Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Klart det vil skade balance. Er ikke alltid man ønsker å kaste ned mules i det sekundet man treffer 50 energy. Har man en ny base på vei opp eller det er rett før man får en gold vil det være smart å spare på energyen. I tillegg vil taktikker som krever at Terran scanner bli mye mer effektive ettersom det vil skade økonomien til Terran kraftig å vente med Mules.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det vil skade balance. Er ikke alltid man ønsker å kaste ned mules i det sekundet man treffer 50 energy. Har man en ny base på vei opp eller det er rett før man får en gold vil det være smart å spare på energyen. I tillegg vil taktikker som krever at Terran scanner bli mye mer effektive ettersom det vil skade økonomien til Terran kraftig å vente med Mules.

men du kan jo fortsatt spare opp? cooldownen er jo ikke like høy som det tar å få 50 energy, men du må være mer aktiv, og kan ikke bare gå inncom commandcenteret en gang, om dette er et problem for en spiller er den personen dårlig/lat og da burde jo spilleren få oppleve problemer (jeg skjønner ikke hvorfor dårlige spiller skal ha det lett, føler heller at dårlige spillere skal ha det vanskelig, men være i samme bås...)

Lenke til kommentar

Det er noe å trakte etter at gode spillere skal ha muligheten til å slå de dårlige. Hvis alt kommer an på hvilken taktikk man velger er det jo bare et coinflip.

 

Ja, selvfølgelig, det er jo bare å velge en taktikk og kjøre på, det er ingen disposisjoner, vurderinger og endringer som må gjøres underveis. Relaterte ting uten mekanikk er kun coniflips, ta sjakk feks, flip a coin... Om mekanikk er alt du er interessert i, så burde du se på nm i jordbærplukking eller noe.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, om du ikke mener at fingerferdigheter skal ha noe å si kan du enten spille rundebasert spill som heroes of might and magic eller civilization, eller du kan gå over til sjakk.

 

Starcraft er rts, og da skal både hastigheten på spillet ditt, og strategien bak telle. Nå gjør blizzard at alle noobs skal takle spillet, på bekostning av spillkvaliteten til proffene.

Lenke til kommentar

Klart det vil skade balance. Er ikke alltid man ønsker å kaste ned mules i det sekundet man treffer 50 energy. Har man en ny base på vei opp eller det er rett før man får en gold vil det være smart å spare på energyen. I tillegg vil taktikker som krever at Terran scanner bli mye mer effektive ettersom det vil skade økonomien til Terran kraftig å vente med Mules.

men du kan jo fortsatt spare opp? cooldownen er jo ikke like høy som det tar å få 50 energy, men du må være mer aktiv, og kan ikke bare gå inncom commandcenteret en gang, om dette er et problem for en spiller er den personen dårlig/lat og da burde jo spilleren få oppleve problemer (jeg skjønner ikke hvorfor dårlige spiller skal ha det lett, føler heller at dårlige spillere skal ha det vanskelig, men være i samme bås...)

 

Er ingen halvkompetente Terrans som bare er innom CC en gang i ny og ne heller. Poenget er at man burde ha muligheten til å spare opp energy hvis man venter på en ny base/er redd for units som må countres med scan.

 

Hvis det bare er en liten cooldown ser jeg virkelig ikke hensikten.

Lenke til kommentar

Nei, om du ikke mener at fingerferdigheter skal ha noe å si kan du enten spille rundebasert spill som heroes of might and magic eller civilization, eller du kan gå over til sjakk.

 

Starcraft er rts, og da skal både hastigheten på spillet ditt, og strategien bak telle. Nå gjør blizzard at alle noobs skal takle spillet, på bekostning av spillkvaliteten til proffene.

 

Jeg har vel ikke sakt at fingerferdigheter ikke skal ha noe å si, men strategiske elementer endres også dramatisk når ting skjer i realtime. Det er ikke uten grunn at RTS-spill mer eller mindre uten unntak har fått mindre mikromanagment gjennom årene, fordi det er kjedelig og meningsløst å ha for mye av det. Dune 2 kunne du bare markere en enhet av gangen feks, må jo være et progamer-heaven. Det går bare på bekostning av proffene som er bedre med mekaniske skills enn taktiske skills, det gjør ikke meg så yme. Og selv om det gikk på bekostning av spillkvaliteten til proffene, så hva så? Skal millioner føye seg fordi kanskje hundre folk får dårligere spillkvalitet (de profesjonelle utøverene)

 

SC1 har mye micro fordi det er et gammelt og på mange måter primitivt spill. At det er noe mer hellig med mekanisk skill enn strategisk skill skjønner ikke jeg, og jeg ser på det som et utslag av nostalgisk vissvass. Videre virker det som SC1-proffene både bytter spill og klarer seg bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, om du ikke mener at fingerferdigheter skal ha noe å si kan du enten spille rundebasert spill som heroes of might and magic eller civilization, eller du kan gå over til sjakk.

 

Starcraft er rts, og da skal både hastigheten på spillet ditt, og strategien bak telle. Nå gjør blizzard at alle noobs skal takle spillet, på bekostning av spillkvaliteten til proffene.

Og det gjør ikke starcraft 2? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Dette blir like dumt som en vanilla wow vs nyere versjoner av wow diskusjon.

 

Jeg er forøvrig enig med AtW i det meste han sier. Dessuten venter jeg fortsatt på en begrunnelse av hvordan spillet hadde blitt mer balansert av en mule/chrono-cooldown. For meg ville det vært voldtekt av 2 raser.

 

 

Noob her!

 

Jeg kan garantere at jeg vil tape 100 av 100 kamper mot enhver i diamond eller høyere, selv om de forteller meg hva de skal gjøre på forhånd.

 

Dette til tross for at spillet er "tilrettelagt" for newbs.

Du skulle nok klart å ta et par diamondspillere med 6pool. Spesielt om de ikke kunne spart opp chronoboost til gateway unitene sine :)

 

Edit: Påstanden om at "Sc2 er tilrettelagt noobs" er jeg faktisk uenig i. Campaignen er i stor grad det. Ellers vil jeg si det i større grad er tilrettelagt en offentlig esports scene. Ettersom Starcraft 1 var en såpass hit, var det mye som tydet på at SC2 også ville slå ann. Blizzard har gjort en fantastisk jobb med balancing, og de balance-changene man prater om i dag er minimale, som stort sett ikke går utover spillere annet enn i masters league og høyere.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...