Gå til innhold

Starcraft 2 er et av tidenes dyreste spill (PC)


Anbefalte innlegg

Ser ut som Blizzard har satset mye på historen og historie fortelling.

 

 

Blizzard mener at alt ikke kan bli fortalt i CGI så det meste av dette er også real-time rendering, eller kanskje pre-rendered med in-game grafikk motoren. Det er det ganske imponerende at dem utvikler en så avansert grafikk motor bare for historie fortellingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er altså SC slik at du spiller en rase av gangen. Det gir også mening, siden de tre "episodene" blir veldig forskjellige og derfor er det logisk at de er separate episoder. Hadde de bare hatt nye brett ville det føltes mer som en ripoff, synes jeg.

 

Jeg skjønner ikke hva tidsforskjellen på 30 brett med forskjellige raser sett mot en rase av gangen skal si noe om.

 

Vi må bare innse at de lager et spill som er tre ganger så stort som eneren i antall brett, og i tillegg kommer det at det er mye mer tidkrevende å lage innhold nå.

Lenke til kommentar

Nå er altså SC slik at du spiller en rase av gangen. Det gir også mening, siden de tre "episodene" blir veldig forskjellige og derfor er det logisk at de er separate episoder. Hadde de bare hatt nye brett ville det føltes mer som en ripoff, synes jeg.

 

Jeg skjønner ikke hva tidsforskjellen på 30 brett med forskjellige raser sett mot en rase av gangen skal si noe om.

 

Vi må bare innse at de lager et spill som er tre ganger så stort som eneren i antall brett, og i tillegg kommer det at det er mye mer tidkrevende å lage innhold nå.

 

De kan jo fint ha en historie som spenner seg over alle tre utgaver allikevel, ikke bare nye brett?

 

Jeg sa at jeg heller hadde sett 30 brett med tre forskjellige raser enn 30 brett med bare terran på den første av de 3 spillene, du påstå at dette ville forsinket spille mange år. Denne tidsforskjellen er jo nettopp det vi snakker om, og det som bestemmer den eventuelle forsinkelsen.

 

Jeg har ikke bett om at det første spillet skal være større en planlagt, jeg har bedt om 30 brett med alle rasene (10 med hver rase) istedet for 30 kun med terran.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi får nå 90 brett, altså 30 for hver rase. De har ikke engang satt i gang utviklingen på de to andre episodene. Det vil nok at minst 12 måneder mellom hver episode, altså flere år.

 

Kommer forresten spillet til Norge 27.?

 

Men det er for 90 brett, det er en ganske vesentlig forskjell mellom det og 30 brett som var mitt forslag, i tillegg har man andre ofrbedringer mellom utgavene som øker avstanden mellom utgivelse, og økonomiske insentiver, ting som ikke ville ha forsinket ett "første spill har alle raser"-oppsett. Du argumenterer jo hele tiden som om forslaget mitt var alle 90 brett i ett spill.

 

Regner med at det stemmer, har ihvertfall forhåndsbetsillt på elkjøp, 299 er en grei pris det, PC-spill er jo ofte litt billigere, 10 kr i porto. Er ikke garantert å få det på release dog. (27)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
De har ikke engang satt i gang utviklingen på de to andre episodene. Det vil nok at minst 12 måneder mellom hver episode, altså flere år.

 

Kommer forresten spillet til Norge 27.?

 

Oppdatering:

 

299 på Elkjøp? Kan det stemme da?

 

Hvordan vet du at de ikke har satt i gang utviklingen av de to neste episodene? For alt vi vet kan de være nesten ferdige. Wings of Liberty har vært ferdig ganske lenge. Det som har tatt tid er å balansere enhetene og bugteste. Uansett hvordan vi snur og vrir på det vil de to expansionene bare være to expansions, så de vil bruke det meste av modeller, textures, lyder og alt det der fra hovedspillet. Historiener nok så godt som klar, så bruker de det de har kan de nok slenge sammen brettene rimelig kjapt. Nå vil det jo ta tid og bugteste og balansere de nye enhetene, men det er ikke dermed sagt at det tar ett år før neste kommer. Vi snakker om Blizzard, ikke Valve. :p

 

For øvrig morsomt at du klager over at de ikke har startet å lage de to expansionsene, men du visste ikke engang at Wings... kommer på tirsdag? :p

Lenke til kommentar

De sa selv at de ikke hadde begynt på de neste episodene, hvis ikke jeg husker helt feil.

 

Det vil nok være nok av nye teksturer og modeller i de to neste delene, og det tar lang tid å bygge dem, som jeg tidligere har forklart. Det er ikke bare å slenge sammen noen brett, nei. Spesielt ikke når de har lagt ambisjonsnivået såpass høyt.

 

Ja, vi snakker om Blizzard, og de liker å ta seg god tid.

Lenke til kommentar

Oppdatering: Etter at denne artikkelen ble publisert har Wall Street Journal dementert sitt tidligere utsagn om utviklingskostnadene til Starcraft 2. Ifølge nettstedet var det egentlig World of Warcraft som kostet 100 millionar dollar å utvikle, ikke Starcraft 2. Spillverket.no beklager feilen.

 

Så dere vet altså ikke kostnadene for å utvikle Starcraft II?

Lenke til kommentar

Det er synd at vi med ATi kort ikke får MSAA i spillet. Vi får håpe ATi får ut en driver eller applikasjons profil ganske snart som fikser dette, samt en ytelse profil.

 

http://www.guru3d.com/article/starcraft-ii-wings-of-liberty-gpu-graphics-performance/1

 

Jeg vil si det er ganske dårlig av Blizzard å gi ut et spill i 2010 uten MSAA støtte. Men når spillet kun kommer med en deferred DX9 renderer så blir det slikt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...