Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at man bygger CC i basen er jo fordi at man er redd for inkommende angrip, det er veldig skjeldent man ser det i nyere games da de fleste terran nå vet å scoute for å finne ut om det er trykt eller ikke.

 

Men i en situasjon hvor man startet cc inne i basen. og så får informasjon som sier at det er trykt å expande, da ville man være tjent med å flytte før man oppgraderer.

 

Men i dagens metagame: lag expand der den skal stå, det å forsvere en expand inne i hovedbase er gammel tankegang for gamle taktikker.

Lenke til kommentar

Den helt greit å flytte CC ut før OC oppgradering dersom det vil lønne seg. =)

Jeg sa ikke at det ikke var greit, jeg sa bare at det basicly aldri skjer

 

Med mindre det er snakk om utflytning til natural, som er helt inntil rampen og du bygde din cc helt på rampen, så vil det mer eller mindre ALDRI, lønne seg, men som sagt nevnte et spesifikt tilfelle der over.

 

Et annet et tilfelle er jo slike noobs som flyter over til islands, da kan det være lurt å ta med scv's ? (dette tilfellet vet jeg INGENTING om tho, har ikke testet det ut)

Lenke til kommentar
Et annet et tilfelle er jo slike noobs som flyter over til islands, da kan det være lurt å ta med scv's ? (dette tilfellet vet jeg INGENTING om tho, har ikke testet det ut)

 

Man trenger ikke være noob for å gjøre det, bare se på Metropolis mappen i GSL, det sier seg selv at det kan være nyttig for Terran å ta en/eventuelt begge øyene om man havner i et base-trade scenario (creepet i GSL-versjonen fucker nok det litt opp, men man bygger jo uansett dropships i TvZ og er man en spiller av typen Col.Heart burde man nok rydde opp creepet i hvert game på den mappen :grin2:).

 

Øyer kan også brukes til staging ground for air-Terran tech switch, dog er dette stort sett bare aktuelt når en spiller leder noe sinnsykt eller du spiller mot en noob som ikke scouter bra nok (slik som meg til tider* :p).

 

*Har ikke spilt på måneder nå, får begynne igjen etter siste eksamen for dette halvåret (selv om jeg suger). :D

Lenke til kommentar

Mhm, mot mech må jo være det eneste realistiske alternativet jeg ser for å spille en slik strategi, men igjen mot mech er det vel ofte like lett å ta en hvilken som helst ekspansjon på mappet? da man forsvarer seg på midten om man går bio, og ikke står i sin egen base.

 

Da vil du og slippe å putte ned turrets for å beskytte mot evt blueflame drop, så det vil fortsatt være cost-ineffektivt.

 

Så eneste tilfelle jeg kan dedusere meg frem til måtte være TvT om BEGGE går mech

Ellers er d jo selvfølgeli bra, om de andre xpoene er tatt ikke forstå meg feil.

Lenke til kommentar

Vet du spør direkte om GSL, men...

 

Hvorfor ikke by på en pizza en kveld en helg det er MLG?(eller IPL/TSL4/DH hvis det passer bedre)

 

Min erfaring er at folk som ikke har fulgt med på esport er mer mottagelige for en amerikansk produksjon, og det er vandligvis på ett bedre tidspunkt også.

 

GSL er mer steg 2 når man allerede kjenner scenen litt og ønsker og se mer avangsert spill.

Lenke til kommentar

Vet du spør direkte om GSL, men...

 

Hvorfor ikke by på en pizza en kveld en helg det er MLG?(eller IPL/TSL4/DH hvis det passer bedre)

 

Min erfaring er at folk som ikke har fulgt med på esport er mer mottagelige for en amerikansk produksjon, og det er vandligvis på ett bedre tidspunkt også.

 

GSL er mer steg 2 når man allerede kjenner scenen litt og ønsker og se mer avangsert spill.

 

Har tilgang til VODs, og synes kommentatorene er langt bedre i GSL.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har fattet litt interesse for Starcraft, tenkte å introdusere han for GSL, noen sets fra de 2-3 siste GSLa som kan anbefales å vise?

 

AtW

 

Om han ikke har sett finalen som var på lørdag så MÅ han se den =)

Blizzard cup finalen var også bra, spesielt det siste gamet.

 

Det er faktisk en nettside der man kan vote på hvor bra games var: http://sc2ratings.com men problemet er at det er litt for få som voter.

 

edit: typo

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...