Gå til innhold

Max Manus-pirat avslørt


Anbefalte innlegg

@krikkert:

Du har rett oppløst er noe annet men en tvunget konkurs hadde vært mer passende, gi dem en stor fet regning de aldri har sjansen til å betale eller noe og døp den under noe med skatt.

En konkurs hadde vært passende og ydmykende for de gribbene som sitter bak det møkkafirmaet og hadde vært en god konkurs på konkursstatestikken.

For å være helt ærlig fortjener de alt av dritt som kommer deres vei dette firmaet, ett slikt selskap som opererer etter USA stil og prinsipper har ingenting på norsk jord å gjøre og burde vært kastet ut for lenge siden.

 

Er det ikke gøy å slippe å måtte forholde seg til den virkelige verden? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men det verste med det hele er at Simonsen får herje fritt, hadde ikke de fått inndratt konsesjonen sin fra datatilsynet?

Det er vel til behandling hos Personvernnemda enda tror jeg,finner ingen vedtak der som tilsier at saken er avgjort,er den ikke det så har Simonsen forsatt lov til å loggføre IPer...

http://www.personvernnemnda.no/vedtak/index.htm

 

http://www.tu.no/it/article222813.ece

Sitat:10.09.2009

Selve avgjørelsen vil trolig komme først i november, ettersom partene får muligheten til å komme med ytterligere innspill før saken avgjøres. Frem til avgjørelsen får Simonsen bruke konsesjonen som før.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Det er også flere som mener at UFO-er finnes, at vi aldri har vært på månen, og at Bush iscenesatte 11. september.

 

Ingen kan bevise at UFO-er finnes, men ingen kan bevise at de ikke finnes.

 

Har vi vært på månen? Sannsynligvis, men hvorfor stoppet vi der? Ta all forurensningen og arbeidsledigheten som et eksempel. Om vi gadd flytte oss til andre planeter ville begge deler forsvinne for godt. Forurenset planet? Finn en ny. For mye arbeidsledighet? Flytt til en ny, så er det mer enn nok jobber til alle. Om det bare tok noen få år å sende første fyr til månen burde det ikke ta lang tid å flytte til en annen planet. Hva skjedde f.eks med de der biodomene?

 

Bush kunne ikke ha iscenesatt 11. september. Han er ikke smart nok. :p

 

Men on topic. Hvorfor er det blitt så vanvittig styr rundt piratkopiering av Max Manus, når de samtidig driter i alle andre norske filmer som blir piratkopiert?

Lenke til kommentar

Heh, hadde filmen faktisk vært bra, hadde jeg sikkert lasta den ned jeg óg. Men maken til dårlig krigsfilm har jeg ikke sett på lenge.

 

Skjønner dog ikke hvorfor de gjør denne filmen til en prinsippsak, det var da ikke akkurat mangel på kinogjengere da den gikk på kino, og kan ikke se for meg at DVD-salget var spesielt dårlig?

 

Er så enig med deg. En tragisk film.

Typisk norsk søppel.

Lenke til kommentar

Bare idioter bruker DC uansett!

 

Det eneste som er idiotisk er å tro at dette har noe vesentlig med hva slags fildelingsteknologi som er i bruk.

 

AtW

 

Har selv ikke hørt om lysehubben men regner med det er en DC++ server. Finnes det noen som ennå har blitt tatt for og laste ned filmer/spill ulovelig via torrent?

 

Hva slags forutsetninger legger du til grunn? Nordmann som er domfelt for piratkopiering? Det er vel en ekstremt liten klubb, har det vært mer enn 3-4 dommer i den forbindelse for denne type ting?

 

AtW

Lenke til kommentar

Temmlig gammelt nytt... Leste dette på en annen side for noen uker siden.

 

Uansett, de hadde ikke så mye mer info om det da annet enn at de hadde fått lov å vite hvem det var.

 

20-åringen skal ikke ha vært den egentlige kilden til filen, men bare en av alle de som delte den.

Lenke til kommentar

 

 

Har selv ikke hørt om lysehubben men regner med det er en DC++ server. Finnes det noen som ennå har blitt tatt for og laste ned filmer/spill ulovelig via torrent?

 

Hva slags forutsetninger legger du til grunn? Nordmann som er domfelt for piratkopiering? Det er vel en ekstremt liten klubb, har det vært mer enn 3-4 dommer i den forbindelse for denne type ting?

 

AtW

Forutsetting? Den var vel relativt klar eller er det noe som jeg ikke skjønner? Men det virker på meg som om de som har blitt tatt bruker dc++. Ennå ikke hørt om noen som er tatt med/for torrent trafikk.

 

Selv om du ikke blir tatt så er det ikke lov eller rettferdiggjøres det ikke på noen som helst måte. Selv ikke om filmen er en dritt film etc

Lenke til kommentar

Jeg spurte ganske klare spørsmål, la meg gjenta de:

 

1. Tatt hvor? Snakker vi kun i norge, eller i verden genrelt?

2. Tatt på hvilken måte? Fått en slags reaksjon? (trussel fra opprettshaver, avstengt av ISP, advarsel fra ISP osv), eller domfellelse i rettssystemet?

 

ISPer får inn mengder med klager fra folk med opphavsrett på torrenttrafikk, antakelig mer enn DC, det er uhyre får som har blitt domfelt for noe slikt i norge, så de sakene som er preges av at de begynte for lenge siden (da torrents var lite pop) og tilfeldigehter, iogmed at utvalget er så enormt lite.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Posten til Junkfood Junkie tar for seg noe av det mest vesentlige her.

 

Det er de skikkelige releasene som er problemet, altså reelle alternativer til å kjøpe filmen når den legges ut for salg. Disse kommer som oftest en liten stund før filmen blir lagt ut for salg, og mange orker ikke kjøpe filmen når de først har en utmerket kopi liggende på disken.

 

Det kan godt hende at jeg tar feil, men jeg ser ikke for meg at det er snakk om vesentlige tap som følge av at folk prioriterer en TS release foran det å se filmen på kino. Hvis noen ser en TS release så er de ikke nevneverdig interessert i filmen uansett, og de hadde aldri blåst bort 100kr på kinobilletten.

 

 

Det der tror jeg er feil fordi det platebransjen mener er "TAPTE PENGER" er (antall nedlastinger) ganger kjøpssum = svimlende beløp, mens i realiteten så hadde hvermansen ikke en gang vist om halparten av det de laster ned eller hvert fall aldri kjøpt det uansett.

 

har desverre ikke noe referanse nå siden jeg ikke husker hvor jeg leste det, men piratvirksomheten har bidratt til økning av omsetningen til selskapene selv om de jamrer og klager seg. husk ordtaket all pr er god pr. Så det vil nok gå lang tid før vi ser at de gir opp de dyre søksmålene for som sakt så tjener de mye penger på piratvirksomheten i form av reklame.

 

jeg vet om mange kamerater som kjøper filmene vist de er bra og har kjøpt mange filmer/musikk som de ellers ikke hadde vist om.

pluss at filmer du forventer skal være drit bra går jeg uansett på kino og ser.

 

selvfølgelig finner vi fåtall eksempler sett på verdensbasis at dår e noe piratnørder som laster absolutt ned alt og er litt mer pådrivere i piratverdenen(reklame nettverket)

 

så i realiteten så tjener bransjen på piratene. men de prøve selfølgelig og gi utrykk for at dette er fyfy sånt. Og jamrer seg med svimlende fiktive tall på hvor mye tapte inntekter de har.

 

Det er rett og slett en slags balanse for og opprettholde omsetningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...