Gå til innhold

Ønsker avgift på PC og mobiler


Anbefalte innlegg

Ingen hindrer et selskap i å annonsere i alle tilgjengelige medier og dermed hindre negativ publisitet.

 

Jeg ville kanskje sagt penger, siden det må koste en hel del å være største innektskilden til alle mediehus. Er man så stor kan de by på andre problemer. Det er heller ingen hinder for f.eks. svenske eller andre utenlandske konkurrenter å dokumentere slik korrupsjon hvis det selger.

 

 

En klar risiko, men det bør kunne minimaliseres ved å omarbeide ledelses strukturer noe. Det er ingen tvil om en statlig mediekanal bør overvåkes.

 

Det samme organet kunne overvåke andre mediehus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis NRK er så bra som alle skal ha det til burde de klare å dra inn ca. 230 kr. pr. måned som betal TV.

Hele poenget er at samfunnet bør ha et mediehus som ikke er avhengige av at publikum eller annonsører skal bli fornøyde.

 

Men det har man ikke i dag og det er en litt annen debatt. Dersom alle var misfornøyde og plumberte TV'ene sine i dag ville NRK gå til grunne.

 

Jeg vil heller at NRK skal betales over skatteseddelen enn at det fiansieres via PC- og mobiltelefon-avgift (jeg sa dette i innledningsvis i samme debatt et annet sted). Så der er vi kanskje enige.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke det at alt er vel her i Norge, men ikke svartmal situasjonen med slitsom synsing

 

Totale_skatter_og_avgifter_550x376.jpg

 

 

Takk for den kurven. :thumbup:

 

Man blir litt sliten av disse som bruker "magefølelsen" i stedet for realitetene. Det har jo lenge vært slik at Norge ligger på et middels Vest-Europeisk nivå. Alikevel så sutrer blårussen over at vi nesten har verdens høyeste skattenivå osv.

Vi har faktisk skjønt at enkelte ikke ønsker å bidra til den gode modellen Norge og Skandinavia har med sikkerhetsnett i bunnen. Hvorfor skal jeg betale for noe jeg ikke bruker pr dato...?

Jeg kan jo betale for bedre tjenester privat, så drit i alle som ikke tjener så mye som meg selv.

 

Det finnes alltid noe å jobbe med for å få et bedre samfunn, men om man ikke skjønner at vi bor i et av verdens beste land, da skulle man prøvd en jordhytte i Somalia.

 

Når det gjelder NRK, så er det ikke noe poeng at de skal bli for smale. De kan selvsagt ha en eller flere smale kanaler, men man skal ikke glemme at det er 'folk flest' som betaler. Det må derfor være et breddetilbud som er top of the line. Håper NRK fortsetter å være opplysningskanal. Man behøver kunnskapsprogrammer om vitenskap, internasjonal politikk osv.

 

Skal man bare se på Paradise Hotel og Jakten på kjærligheten, så blir man lettere retardert.. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er skatter og avgifter også inkludert, men det er fortsatt brutto og ikke netto,

 

Takk for kurven og kilden. Jeg er noe overrasket da avgifter på biler og mat er tilsynelatende lavere i de andre nordiske landene. Har du en statistikk som viser skatt og avgifter i forhold til inntekt.

Lenke til kommentar

*Tiltmann

 

Nå tilhører jeg nok den gruppen som vil bli hardt rammet av mediavift, med forløbig, 1 htpc, en regnskapspc, 2 laptopper, 1 mac mini, 3 tv'er. Kjøper gjerne 2-3 mobiler i året, er så fæl til å surre de bort. Samt at jeg stadig skifter ut ting bare for morro skyld.

 

Jeg kjenner ikke tallenen, og hvor mange % en slik mediavgift vil være, men enkel logikk skulle tilsi at den burde være relativ lav, da forutsetter jeg at tv, hk, mobiltlefoner, bærbare, ferdige stasjonære vil bli grunnlaget for % av en slik mediavgift,

 

Så om jeg er for eller imot en mediavgift avhenger av hvor stor % satsen er, er den lav , dvs under 5%, ja så er jeg for.

 

Dette slår sosialt ut riktig, av den enkle grunn for at de med lavere inntekt kjøper billigere produkter, for en mobiltlf til kr 1000,- påslag kr 50, for en statustelfon til kr 5000,- påslag kr 250,-. Rimelige produkter blir ikke så mye dyrerer, statusprodukter blir en god del dyrere, men en trenger ikke statusprodukter for å ta del i mediehverdagen.

 

Edit: Men nå er dette også sant om det kommer over skatteseddelen, men her vil et pensjonistektepar med 1 tv få det over 2 skatteseddler, dersom det ikke lages noen nye skatteregler.

 

Og ps, partipolitisk er jeg uahengig, kan finne på å stemme alle partier botsett fra SV, hva jeg stemmer avhenger av hvor store de er, alle de andre partier mener jeg har mange gode saker, så det er vanligvis et lite parti jeg stemmer for.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

*Tiltmann

 

Nå tilhører jeg nok den gruppen som vil bli hardt rammet av mediavift, med forløbig, 1 htpc, en regnskapspc, 2 laptopper, 1 mac mini, 3 tv'er.

...

Nå vet jeg ikke riktig hvorfor dette er rettet til meg.

 

Jeg er for et statsdrevet mediehus som finansieres over skatteseddelen på lik linje med helse- og rettsvesen.

 

Medieforetaket er noe alle vil ha nytte av, direkte eller indirekte, selv om ikke alle benytter det produserte matrialet til daglig. Derfor vil også finansiering via øremerkede avgifter på slikt felles gode slå urettferdig ut uansett hvordan det gjøres dersom bruk skal være er en fordelingsnøkkel.

Lenke til kommentar

Ikke spesielt , bare fordi du var den første som sa du var uening, om jeg er ening eller ikke, vet jeg ikke, er det en lav % sats pr apperat kan jeg være enig, er det et kronepåslag pr apperat eller noe annet heller jeg nok mer mot å være uening. Eneste jeg vet at jeg hater nrk lisens regninga, dog er jeg av mange grunner for å beholde et sterkt NRK, kommer til å få totalt panikk hvis et vinter ol ikke ble vist av både NRK, og TV2. Dog synes jeg det er tull at de skal konkurere så hardt mot TV på såpeseirer osv, de burde heller samarbeide om å sørge for få dyre og store begivenheter ut til folket. Her mener jeg som fotball VM/EM, OL, VM osv ok også Melodi Gran Pri, sikkert mange som liker dette.

 

Hvorfor mener jeg at % påslag er riktig, vel en tv til 3000 kr gjør stort det samme som en tv til kr 15000, påslag for rimelige mediapperater blir lite, og sørger derfor at flest mulig kan delta i medieverden. For de som har god råd og vil betale mer så blir kronepåslaget. større.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke tallenen, og hvor mange % en slik mediavgift vil være ...

Dette slår sosialt ut riktig, av den enkle grunn for at de med lavere inntekt kjøper billigere produkter

 

Hva med bedrifter og utdanningsinstitisjoner, frivillige organisasjoner osv? Skal de ha samme sats?

 

Vil alle kjøpe PC i deler hvis det blir billigere, eller må man betale for å oppgradere en PC. Så må noen politkere drive å lage tullete definisjoner som med moms der det er forskjell på om man får en is i hånden eller om man får den i en skål osv.

Lenke til kommentar

Ærlig talt synes jeg ikke dette var så dumt. Slik vi har det nå, er det mange "gratispassasjerer" som på forskjellige måter har lurt seg unna lisensen.

 

Å legge på ekstra på skatten kan også fungere, fordi de da vil slippe utgiftene de har i dag når de sender ut og krever inn lisensen. I tillegg slipper du og meg et par regninger i året. Dagens ordning fungerer ikke lenger, men var sikkert fornuftig nok på 60-tallet.

 

Å kutte ut hele lisensen på alle måter, og avskaffe NRK, er jeg likevel sterkt imot. Jeg synes det er flott med en statlig kanal, som viser noe for alle, og ikke bare Paradise Hotel og andre forblåste programmer.

 

Er det så mange gratispassasjerer? Jeg trodde nesten samltige over 30 år betaler lisens, og det er tross alt noen som ikke ser på TV også.

 

AtW

 

Det er ganske mange unnasluntrere. Sist gang jeg hørte noe om det fortalte forsiktige estimater at én av ti husstander med TV ikke betaler. Antallet er nok langt høyere, vil jeg tro. NRK er nok veldig forsiktige med å ta i for mye.

 

Likevel, at ikke dette tas over skatteseddelen er for meg helt utrolig. For et helvetes mas det er med denne lisensen. At det skal være absolutt nødvendig med et slikt overdimensjonert byråkrati rundt noe så simpelt er for meg uforståelig, og jeg er ikke en gang prinsipiell forkjemper for en mindre/svakere stat.

 

Dessuten er kontrollører de største rasshølene i Norge. Da jeg bodde i Oslo for noen år siden hadde jeg nærkontakt med en av nissene. Jeg var på vei til jobb på morgenen, og jeg var på vei ut (jeg var i trappe-oppgangen, bodde i blokk), og jeg møter på en fyr som påstår han er «tekniker» og at han driver med «reparasjoner» i bygget. Han «sjekker hvilke TV-er som fungerer». Greit nok tenker jeg, og aner fred og ingen fare. Han spør hvilken leilighet jeg bor i, og om jeg har TV, og jeg sier at jeg ikke har tid til å snakke med han, siden jeg skal på jobb, og er for sent ute allerede. Jeg nevner likevel kjapt hvor jeg bor og at jeg har TV, og han spør om å få telefonnummeret mitt. Det går så fort i svingene at jeg ikke tenker på hva fyren egentlig skal bruke denne informasjonen til, før jeg ser det står «NRK» på notatblokka hans (han hadde ikke på seg noen annen form for synlig ID, og han sa aldri at han var fra NRK). Jeg blir litt irritert (men sier ingenting som skulle tilsi at jeg er det), men har faktisk dårlig tid, og sier at de får ringe meg om det er noe de lurer på.

 

Noen uker senere får jeg faktura i posten. Ingen telefon eller noe som helst.

 

Nå hadde det seg slik at det ikke var jeg som eide TV-en i kollektivet, og at jeg aldri brukte den til noe annet enn å spille TV-spill sammen med de jeg bodde sammen med nå og da. At vedkommende som eide TV-en ikke ville betale lisens er ikke noe jeg ville legge meg opp i, og jeg følte absolutt ikke at jeg hadde noe ansvar for å videreformidle eventuelle lisenskostnader til kollektivet. TV-en fungerte som monitor uansett, vi hadde ikke en gang noe abonnement eller kabel-uttak.

 

Ikke at det var noe problemer med å få bukt med dette med lisensavdelingen, siden kontrolløren ikke gjorde jobben sin (de er pliktige å identifisere seg korrekt), og til og med drev med direkte løgn. Jeg burde vel tatt det hele videre, så idioten hadde mistet jobben, men siden jeg bodde i kollektiv, og det var snakk om utstyr og penger som ikke bare gjaldt meg, så lot jeg det ligge. Jeg angrer litt på det, siden jeg gladelig hadde betalt lisensen mutters alene hvis det hadde betydd at den jævla svinepelsen hadde måttet finne seg ny jobb. Maken til frekkhet har jeg nesten aldri vært borti før eller siden.

Lenke til kommentar

*Tiltmann

 

Nå tilhører jeg nok den gruppen som vil bli hardt rammet av mediavift, med forløbig, 1 htpc, en regnskapspc, 2 laptopper, 1 mac mini, 3 tv'er. Kjøper gjerne 2-3 mobiler i året, er så fæl til å surre de bort. Samt at jeg stadig skifter ut ting bare for morro skyld.

 

Jeg kjenner ikke tallenen, og hvor mange % en slik mediavgift vil være, men enkel logikk skulle tilsi at den burde være relativ lav, da forutsetter jeg at tv, hk, mobiltlefoner, bærbare, ferdige stasjonære vil bli grunnlaget for % av en slik mediavgift,

 

Så om jeg er for eller imot en mediavgift avhenger av hvor stor % satsen er, er den lav , dvs under 5%, ja så er jeg for.

 

Dette slår sosialt ut riktig, av den enkle grunn for at de med lavere inntekt kjøper billigere produkter, for en mobiltlf til kr 1000,- påslag kr 50, for en statustelfon til kr 5000,- påslag kr 250,-. Rimelige produkter blir ikke så mye dyrerer, statusprodukter blir en god del dyrere, men en trenger ikke statusprodukter for å ta del i mediehverdagen.

 

Edit: Men nå er dette også sant om det kommer over skatteseddelen, men her vil et pensjonistektepar med 1 tv få det over 2 skatteseddler, dersom det ikke lages noen nye skatteregler.

 

Og ps, partipolitisk er jeg uahengig, kan finne på å stemme alle partier botsett fra SV, hva jeg stemmer avhenger av hvor store de er, alle de andre partier mener jeg har mange gode saker, så det er vanligvis et lite parti jeg stemmer for.

Medieavgiften til Ap kommer til å bli teppebombet på stortinget, i media og over lunsjbordene rundt i landet. Medieavgiften blir neppe noen realitet.

 

Men at lisensmodellen er i full oppløsning er i hvert fall oss litt over teknisk interesserte fullt klar over og vi vet også at politikerne ikke vil legge ned NRK. Ergo vil lisensen flyttes over på skatteseddelen.

 

NRK på statsbudsjettet vil få konkurranse fra alle andre deler av statsbudsjettet. Det vil mest sannsynlig slanke NRK en del i framtidige budsjettforhandlinger. F.eks ved at antall kroner holdes konstant selv om kroneverdien synker med inflasjonen.

Lenke til kommentar

Ærlig talt synes jeg ikke dette var så dumt. Slik vi har det nå, er det mange "gratispassasjerer" som på forskjellige måter har lurt seg unna lisensen.

 

Å legge på ekstra på skatten kan også fungere, fordi de da vil slippe utgiftene de har i dag når de sender ut og krever inn lisensen. I tillegg slipper du og meg et par regninger i året. Dagens ordning fungerer ikke lenger, men var sikkert fornuftig nok på 60-tallet.

 

Å kutte ut hele lisensen på alle måter, og avskaffe NRK, er jeg likevel sterkt imot. Jeg synes det er flott med en statlig kanal, som viser noe for alle, og ikke bare Paradise Hotel og andre forblåste programmer.

 

Er det så mange gratispassasjerer? Jeg trodde nesten samltige over 30 år betaler lisens, og det er tross alt noen som ikke ser på TV også.

 

AtW

 

Det er ganske mange unnasluntrere. Sist gang jeg hørte noe om det fortalte forsiktige estimater at én av ti husstander med TV ikke betaler. Antallet er nok langt høyere, vil jeg tro. NRK er nok veldig forsiktige med å ta i for mye.

 

Likevel, at ikke dette tas over skatteseddelen er for meg helt utrolig. For et helvetes mas det er med denne lisensen. At det skal være absolutt nødvendig med et slikt overdimensjonert byråkrati rundt noe så simpelt er for meg uforståelig, og jeg er ikke en gang prinsipiell forkjemper for en mindre/svakere stat.

 

Dessuten er kontrollører de største rasshølene i Norge. Da jeg bodde i Oslo for noen år siden hadde jeg nærkontakt med en av nissene. Jeg var på vei til jobb på morgenen, og jeg var på vei ut (jeg var i trappe-oppgangen, bodde i blokk), og jeg møter på en fyr som påstår han er «tekniker» og at han driver med «reparasjoner» i bygget. Han «sjekker hvilke TV-er som fungerer». Greit nok tenker jeg, og aner fred og ingen fare. Han spør hvilken leilighet jeg bor i, og om jeg har TV, og jeg sier at jeg ikke har tid til å snakke med han, siden jeg skal på jobb, og er for sent ute allerede. Jeg nevner likevel kjapt hvor jeg bor og at jeg har TV, og han spør om å få telefonnummeret mitt. Det går så fort i svingene at jeg ikke tenker på hva fyren egentlig skal bruke denne informasjonen til, før jeg ser det står «NRK» på notatblokka hans (han hadde ikke på seg noen annen form for synlig ID, og han sa aldri at han var fra NRK). Jeg blir litt irritert (men sier ingenting som skulle tilsi at jeg er det), men har faktisk dårlig tid, og sier at de får ringe meg om det er noe de lurer på.

 

Noen uker senere får jeg faktura i posten. Ingen telefon eller noe som helst.

 

Nå hadde det seg slik at det ikke var jeg som eide TV-en i kollektivet, og at jeg aldri brukte den til noe annet enn å spille TV-spill sammen med de jeg bodde sammen med nå og da. At vedkommende som eide TV-en ikke ville betale lisens er ikke noe jeg ville legge meg opp i, og jeg følte absolutt ikke at jeg hadde noe ansvar for å videreformidle eventuelle lisenskostnader til kollektivet. TV-en fungerte som monitor uansett, vi hadde ikke en gang noe abonnement eller kabel-uttak.

 

Ikke at det var noe problemer med å få bukt med dette med lisensavdelingen, siden kontrolløren ikke gjorde jobben sin (de er pliktige å identifisere seg korrekt), og til og med drev med direkte løgn. Jeg burde vel tatt det hele videre, så idioten hadde mistet jobben, men siden jeg bodde i kollektiv, og det var snakk om utstyr og penger som ikke bare gjaldt meg, så lot jeg det ligge. Jeg angrer litt på det, siden jeg gladelig hadde betalt lisensen mutters alene hvis det hadde betydd at den jævla svinepelsen hadde måttet finne seg ny jobb. Maken til frekkhet har jeg nesten aldri vært borti før eller siden.

 

Sist jeg så så betaler 89% av alle husstander i landet lisens. Endel folk er ikke lisensplikte av ymse årsaker, endel folk har ikke TV eller ser ikke på TV, endel bruker ikke husstanden så mye. Jeg ville tippe omlag halvparten av de som ikke betaler lisens av disse 11% er i sin fulle rett til å ikke betale det. Av de som sniker seg unna så er nok nesten alle folk mellom 20 og 30 (studenter osv).

 

Videre tviler jeg på at personen hadde mistet jobben, løgn er tydligvis dagligdags i det yrket, forrige gang vi hadde kontrollør hadde vi ikke TV-apparat i det hele tatt (nå har vi en TV der tuneren ikke er i bruk), noe han fikk beskjed om av min samboer, vi fikk plutselig regning fordi jeg hadde "bekreftet at vi hadde en fjernsynsmottaker", han hadde ikke snakket med meg engang. Det er så mye piss hos de kontrollørene og lisensavdelingen i seg selv at det ikke skulle forundret meg om noen sniker unna bare på pur faen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ganske mange unnasluntrere. Sist gang jeg hørte noe om det fortalte forsiktige estimater at én av ti husstander med TV ikke betaler. Antallet er nok langt høyere, vil jeg tro.

 

Sist jeg så så betaler 89% av alle husstander i landet lisens.

 

Virker som dere er relativt enige likevel da...

Lenke til kommentar

Det er ganske mange unnasluntrere. Sist gang jeg hørte noe om det fortalte forsiktige estimater at én av ti husstander med TV ikke betaler. Antallet er nok langt høyere, vil jeg tro.

 

Sist jeg så så betaler 89% av alle husstander i landet lisens.

 

Virker som dere er relativt enige likevel da...

 

Nei det er vi ikke, fordi jeg finner det ltie sannsynlig at 10 av 11 husstander som ikke betaler sniker seg unna lisensen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Norge ER siste sovjet-stat. Tviholder på statlige løsninger i en tid da land som var hardcore commie nå er like kapitalistiske som USA.

 

http://en.wikipedia....n#United_States

 

 

de har ikke-komersiell TV i USA også, og tror noen delstater har sine egne kanaler i tillegg. De har riktignok ikke TV-lisens, men å ha litt statsTV er ikke noe norsk fenomen.

 

Forøvrig så er ikke TV-lisens noe norsk fenomen heller, så er kanskje ikke det beste stedet å komme med den siste sovjet stat vrøvlet.

 

 

 

edit: rettet en liten ordfeil :)

En skal vel ikke fundere mye over saken før en ser mange store likheter i Norge og Storbritannia. Det gjelder også TV-drift og lisens som er innbakt i TV-utstyret. At lisensen er innbakt i TV-utstyret vet jeg, da jeg en gang har kjøpt DVD-spiller i Storbritannia, og selger måtte nedtegne personlige data om meg.

En ting er sikkert og det er at jeg aldri fikk noen regning fra Storbritannia, da jeg i papiret i butikken gjorde det klart at jeg var utlending og også levde i ett annet land.

 

Jeg mener også at en kan finne at NrK produksjonen er inspirert av britene og at de sender en del gode BBC-sendinger på lisens her fra BBC.

 

Jeg synes BBC og Svensk TV har en god del hakk flere kvaliteter over seg enn hva NrK med sin norske produksjon klarer å spy ut.

Endret av G
Lenke til kommentar

fig-2001-12-18-01.gif

 

Her er en liten oversikt overskattenivået mellom mange land. Norge ligger høyt på denne listen, men ikke tro at vi har det høyeste skattenivået på kloden.

 

På samme måten så har nettoskatt gått nedover siden vi en eller annen gang på 80-tallet var på topp. Lurer på om den har vært litt mindre i mellomtiden, men man må ikke la seg lure til å tro att staten hele tiden tar mer av våre penger, for vi har stødig økning i hva vi har igjen til personlig forbruk. At vi føler vi har mindre igjen kan ha noe med at vi får alle disse negative tilbakemeldingene om skatt hele tiden, og at antagelig mer av økonomien vår går til kjøp av bolig og renter til bankene.

 

Og tror ikke politikerene er ondsinnet ute etter å øke avgiftene for å se på TV, men prøver seg å finne andre smartere løsninger for å få det til. Og her kan du selvfølgelig vise til hvor dumme ideer politikerene har. Men er det ikke bedre at de blir luftet ut, enn at det skjer i det stille på bakrommet.

Åh, det er mange ting som foregår i det stille også.

 

Synes ikke vi har hørt nok om pensjonsforandringene som foregår i disse dager. Eventuellt så at folk driter i at de får mindre penger når de blir pensjonist.

 

Husk at de har/kommer snart til å senke alderen på når pensjonen begynner å dannes grunnlag fra. Det faktiske er at de nå forsøker å la grunnlaget dannes mye tidligere enn før, og det er langt nedi puberteten som nå blir grunnlaget for pensjonen.

 

Vi har lenge visst at det kommer ett skifte hvor vi kommer til å få ett umettet behov for pleie og stell av en eldrebølge som snart kommer til å slå til. Sånn sett kan en sette det politiske grepet de nå tar i ett perspektiv.

 

Men, er dette rettferdig? At de skal gjøre grep som får en så dramatisk innvirkning på min og din alderdom.

 

Politikerne en gang for mange år siden gjorde også noe annet, ennå mer begredelig grep som påvirket oss. De skaltet og valtet vekk pensjonskassen (Det ble jeg gjort oppmerksom på av min far). Siden jeg ikke har satt meg ordentlig inn i saken så kan jeg ikke si så mange detaljer om den heller. Men fakta er at de sløste bort øremerkede midler som kunne ha kommet framtidige generasjoner til gode.

 

Nå har vi jo oljefondet da, som en sparegris, og mange vil kanskje tenke at det skal bøte litt på skaden politikerne gjorde den gangen. Men fakta er at gode øremerkede midler ble spist opp over en kort periode.

 

EDIT: Jeg føler bare en sånn trang til å uttrykke litt frustrasjon. Jeg synes denne måten å bearbeide folket på skal kalles for hva det i virkeligheten er:

 

"Rævpuling", det er jo egentlig det de har gjort mot oss. Vi "nikkedukkene" som ikke har makt til å si i fra når vi føler oss tråkket på. "Typisk norsk" mentalitet. Sånn nå fikk jeg det ut. :w00t:

Endret av G
Lenke til kommentar
Men, er dette rettferdig? At de skal gjøre grep som får en så dramatisk innvirkning på min og din alderdom.

Om det er rettferdig at vi, i takt med økt levealder også må jobbe lenger? Jeg vet ikke. Dersom alternativet til å jobbe et år lenger når en en er 70, er å ikke få den hjelpen en trenger når en er 90, så tror jeg de fleste ville valgt det første.

 

Hva har dette med NRK-lisens å gjøre forresten?

Lenke til kommentar
De kan godt fortsette med å lage/sende akkurat de programmene de gjør i dag. Bare la de som vil se på det betale for det.

 

Går NRK over til betalingsTV vil de gå under, for selv om manger ser på dette i dag, vil veldig få innrømme hvor intresangt det som blir sendt er vis de må betale for det.

Fin mentalitet ikke sant?

 

 

Hvis de går under som betal-TV så får de bare gå under. Jeg selv tror det er nok av folk som ville betale for å se NRK. Jeg selv ville ikke savne NRK da jeg ser lite på TV.

I det du sier der er det ett fint poeng. Og det er at folk ønsker mer aktivitet, enn å passivt bli servert noe ferdigtygget. Det er mange små og store eksempler på at det gamle blir fortrengt av ett mer krevende folk som ønsker å bli aktivisert.

 

- SMS-avstemming (lite men engasjerende)

- betal-kanaler/leiefilm (valgfrihet)

- facebook (en kollosal motvekt)

 

- internett

- tv-spill

- VR --> Virtual reality blir "en bit på veien" mer virkeliggjort gjennom nye 3D muligheter i kontroller og skjerm

 

Det er dette som er utviklingen! Det er dette folket vil ha! Ikke en gammeldags enveis-kommuniserende statskanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...