrømmen fra Drammen.

 

Har også hørt at Elkjøp bladde opp 14 millioner for en tomt Mediamarkt hadde tenkt å kjøpe med den hensikt å forskyve tidspunktet for Mediamarkst etablering. Dette kan bare være et rykte, men på en annen side ville det ikke forundret meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har også fått prøvd ut litt halveksotiske headset, som akg k242hd, og k 271 hd (271 var helt rått), fikk til og med prøve alle headsetene på min iriver mp3-spiller.

 

Morsomt med kommentarer om "halveksotiske" når det er snakk om AKG. For oss som har lydbakgrunn så er det "de tre store" som gjelder og regnes som ordentlige. Sennheiser, Beyerdynamic og AKG. Resten er ansett som nisjeprodukter.... Utgangspunkt, referanser og bakgrunn regner jeg med er utslagsgivende for synspunktene her :-)

Jeg vet da det, men butikkene i norge som fører AKG i nevnbar skala i norge kan vel telles på et finger.

Lenke til kommentar

Tja, se på dustinhome og deres fokus på kundeservice, det har jo holdt seg over grensen, mtp at mediamarkt skiller seg såpas kraftig fra konkuransen her, så ser jeg ingen grunn til at det skal endre seg i norge, man kan jo håpe.

Netshop var vel også veldig gode på kundeservice da de startet opp. Men kvaliteten på servicen sank vel omvendt proporsjonalt med antall kunder etterhvert. Om Dustin går i samme felle gjenstår forøvrig å se.

Lenke til kommentar

Jaja, dustin leverer fortsatt utmerket kundeservice hver gang jeg bruker dem, de er tross alt en av nordens største nettbutikker, og har holdt på et årtier lenger enn komplett.

 

Må ikke blande sammen nye oppstarter, og ekspansjoner til nye markeder.

 

Det samme gjelder mediamarkt, de har holdt på i mange mange år, og utvider seg utover flere land. Det kan igjen ikke sammenlignes med nyoppstart som netshop.

 

Og Mediamarkt leverer om noe bedre service nå enn i starten, det står folk ved inngangen og hilser på meg og spør om jeg trenger hjelp til å finne noe i det jeg kommer inn, uansett når på dagen og hvilken dag. Om jeg står mer enn et par minutter i en avdeling kommer det noen bort for å hjelpe etc etc.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan bli sikkert bra dette men når man ser på nettsiden til svenske media markt så syns jeg de fleste prisene er høyere enn på tilsvarende produkt på elkjøp.

Men blir vel ca likt når man utgjør valutaforskjelene :p

Ser mange her skriver konkuranse er sunt, tja bare se på elprice de skal vel nesten legge ned alle butikkene sine i norge og kun drive med nettbutikk. Håper ikke mediamarkt ender som lidl, syns de fleste handler på elkjøp fordi det er elkjøp og ikke fordi de er billigere enn andre.

Men nå skal de jo sies elkjøp er eksperter på såkalte lokketilbud og de selgerne som jobber er noen mestere til å overtale folk som ikke har helt peiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...