Gå til innhold

Kategorier for private forumhenvendelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har blitt sagt at man må ha vært veileder før man kan bli moderator, så hvordan kan det være slik at man kan søke om å bli moderator uten å ha vært veileder først?

Ingenting er umulig! Det skal bare mye til for å hoppe forbi veilederrollen og rett til en moderatorposisjon.

Lenke til kommentar

Hentet fra infoboksen i søknadskategorien:

 

Normalt vil nye medarbeidere tas inn som veiledere først, men noen kan og direkte tas inn som moderatorer dersom både vi (administratorene) og du føler at du er kvalifisert til å ta på deg moderatoroppgaver med det samme. Vi søker ikke administratorer, det er en utvelgningsprosess og velges utifra andre kriterier.

Bare å stikke hodet fram om man føler kallet. :)

Lenke til kommentar

Ang. søknader ol. er det svært mange av de. Derfor tror jeg dette kan kan ta lenger tid enn ordinære henvendelser. Men selvsagt man bør også der få svar innen rimelig tid. Men ang. klage på moderering, eller generelle henvendelser er det ikke akseptabelt med den tidsramme som i dag blir brukt. Dette håper jeg bedres med denne kategorien, om ikke, ser jeg ikke poenget med den.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ventet i ett år uten svar, men jeg lagde ny nå, for å se om det blir et svar eller ikke. Men jeg hadde håpet at de kunne svart på søknader om de ble utelukket? Det ville i hvert fall hjulpet på nysgjerrigheten. :hmm:

Problemet er at vi svært sjelden ønsker å utelukke noen av de som søker. At vi ikke tar deg inn som veileder denne måneden betyr ikke at vi ikke ønsker å ta deg inn i neste måned. Det har alt å si hvilket behov vi har for veiledere eller moderatorer der og da og hvorvidt det er andre søkere vi heller vil ha inn først.

 

I kategorien står det:

Når får jeg svar og hva hvis jeg blir opptatt med andre ting en periode?

 

Vi lover ikke at du får svar innen en bestemt tid. Vi tar inn veiledere og moderatorer etter behov. Det avhenger for eksempel av behovet for flere aktive veiledere/moderatorer i de delene hvor du mest sannsynlig vil bidra mest. Se derfor på din søknad her som en åpen søknad som kan bli besvart når som helst.

 

Dersom du i en periode blir opptatt med noe annet og du i noen måneder dermed føler for å trekke tilbake søknaden din kan du poste ett innlegg i din søknadstråd hvor du sier fra om dette og i tillegg endret emnetittelen din slik at det står [inaktiv] foran din originale emnetittel. Hvis du igjen blir interessert i å søke tar du bort [inaktiv] fra emnetittelen og poster ett nytt svar i din søknadstråd.

 

Lenke til kommentar

for meg høres det ut som en annen variant av det men før kalte private meldinger .

er det fordi den muligheten er tatt bort ( jag fant den ikke ) at dere oppretter denne kartalogien ?

 

eller er det for at moderatorene skal ha full kontroll med det man kaller for private/personlige (/hemmelige) meldinger ?

Lenke til kommentar

for meg høres det ut som en annen variant av det men før kalte private meldinger .

er det fordi den muligheten er tatt bort ( jag fant den ikke ) at dere oppretter denne kartalogien ?

 

eller er det for at moderatorene skal ha full kontroll med det man kaller for private/personlige (/hemmelige) meldinger ?

Fortsatt mulig å sende PM. ;)

Lenke til kommentar

for meg høres det ut som en annen variant av det men før kalte private meldinger .

er det fordi den muligheten er tatt bort ( jag fant den ikke ) at dere oppretter denne kartalogien ?

 

eller er det for at moderatorene skal ha full kontroll med det man kaller for private/personlige (/hemmelige) meldinger ?

Personlige meldinger eksisterer fremdeles, slik det alltid har gjort. Du kan finne alle dine meldinger ved å klikke deg inn i innboksen din: https://www.diskusjon.no/index.php?app=members&module=messaging

 

Disse kategoriene blir introdusert for bruk til å kommunisere med kun våre administratorer eller alle våre medarbeidere (veiledere, moderatorer og administratorer) - uten å måtte legge til alle administratorene i en personlig samtale. Hvis du fremdeles ønsker å skrive til kun en bestemt administrator uten at de andre administratorene skal se det, kan du naturligvis sende en melding slik det alltid har vært.

 

Kategoriene skal gjøre slik at dere sannsynligvis vil få raskere svar på noe dere ellers ville sendt melding om til en tilfeldig valgt veileder, moderator eller administrator.

 

Med disse kategoriene blir det dessuten lettere å kategorisere henvendelser enn det ville vært hvis alle administratorene ble invitert til de samme samtalene.

 

Dette er naturligvis ikke et sted hvor du skal sende meldinger til andre brukere, noe som dessuten ville være svært upraktisk i og med at brukeren du ønsket å sende til ikke ville se meldingen med mindre det var en medarbeider. ;)

 

Ingenting med personlige meldinger har blitt endret de siste månedene. Så det er litt rart at du opplever problemer med at du ikke finner disse nå.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Ingenting med personlige meldinger har blitt endret de siste månedene. Så det er litt rart at du opplever problemer med at du ikke finner disse nå.

Etter oppgraderingen har det i hvert fall blitt sånn at man må trykke på brukernavnet og så på "innboks" i rullegardinmenyen. Før var det vel en direkte link til innboksen rett under brukernavnet.

Lenke til kommentar

det har med at jeg ikke bruker den mulighet så ofte.

når det valget bare var merket med "send melding" så over så jeg at det egentlig var valget for å sende en personlig melding .

 

slik det står kan det også oppfattes at man sender en melding med det er usikkert hvem som får den meldingen.

når man holde markøren over eller prøver det så finner man ut hva det inne bærer.

selv om det er pirk så burde det så "sende en personlig melding" i stedet for " sende en melding"

 

 

 

man blir på en måt lit misunnelig på der moderatorer som nå får en fordel. dere får en bedre over sikt over private innlegg

 

mens resten av forumet fortsatt er vanskelig å finne frem i når det gjelder enkelt innlegg.

det argumenters med at innleggene skal taes vare på for at andre skal kunne lese dem i fremtiden.

problemet er at det blir så grassat mange av dem derfor benytter jeg nå anledningen til å si i fra at man kunne ønske seg noe lignede for å kunne sortere ut poster og innlegg man er interessert i

 

da der for en tid tilbake omstrukturerte deler av forumet fikk jeg inntrykket at der måtte sett et bestem antall under nivåer til hver kartalogi. en slik tanke måte kan fort ødelegge et godt organisert struktur(hierarki).

 

ikke mist så gjør det at det blir/er flere hundre ganger vanskeligere å finne frem i innleggene derfor hadde det passet bra med et salgs filtgrinesystem sik at forumet ble mere brukervanlig på det feltet.

Lenke til kommentar

Problemet er at vi svært sjelden ønsker å utelukke noen av de som søker. At vi ikke tar deg inn som veileder denne måneden betyr ikke at vi ikke ønsker å ta deg inn i neste måned. Det har alt å si hvilket behov vi har for veiledere eller moderatorer der og da og hvorvidt det er andre søkere vi heller vil ha inn først.

 

I kategorien står det:

Når får jeg svar og hva hvis jeg blir opptatt med andre ting en periode?

 

Vi lover ikke at du får svar innen en bestemt tid. Vi tar inn veiledere og moderatorer etter behov. Det avhenger for eksempel av behovet for flere aktive veiledere/moderatorer i de delene hvor du mest sannsynlig vil bidra mest. Se derfor på din søknad her som en åpen søknad som kan bli besvart når som helst.

 

Dersom du i en periode blir opptatt med noe annet og du i noen måneder dermed føler for å trekke tilbake søknaden din kan du poste ett innlegg i din søknadstråd hvor du sier fra om dette og i tillegg endret emnetittelen din slik at det står [inaktiv] foran din originale emnetittel. Hvis du igjen blir interessert i å søke tar du bort [inaktiv] fra emnetittelen og poster ett nytt svar i din søknadstråd.

 

 

Det høres nå svært klokt ut.

Lenke til kommentar

Trodde man skulle kommunisere lettere i kategorien jeg, men det ser ikke slik ut. Ingen svar i min tråd. Er det ikke meningen at man skal få innspill i trådene? Om det er slik at emner bare blir oversett, slik som epost blir ser jeg vitterlig ikke nytten.

 

Dette gjelder således en klage på moderator.

Lenke til kommentar

@Robert: Kategoriene er til for dialog, beklager at du ikke har fått noe svar. Jeg har videreformidlet det til riktig administrator. Vi kommer nok til å komme mer inn i det alle sammen etterhvert.

 

Når det gjelder tekniske ting er det primært jeg som tar meg av dem - og selv om det ikke er mange - har de vel alle sammen blitt besvart innen ett døgn har gått.

 

 

Det ser ut til at drift har fikset problemet med at man kunne se titler og trådstarter på tråder postet i disse kategoriene gjennom ubesvarte tråder og forside-feed, men kan dere sjekke at det stemmer og si fra her hvis dere oppdager at det fremdeles er feil med dette i dagene fremover?

 

Sjekk saken for problemet i trackeren: https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=461

Oppdaterer status til: Fikset

Oppdaterer prioriteringsgrad til: 0 - Ingen

 

Jeg har ikke mottatt en bekreftelse fra drift på at de har fikset, men det ser i alle fall ut til at tråder fra disse kategoriene ikke lenger vises i listen over ubesvarte tråder.

 

Vennligst si fra hvis dette skulle vise seg å være feil og dere fremdeles ser noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...