Gå til innhold

Tour de France 2011


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cadel Evans, historiens kjedeligste vinner?

 

Edit: Nei, det var Sastre.

Ufortjent å gi han det stempelet. Selv om Evans først og fremst har kjørt defensivt, og det er andre som har satt i gang moroa, har Evans virkelig eksplodert (på en positiv måte ^^) til tider.

 

Kjedligste vinner går utvilsomt til Armstrong. Kaldt og kalkulerende. Gørrkjedelig og kvalmende å se på.

1. Vinn første tempo og ta den gula trøya

2. Angrip på siste fjell i den første skikkelige fjelletappen, og ta mer tid.

3. La 'den blå toget' kontrollere løpet fullstendig.

4. Se på at de andre lagene må jobbe for å forsvare det som er igjen av pallplasser.

5. Siste tempo en parademarsj.

6. Rinse and repeat.

 

Zzzz

 

 

Indurain ble også beskyldt for å være kjedelig. Han vant tempoetappene for å så bare henge med i fjellene. Likevel var det mer spennende, og Indurain viste at han kunne gjøre virkelig spektakulære ting når han måtte.

 

Edit: Glemte noe.

Endret av Juℓenissen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir jo sånn når man er den beste rytteren med det beste laget rundt seg slik Armstrong hadde. Blir jo kjedelig i kampen om sammenlagt vist samme rytter vinner år etter år med flere minutter, det gjelder vel egentlig all idrett.

Kommer aldri til å glemme Armstrong opp Hautcam i 2000 om jeg husker riktig, jeg syns det var det råeste jeg har sett, om andre syns det var kjedelig så får nå det være :)

 

Men syns det er veldig morsomt med sekundstrid helt til siste tempo, det gjør det veldig spennende. Årets løype gjorde kanskje dette mulig også, var hvertfall en suksess med Norske øyne

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Syns det er greit at Evans endelig får den gule trøya etter å vært den evige toer.

 

Likevel endrer det ikke at han er en kjedelig rytter, som har vært i "forsvarsposisjon" hele touren. Ikke angrepet noe, og kun forsvart seg selv. Tempoen blir da naturlignok avgjørende da Schleck suger balle på tempo.

 

Men, gratulerer uansett Evans. Taktisk sett har han vært brilliant, og forsvart seg bra. Synd Contador har slitt og vært sliten, da han kanskje er den mest offensive rytteren i feltet. Håper på en spennende tour neste år. Da er også Valverde tilbake, som også er en jævla artig og offensiv rytter.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen grunn til at Evans skal gjøre så mye mer enn det han har gjort. Han sykler ikke TdF for at det skal bli så fyktelig bra tv ut av det, han sykler for og vinne. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er og blir sykkelsporten en taktisk idrett, og taktikken til Evans funket :)

Lenke til kommentar

Syns det er greit at Evans endelig får den gule trøya etter å vært den evige toer.

Nå har vel Andy Shleck med sin tredje andreplass på rad passert Cadel Evans der. :p Ingen tvil om at Evans fortjente det, men tror han skal få slite hardt med å forsvare den til neste år, med en Contador som jeg regner med vil være litt mer betenkt mtp. giroen.

Lenke til kommentar

Da er også Valverde tilbake, som også er en jævla artig og offensiv rytter.

 

Men ikke en rytter som vi vil ha med, så at han er "artig" spiller ingen rolle.

 

Om han ikke doper seg igjen, så har han tatt straffen sin. Dessuten ble heller aldri Valverde direkte tatt i doping. Det samme gjelder Basso.

 

Folk klagde på Vino også de siste årene, men likevel var han en av de rytterne som gjorde sykkel spennenede. Som rytter liker jeg Valverde, samme gjelder Contador.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...