Gå til innhold

Sokker i sandalene - tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme grunnen til at brylkrem og piquet er fordomsfullt.

Er brylkrem fordomsfullt?

 

Ang. tema, så kommer det litt an på. Hjemme går jeg med sokker i sandalene, men om jeg tar på meg sandaler og går ut, er det uten sokker. Men når jeg kommer hjem er det på med gnagsårplaster i alle fall.

Det har jeg erfart etter mange år med sandaler om sommeren.

Kan jo hende at jeg glemmer meg og bare går med sokker i sandalene og ignorerer blikkene, samt de nedlatende ordene fra folk rundt meg om at slikt gjør man _ikke_, og det går egentlig greit når jeg er utendørs i kommunen jeg er oppvokst i (de er nå hovedsaklig knøler og rånere uansett), men når jeg er hjemme i Stavanger eller her på Steinkjer og skal ut, da prøver jeg virkelig å huske å ta de (sokkene) av meg. I alle fall på Steinkjer. Det er akkurat lite nok til at det fort blir snakk, og nå har jeg brukt 4 år på og prøve å kjempe meg til at jeg faktisk har _litt_ stil, og da nytter det ikke å fucke det til med å gå med sokker i sandalene.

 

Edit: Ang. joggesko-debatten, det får så være at det ikke passer seg til brorparten av klærne jeg liker å bruke når jeg vil være litt finere enn ellers, jeg er pålagt av lege til å bruke de, sånn at jeg ikke fucker opp ryggen min helt.

Så fra i fjor sommer av, var det bye bye til fine og kule sko, og hello joggesko til 2000 spenn med gode såler, god demping og god støtte. "Yay". :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

På onsdag er årets første skoledag. Jeg vurderer sterkt å gå i sandaler med sokker. Valget står mellom gamle sandaler med sokker, nye sandaler med sokker eller de nye skoene mine. Skal jeg satse på komfort (gamle sandaler), stil (nye sandaler) eller formelt(sko)?

 

Edit: De gamle sandalene er fra 5. eller 6. klasse, og de nye sandalene er brukbare komfortmessig mens de gamle brillierer på samme område. Dessverre er de gamle litt slitte og revet opp, så de scorer tilsvarende lavt på stil.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

Så man må lide for å se bra ut?

 

Oksemøkk. At sokker i sandaler ikke ser bra ut, er bare en illusjon fra illsinte motefanatikere.

 

 

... med mindre du bruker hvite tennissokker med skitne flekkes man ikke får vasket bort. Det ser bare dumt ut. Sokkene må passe sandalene.

 

I morgen er årets første skoledag. Jeg vurderer sterkt å gå i sandaler med sokker. Valget står mellom gamle sandaler med sokker, nye sandaler med sokker eller de nye skoene mine. Skal jeg satse på komfort (gamle sandaler), stil (nye sandaler) eller formelt(sko)?

Det kommer ann på hvor "gamle" de gamle sandalene er, og hvor komfortable de nye er.

Lenke til kommentar

For min del blir det pes uansett, da jeg ikke klarer å bruke andre sokker enn tennissokker / frottésokker. Hovedsaklig bare slike som når meg til like over / midt på ankelen.

Klarer ikke tynne sokker, føler bena får klaustrofobi eller noe annet når jeg gjør det.

 

Jeg er helt enig i at det må være tennissokker, men hvorfor drar du de opp?

 

edit: Jeg misforstod, hehe.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg gått litt mer med sandaler enn vanligvis og jeg må si at sokker i sandalene er aldri så digg. Blir i det minste ikke svett og lukter jævlig. :p

Går fortsatt ikke i det offentlig, men nå har heldigvis temperaturene droppet greit nok til at det fungerer å bruke sko.

Og matbudsjettet for den neste måneden gikk til å kjøpe nye sko som kan brukes på byen og til dress og likevel er brukbart støttende og har pustende såle, så jeg kan vel ikke klage. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...