Gå til innhold

Rykter om ny gigantkjede til Norge? [Saturn til Norge!]


Anbefalte innlegg

Alle mobilene var festa med alarmer, og to av de satt litt løst, så de peip i et sett en av gangene jeg var der, men det var fiksa til neste gang, det er også eneste jeg har hørt.

 

Elkjøp megastore derimot har en eller annen drittalarm/sirene som brøler konstant hver gang det er mer enn 10 pers i butikken

 

Over alt i butikken henger det lapper som "ta på alt, se på alt, prøv alt".

Alle (60?) laptopene var innlogget i windows og klare til å prøves, så jeg testa jo de innebygde webcammene på de fleste sist jeg var forbi (ingen som imponerte).

Har også fått prøvd ut litt halveksotiske headset, som akg k242hd, og k 271 hd (271 var helt rått), fikk til og med prøve alle headsetene på min iriver mp3-spiller.

 

Alle anleggene er koblet til et system, så du kan prøve et utvalg av 30 forsterkere, med en hvilken som helst av like mange høytalerpar som står utstillt.

 

Alle tver står på, og alle 3d-tvene har sine briller fremme (ikke festet med alarm).

 

Det er faktisk kun mobilene som er festet med alarm på seg, og alle pcene har en usb-kabel med alarm.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein ting er prisar og service i utlandet, det er desverre ingen garanti for at me vil oppleve det samme her i landet. Dramatiske prisforskjellar blir det vel neppe. Det er sjølvsagt positivt om me får ei storkjede som har fokus på kundeservice, men eg trur ikkje heilt at me vil få den store forskjellen før eg ser det.

Lenke til kommentar

ja hvis de har gjort inntog i Sverige, så er Norge for tur. Norge har så stor kjøpekraft og folk kjøper nytt hele tiden. Så det er uten tvil penger å tjene for et slikt selskap.

http://www.mediamarkt.no/

Hvem tror dere eier denne siden da? Domenet ble sikkert kjøpt for flere år siden.

 

Domenet eies av Patrafee AS, et selskap etablert og eid av nordiske aktører innen intellektuelle rettigheter, patenter og juridisk rådgivning. De leverer blant annen tjenester knyttet til håndtering av domener, ikke minst domener knyttet til merkevarer. benq.no er et av domenene de administrerer for Benq.

 

Så det er fult mulig at de har dette på vegne av Media Markt.

 

Ellers så er det svært interessant med en konkurrent til Elkjøp/Lefdal og Expert. Personlig irriterer jeg meg mer og mer over Elkjøp, som i butikker utenfor de største i Oslo etc - begynner å få et elendig vareutvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk håper jeg ikke de presser prisene på populære produkter (data, foto, tv osv...) mer enn de allerede er presset. Det ender bare med enda mindre fortjeneste på denne typen produkter enn det allerede er. Og hva går det ut over?

 

*Kundeservice før/ved kjøp

*Mindre kompetente medarbeidere (flere deltid/studenter)

*Dårligere etterservice

*Andre innskjæringer som til slutt går ut over kundene

 

Et sted må den mindre fortjenesten hentes inn. Og spørsmålet er om MediaMarkt er klar over den norske Forbrukerkjøpsloven, som med et av verdens beste rettigheter for forbrukere, automatisk skrur opp prisene.

 

Det kan også være at en megakjede som dette går inn for å fjerne en del brysomme konkurrenter med å selge til under innkjøpspris en lengre periode (de har sikkert økonomi til det), og da står vi i verste fall igjen med kun MediaMarkt og kanskje Elkjøp. Den større konkurransen fører på lengre sikt til mindre konkurranse, og da kan prisene sakte men sikkert skrus kraftig opp.

 

Hvorfor tror dere det er så sterk konkurranse? Det er et ønske om å være størst og aller helst alene.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har nå fått bekreftet at Elkjøp ruster seg opp, mot en kommende konkurent, høyest sansynelig MediaMarkt.

Elkjøp Drammen er bygget for å kunne bli en Megastore butikk, når det skjer sier de opp leiekontrakten med Kid som ligger i samme byggning, og utvider den veien.

Prisene i Norge er allerede veldig presset på elektronikk, så at MediaMarkt kan revlusjonere prisene, er umulig.

 

~ Mortis

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått bekreftet at Elkjøp ruster seg opp, mot en kommende konkurent, høyest sansynelig MediaMarkt.

Elkjøp Drammen er bygget for å kunne bli en Megastore butikk, når det skjer sier de opp leiekontrakten med Kid som ligger i samme byggning, og utvider den veien.

Prisene i Norge er allerede veldig presset på elektronikk, så at MediaMarkt kan revlusjonere prisene, er umulig.

 

~ Mortis

Kanskje de utvider kundeservicen til det bedre da? Det er da det eneste de kan forbedre tydeligvis.

 

 

 

Lenke til kommentar

Har hørt rykter om at det skal bygges et Mediamarkt megastore på Lierskogen (i nærheten av Liertoppen kjøpesenter) i Lier som er rett nord for Drammen. Spørs om Oslo og Drammensfolk gidder å dra helt dit om det finnes Elkjøp Megastore i deres egen by.

 

Visstnok skal det være den direkte grunnen for at Elkjøp bygger Megastore ved Slependen (på vei mot Lier), for å kvele litt av kundestrømmen fra Oslo. Samt at de bygger Megastore i Drammen for å forhindre kundestrømmen fra Drammen.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått bekreftet at Elkjøp ruster seg opp, mot en kommende konkurent, høyest sansynelig MediaMarkt.

Elkjøp Drammen er bygget for å kunne bli en Megastore butikk, når det skjer sier de opp leiekontrakten med Kid som ligger i samme byggning, og utvider den veien.

Prisene i Norge er allerede veldig presset på elektronikk, så at MediaMarkt kan revlusjonere prisene, er umulig.

 

~ Mortis

 

Prisene er lave/presset ja men de vil nok prøve seg med andre merker/produkter som kanskje faller bedre i smak hos folk. Disse produktene har kanskje andre/bedre/ulike egenskaper enn de typiske kjedeproduktene som er idag. Tiden vil vise. Blir spennende. Kanskje de åpner nettbutikk også? :D

Lenke til kommentar

 

Har også fått prøvd ut litt halveksotiske headset, som akg k242hd, og k 271 hd (271 var helt rått), fikk til og med prøve alle headsetene på min iriver mp3-spiller.

 

Morsomt med kommentarer om "halveksotiske" når det er snakk om AKG. For oss som har lydbakgrunn så er det "de tre store" som gjelder og regnes som ordentlige. Sennheiser, Beyerdynamic og AKG. Resten er ansett som nisjeprodukter.... Utgangspunkt, referanser og bakgrunn regner jeg med er utslagsgivende for synspunktene her :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...