Gå til innhold

Battlefield 3 er definitivt på vei (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det største problemet som ikke er nevnt her er training. Det er alt for mange noobs i BC2. Jeg savner en god opplæring i de esensielle greiene. Kjøre heli, arme mcom, spotte osv. Nå har ikke jeg spilt BC2 siden ferien startet så vet ikke hvordan det har utviklet seg, men da var det tragiske saker. Det var så få som faktisk spilte taktisk og spottet folk at en kunne egentlig bare spille HC og være lonewolf.

 

Jeg er forsåvidt enig i de fleste negative greiene ang. BC2. Det spillet jeg synes har vært mest balansert av FPS-spill er Call of Duty 4 i HC. (Har ikke spilt så mye BF2 desverre)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Heli/(evt. fly i BF3), så var problemet i BC2 at det ikke fantes bot mode. Ingen mulighet til å teste flygning av heli i semirealistiske forhold utenom på en live server, der man selvsagt plager livet av resten av laget ved å krasje helien om og om igjen og ikke gjøre nytte for seg.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Heli/(evt. fly i BF3), så var problemet i BC2 at det ikke fantes bot mode. Ingen mulighet til å teste flygning av heli i semirealistiske forhold utenom på en live server, der man selvsagt plager livet av resten av laget ved å krasje helien om og om igjen og ikke gjøre nytte for seg.

 

Også kan du ikke gjøre noenting med helikopterne...

Som en robot med 6 insturksjoner.

Opp, Ned, Snu Høyre, Snu Venstre, Fremover, Bakover... Og den ultimate, treff noe og gå amok, land helst opp ned og fortsett å hopp rundt til dekstruksjon.

 

BF3 må få tilbake de gode gamle helikopterne... Kunne man jo ha det litt gøy mens man ventet på at servern ble fylt opp.

Lenke til kommentar

Spent.. Og nei, BF-serien, og BF BC-serien er to forskjellige ting. På samme måte som Command & Conquer: Red Alert ikke er samme som C&C:Tiberian-serien (dette inkluderer det utrolig kule FPS-spillet Renegade).

Men ja, blir spennende å se hva de får til med BF3. Selv håper jeg på et spill satt mellom 1918-2000 et sted, siden etter det blir det litt for mye teknologi en kan bære (BF2142 *puke*), og det ødelegger noe av det kaldblodige i spillet. Og mye fokus på kjøretøy, store kart og mangespillere (=kaos) er det som har gjort BF-spillene en slager her i huset. Ørkenkartene fra BF1942 er noe av det artigste jeg har vært med på, og jeg håper nærmest på en oppusning av dette :) .

 

Men problemet blir at BF3 må konkurere med en haug andre spill, for eksempel COD-serien og nå Medal of Honor, så om de lager en generisk fps-kopi av disse med levler og perks og teite små kart er jeg redd vi får et spill vi har allerede 5-10 stk av (COD-serien og BF:BC).

 

Ta vare på BF-ånden!

Lenke til kommentar

Vi får bare håpe at de studerer salgstallene til BC2 (pc solgte best), og kommer til den konkluskjonen at PC er den plattformen de burde prioritere. Jeg håper også de gir server-browseren en kraftig overhaling; den vi har BC2 er en gjennombugga katastrofe hva brukervennlighet angår.

 

 

Men problemet blir at BF3 må konkurere med en haug andre spill, for eksempel COD-serien og nå Medal of Honor, så om de lager en generisk fps-kopi av disse med levler og perks og teite små kart er jeg redd vi får et spill vi har allerede 5-10 stk av (COD-serien og BF:BC).

Utifra inntrykket mitt fra moh-betaen, så vil MOH neppe bli noen merkbar konkurrent til BF3.

Endret av Molotovcocktail
Lenke til kommentar

Utifra inntrykket mitt fra moh-betaen, så vil MOH neppe bli noen merkbar konkurrent til BF3.

Jeg vet ikke :) . Men de 20 minuttene jeg har sett fra betaen, er eat det ligner/minner om/bringer lite nytt iforhold til COD 4-6, BF:BC2, men som sagt, jeg vet ikke. Jeg håper bare de tar vare på ånden fra tidligere BF-spill (ikke noe BC-tull :) ) og ikke prøver å gjøre det til en cookie-cutter (det vil si å herme etter noe som fungerer helt greit og si seg fornøyd med det).

Lenke til kommentar

Vi får bare håpe at de studerer salgstallene til BC2 (pc solgte best), og kommer til den konkluskjonen at PC er den plattformen de burde prioritere. Jeg håper også de gir server-browseren en kraftig overhaling; den vi har BC2 er en gjennombugga katastrofe hva brukervennlighet angår.

 

 

Men problemet blir at BF3 må konkurere med en haug andre spill, for eksempel COD-serien og nå Medal of Honor, så om de lager en generisk fps-kopi av disse med levler og perks og teite små kart er jeg redd vi får et spill vi har allerede 5-10 stk av (COD-serien og BF:BC).

Utifra inntrykket mitt fra moh-betaen, så vil MOH neppe bli noen merkbar konkurrent til BF3.

 

MoH er en helt annen spilltype myntet på de som liker dynamikk og juksing ved hjelp av "killstreak rewards". Dice / EA lagde det for å kapre resten av mw2 spillerne som ikke hadde gått over til bfbc2

Lenke til kommentar

Vi får bare håpe at de studerer salgstallene til BC2 (pc solgte best), og kommer til den konkluskjonen at PC er den plattformen de burde prioritere.

 

Kilde?

For en tid tilbake var det mange gaming-nettsteder som rapporterte at PC-plattformen hadde flest spillere online, basert på en forumpost fra en DICE-ansatt. Men jeg ser nå etter å ha googla litt på det, at de i ettertid har endra på det, og nå er det Xbox 360 som er størst. Da bøyer jeg meg i støvet, og trekker tilbake det jeg skrev. :innocent:

 

Kilde

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...