Gå til innhold

SSD Harddisk (plassen på harddisken går opp og ned automatisk)


Anbefalte innlegg

Har ett merkelig problem med min SSD harddisk: Intel® X25-V SSD 40GB 2,5". Installerte nylig windows 7 på denne harddisken og windows fungerer helt fint. Men jeg opplever at plassen på harddisken lever sitt eget liv. Når jeg installerer spill på min andre vanlige harddisk tømmes plassen på min windows harddisk. Samtidig når jeg oppdaterer siden i min datamaskin så går den opp og ned automatisk.

 

 

Ene oppdatering er det 9,7 gb ledig, og andre er det 8,6 og slik går det opp og ned. Dessuten er min harddisk på 37 gb, har sjekket mappestørrelsen (Windows, programfiler ++) og det er tilsammen ikke mer enn ca 18 gb. I skrivende stund har jeg 6 gb ledig. Som vil si at 19 gb plass er forsvunnet.

 

Er dette bare en feilvisning av windows eller harddisken? De 19 gb er engentlig der, bare at windows feilviser?

 

Håper dere skjønte hva problemet mitt er.

 

 

Tips til bedre emnetittel mottas med takk :)

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan skyldes flere ting.

 

1) System Protection. (lager restore points i forbindelse med installering av programmer og oppdateringer)

2) Pagefile, dynamisk av natur, vokser i takt med minneforbruk.

 

Hvis du har en stabil maskin og tar backup skrur du av System Protection.

Sett en fast størrelse på pagefile eller skru den av. (hvis du har nok minne)

Lenke til kommentar

Tja, selv om du har 8 GB minne, så er ikke det sikkert det er nok til å kjøre uten veksel fil. Prøvde det selv en gang, og det gikk ganske så raskt i dass, selv med 8 GB minne.

 

Mulig det beste er å sette fast størrelse på veksel filen, maks 16 GB eller noe slikt.

 

Glemte å si det, jeg har en Intel X25-M på 160 GB som OS disk.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...