Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Hvordan funker MMR egentlig? Sånn som eg har forstått det får eg en motstander basert på MMR ratingen vår. Tingen er at eg nå ligger på 4 plass i bronze, men møter så og si bare folk som ligger nedover i ligaen. Nå møtte eg feks en som låg på 60 plass. Har vunnet 19 av de siste 23 matchene eg har spilt og da har eg kun møtt 1 i silver league.. Burde ikke eg begynne å møte flere av de snart? O_o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg leste om det kommer det an på hvor mye poeng du har. Om du har rundt/over en viss poengsum til neste sesong er du nesten garantert et opprykk. Mer info kan du finne i linken nedenfor. Dette er da for league plassering og hvilken league man kan havne i.

 

MMR er jo en skjult stat og vil ikke vises. Den skal vist fungere som i WoW der alle starter på en lik MMR og placement matchene vil da gi deg mer eller mindre poeng i MMR ut ifra hvor bra du gjør det. Dette vil da plassere deg i den leaguen du passer best i. Så lenge det er noen med Ca lik MMR som deg vil du møte de isteden for folk med høyere eller lavere MMR.

 

http://wiki.teamliqu...tle.net_Leagues

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Bare spill mer, det er ikkenoe annet du kan gjøre :) Hvis du vinner så mye som du gjør så blir du nok minst silver etterhvert :)

 

edit: Kan nevne at jeg kom til Master denne sesongen da jeg hadde ca 700 poeng i diamond forrige sesong. En kompis i gold hadde 200 poeng forrige sesong (spilte lite) og endte opp i platinum denne sesongen. Så det er veldig vanskelig å vite når man går opp.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Endel av funksjonene er bra, absolutt. Mangelen på LAN står dog igjen som en ganske stor ting...

 

AtW

 

Jepp, men det har de sagt flere ganger er uaktuelt. Da er det veldig kjekt å se dem prøve å fikse noen av problemene det å ikke ha lan kan skape. :)

 

Forøvrig GL.Snute har meldt at han skal flytte inn i det nye polske gaming huset:

http://www.gamerslea...ents&newsID=524

Her har du en video som går gjennom huset:

http://www.youtube.com/watch?v=_79zcpGSctI

Ser utrolig kult ut! I tillegg har de en hjemmeside der de gir ut mer informasjon etter x antall besøk:

http://ministryofwin.com/

Lenke til kommentar

Gå inn på Battle.net > Manage my games > Starcraft II > Character name change

 

Ellers har du Battletag under Account details, men den er vel ikke i bruk enda?

 

Takker! Fant det ikke sist jeg var det av en eller annen grunn. :)

Blir coop vs 1 insane AI sett på som vanskelig?

 

Hvordan endrer jeg brukernavn/online navn?

 

2 mot 1 insane AI er naturlig nok ikke vanskelig, dere har jo dobbelt av hva motstanderen har. =)

 

Syns det er vanskelig nok! Har dog bare spilt et par uker :)

Lenke til kommentar

Terran er det bare å gå MMM og 1-1-1 på one base så funker det fett. Om du vil ha bedre expand timings, etc så anbefaler jeg deg å se på buildorders eller replays av pro spillere.

 

Ellers er det vel vanlig med terran at man expander etter 40-50 supply om man ikke lager en early expand. Det vanlige er å lage CC i hovedbasen din for så og fly den ut. I noen tilfeller blir den også upgrada til OC før den blir flytta ut.

Lenke til kommentar

Er nok det :p Hvor fort bør jeg utvide til nye base? Føler jeg aldri klarer det fort nok. Spiller bare Terran. :)

 

Ikke bry deg så mye om sånt i starten... mechanics mechanics mechanics ;)

Så tidlig i spillet så er det bare å øve på å kontinuerlig bygge arbeidere, holde supply unna rødt og holde mineraler og gass så langt nede som mulig.

 

Når du føler du greier bygge enheter i basen samtidig som du poker/angriper motstanderen så ville jeg satt meg mer ned i andre strategier.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Terran er det bare å gå MMM og 1-1-1 på one base så funker det fett. Om du vil ha bedre expand timings, etc så anbefaler jeg deg å se på buildorders eller replays av pro spillere.

 

Ellers er det vel vanlig med terran at man expander etter 40-50 supply om man ikke lager en early expand. Det vanlige er å lage CC i hovedbasen din for så og fly den ut. I noen tilfeller blir den også upgrada til OC før den blir flytta ut.

 

Kan jo ikke flytte CC ut av hovedbasen før den er upgrada til OC, hvor har du egentlig fått det fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...