Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Fristende med CF. Slik å forstå at jeg kan kombinere et HD6870 og HD6950 i CF?

 

Hørt en del rart om CF, at enkelte spill ikke oppfører seg slik det skal, stemmer dette?

 

Det er ikke å anbefale HD6870+HD6950 i crossfire, ulikt antall og type shadere og ulik minnestørrelse samt at comboen ikke støttes offisiellt som betyr slit...

 

Catalyst Application Profile slippes opptil flere ganger i uken, med CFX profiler til nye og kommende spill, man skal nesten ønske å feile om man sliter med crossfire idag.... :whistle:

 

Takk takk!

 

Da skjønner jeg at det evnt måtte blitt HD6870 x2 for et evnt CF.

 

Funderer fælt på vannkjøle maskinen min og CF ville jo betydd raske tusenlapper ekstra bare i blokker og utstyr. Enn så lenge er jeg fornøyd, det virker som at det skal godt gjøres å ikke kunne kjøre dagens spill i 1080p på TV'en.

 

Crysis 2 så jeg var ute i beta/demo test. Har lyst til å se om maskinen kunne taklet noe slikt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kar på Guru3d med HIS HD6950 og thermalright shaman cooler som gjør 1025/1500 hvor load tempen aldri går over 41C og kjølingen er helt stillegående. Helt rått og jeg har seriøst lyst på en av disse shamans med en 12mm høy 120mm vifte på.

http://cgi.ebay.co.uk/Scythe-Slip-Stream-1200RPM-120mm-12cm-Slim-Case-Fan-/200409837858?pt=Computing_ComputerComponents_Fans_Heatsinks_SR&hash=item2ea95b7122

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En kar på Guru3d med HIS HD6950 og thermalright shaman cooler som gjør 1025/1500 hvor load tempen aldri går over 41C og kjølingen er helt stillegående. Helt rått og jeg har seriøst lyst på en av disse shamans med en 12mm høy 120mm vifte på.

http://cgi.ebay.co.uk/Scythe-Slip-Stream-1200RPM-120mm-12cm-Slim-Case-Fan-/200409837858?pt=Computing_ComputerComponents_Fans_Heatsinks_SR&hash=item2ea95b7122

 

Får min shaman i morgen :new_woot:, men vil ikke anbefale å bruke slip streams generelt på kjølere grunnet så lav statisk trykk men er jo bedre enn vifteløst :p. Selv kommer jeg til å bruke en Scythe Gentletyphoon 1850rpm.

Lenke til kommentar

hans2k:

Tanken med 12mm høyde på vifta er for å kunne kjøre CFX og oppta en kortplass mindre per kort :) Men klart ideelt er det ikke men hakket bedre enn vifteløst.

Hvor kjøpte du din shaman?

 

andy:

thats right :)

 

EDIT:

Ser ut som den faktisk okkuperer 4 kortplasser med en 25mm høy vifte. 3 kortplasser med en 12mm høy vifte er da noe bedre.

post-38451-0-64544700-1297699244_thumb.png

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hans2k:

Tanken med 12mm høyde på vifta er for å kunne kjøre CFX uten å ta opp 3 kortplasser per kort :) Men klart ideelt er det ikke men hakket bedre enn vifteløst.

Hvor kjøpte du din shaman?

 

andy:

thats right :)

 

EDIT:

Ser ut som den faktisk okkuperer 4 kortplasser med en 25mm høy vifte. 3 kortplasser med en 12mm høy vifte er da noe bedre.

14.jpg

 

Kjøpte den på techbay.no.

Lenke til kommentar

http://www.scythe-us...1ap_detail.html

 

Ser jo vanvittig rå ut. Dytter luft som bare det!

 

Spennende at den kan snurre på 800rpm og fortsatt være tilnærmet lydløs. 9dBA tror jeg ikke er hørtbart utenfor mitt Fractal Design R kabinett. Hjelper jo litt med mattene.

 

Ser derimot at kjøleren ikke offisielt støtter HD6**** serien. Det mener SPCR kun er en "formalitet".

 

Enig?

 

EDIT: ser ut som vannkjøling kan utgå kraftig. Selv med OC på riggen. Disse viftene er jo geniale! #off-topic

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Den passer, man får bare ikke noen gode VRM kjølere. Vannkjøling er supert på den måten at man kun opptar 2 kortplasser per kort og man får tom. kjøpt ferdige aqua/hydro utgaver som kun tar 1 kortplass per kort. Men for meg blir vannkjøling for kjasete og jeg slutta med det for 3-4 år siden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den passer, man får bare ikke noen gode VRM kjølere. Vannkjøling er supert på den måten at man kun opptar 2 kortplasser per kort og man får tom. kjøpt ferdige aqua utgaver som kun tar 1 kortplass per kort. Men for meg blir vannkjøling for kjasete og jeg slutta med det for 3-4 år siden.

 

Ja det er samme tankegang jeg sitter med. Luftkjøling er ikke så dumt når det gjøres på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...