Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Hvordan kjøper du apps på android da? Naturala?

Poenget er ikke at du må ha bankkonto for å kunne kjøpe apps på Android Market, poenget er at du må ha en bank konto før du i det hele tatt får lov til å få tilgang til AppStore for selv å installere gratis apps.

 

Husk på at på Android Market, så er det alt i fra 57 til 62% av alle Apps på Android Market som er gratis. Og vi trenger ingenting utenom en Gmail konto for å kunne få tilgang til Android Market.

 

Og selv en Gmail konto kan du opprette via Android telefonen.

 

Hvordan betaler man for apps i android, siden vi ikke har dette i Norge(FY GOOGLE) så har jeg aldri giddet å sjekke.

Vel, du finner ikke så veldig mange kjøp apps som er gode til å begynne med der, så for meg så er det ikke noe big deal. Som sagt så er det alt i fra 57 til 62% som er gratis apps på Android Market. Så sjangsen for at du finner det du trenger gratis på Android Market nå er STOR.

 

Vi er nå oppe i nesten 100k apps på Android Market, og hvis ca 60% av dem er gratis apps, så ja, da er det rundt 60k apps som er gratis der.

 

Og hva som er så galt med å kjøpe et amerikansk sim kort da for å få tilgang til betal apps på Android Market?, det er enkelt å kjøpe og det er svin billig og det er heller ikke ulovlig å gjøre og du mister heller ikke garantien på mobilen din heller ved å gjøre det.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva som er så galt med å kjøpe et amerikans sim kort da for å få tilgang til betal apps på Android Market?, det er enkelt å kjøpe og det er svin billig og det er heller ikke ulovlig å gjøre og du mister heller ikke garantien på mobilen din heller vet å gjøre det.

 

Det er ikke noe galt med det men brukere skal ikke måtte gjøre det for å få tilgang til pay apps. Du er vel enig i det, sant?

 

Forøvrig er det en annnen måten å lage iTunes-konto på med å kjøpe iTunes-gavekort og bruke den koden til når man oppretter kontoen. Har selv gjort dette for å lage en konto for UK AppStore.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Terminator: Nei! Jeg er ikke interessert i å høre om du synes noen av betal app'sene på market er gode, eller hvor mange % apps som er gratis. Utrolig hvordan du klarer å skrive så mye dritt ut fra ett enkelt spørsmål. Du skal kanskje bli politiker?

 

Ja, så prøver vi på nytt.

 

Hvordan betaler man for apps i android market?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Er vel ikke så veldig galt, men spesielt lettvint kan det jo ikke sies å være. Ola Nordmann, som nettopp har kjøpt seg en ny Desire vil nok iikke hoppe i taket når han finner ut at han må importere et simkort fra statene for å få tilgang til paid apps. Må¨dere drive og bytte ut simkortet hver gang dere skal inn på Market ?

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Er vel ikke så veldig galt, men spesielt lettvint kan det jo ikke sies å være. Ola Nordmann, som nettopp har kjøpt seg en ny Desire vil nok iikke hoppe i taket når han finner ut at han må importere et simkort fra statene for å få tilgang til paid apps. Må¨dere drive og bytte ut simkortet hver gang dere skal inn på Market ?

 

Ser for meg Terminator i forsvars modus da:

 

Person: Fan, må jeg ha ett simkort fra usa som jeg må bytte inn og ut hver jævla gang jeg ønsker å kjøpe en apps på market.

 

Terminator: ja, men det er jo drittbillig.

 

Person: Ja, men det er jo sinnsykt tungvindt, og jeg må vente i flere dager på det jævla simkortet.

 

Terminator: 57,84 % av appsene på market er gratis, resten er dritt så du går glipp av lite.

 

Person: Ja, men jeg så en god app jeg ønsket å kjøpe.

 

Terminator: Viste du at du kan fjerninnstallere apps når vi får android 3.0 til X10 i juli 2011?

 

Person:??????

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Må¨dere drive og bytte ut simkortet hver gang dere skal inn på Market ?

De som ikke har Rootet; ja. Jeg har rootet og jeg må bare åpne et program som heter Market Enabler; velge et annet land enn Norge; så dukker betal-programmene opp i Market. Dette trenger jeg bare gjøre én gang for hver gang mobilen slås på. Er en litt unødvendig greie å gjøre, håper Google snart åpner opp helt.

Lenke til kommentar

Alle vi er enig i at det er en svakhet at vi ikke får kjøpt applikasjoner i androidmarked. Da er vi glad at selve mobildelen er så super med så mye intrgrert at applikasjonskjøpet blir betydelig redusert. Ellers så finner mann de aller aller fleste programmene vi trenger gratis. Men hvor er friheten vårs på akkuratt dette området? Den har google gjemt bort på samme måte som Apple har gjemt bort friheten til iPhoneeierne ved svært mange anledninger.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Må¨dere drive og bytte ut simkortet hver gang dere skal inn på Market ?

De som ikke har Rootet; ja. Jeg har rootet og jeg må bare åpne et program som heter Market Enabler; velge et annet land enn Norge; så dukker betal-programmene opp i Market. Dette trenger jeg bare gjøre én gang for hver gang mobilen slås på. Er en litt unødvendig greie å gjøre, håper Google snart åpner opp helt.

 

Ting som dette sammen med grenseutsnittet gjør at jeg personlig ikke vil kunne vurdere Android før det kommer til 3.0.

Lenke til kommentar

Du fikk ikke lage en konto via iTunes uten bankkort?

 

Guide

 

Edit:

 

@Terminator 3: Fordi det er unødvendig å måtte bytte simkort hver gang du vil kjøpe en app?

Vel, men hvor ofte kjøper du apps i Android Market da?

 

Jeg kan si det med en gang at det ikke er ofte, så da er det der ikke noe problem.

 

Og til dette med å opprette en konto uten å måtte ha en bank konto. Har nå selv testet det ut og det funker. men var ikke akkurat en enkel måte for å gjøre dette heller da.

Lenke til kommentar

Alle vi er enig i at det er en svakhet at vi ikke får kjøpt applikasjoner i androidmarked. Da er vi glad at selve mobildelen er så super med så mye intrgrert at applikasjonskjøpet blir betydelig redusert.

 

Ja det fungerer greit nok med android per i dag. Super er kanskje å ta i.

 

Du fikk ikke lage en konto via iTunes uten bankkort?

 

Guide

 

Edit:

 

@Terminator 3: Fordi det er unødvendig å måtte bytte simkort hver gang du vil kjøpe en app?

Vel, men hvor ofte kjøper du apps i Android Market da?

 

Jeg kan si det med en gang at det ikke er ofte, så da er det der ikke noe problem.

 

Og til dette med å opprette en konto uten å måtte ha en bank konto. Har nå selv testet det ut og det funker. men var ikke akkurat en enkel måte for å gjøre dette heller da.

 

Det er enklere å bestille simkort fra usa?

Lenke til kommentar

Alle vi er enig i at det er en svakhet at vi ikke får kjøpt applikasjoner i androidmarked. Da er vi glad at selve mobildelen er så super med så mye intrgrert at applikasjonskjøpet blir betydelig redusert.

 

Ja det fungerer greit nok med android per i dag. Super er kanskje å ta i.

 

Jeg henviser til første post i denne tråden.

Lenke til kommentar

Må¨dere drive og bytte ut simkortet hver gang dere skal inn på Market ?

De som ikke har Rootet; ja. Jeg har rootet og jeg må bare åpne et program som heter Market Enabler; velge et annet land enn Norge; så dukker betal-programmene opp i Market. Dette trenger jeg bare gjøre én gang for hver gang mobilen slås på. Er en litt unødvendig greie å gjøre, håper Google snart åpner opp helt.

Hehe, avinstaller Market Enabler og installer dette her i stedet du, så slipper du å aktivere Market greia hver gang du slår telefonen av og på.

Lenke til kommentar

Som kompensasjon for at vi ikke har tilgang til betal-apps er det mange utviklere som legger ut programmene sine for salg på andre steder, så kan man installere utenom Market.

 

For ikke å snakke om at man kan piratkopiere programmer til Android.

 

Jeg sier ikke at dette veier opp for mangelsen til Market; men det er da noe :)

 

@ Terminator 3: Flotte greier, tester ut nå :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Som er en mening blant over 6,5 milliarder her på jorden. Jeg synes selv android virkelig begynner å bli bra, men det er mange ting jeg savner.

 

Men, Terminator du synes ting er utrolig vanskelig med Iphone, men har NULL problemer med å bestille simkort fra USA for å kunne kjøpe apps og du har ikke problemer med å roote for å få akseptabel batteritid?

Lenke til kommentar

Som kompensasjon for at vi ikke har tilgang til betal-apps er det mange utviklere som legger ut programmene sine for salg på andre steder, så kan man installere utenom Market.

 

For ikke å snakke om at man kan piratkopiere programmer til Android.

 

Jeg sier ikke at dette veier opp for mangelsen til Market; men det er da noe :)

Helt klart. Jeg skulle akkurat selv til å si at det er mange av disse som har betal apps på Android Market som faktisk har programmene tilgjengelig på hjemmesiden til program utvilkeren som du da bare kan kjøpe programmene på siden til dem i stedet.

 

Som er en mening blant over 6,5 milliarder her på jorden. Jeg synes selv android virkelig begynner å bli bra, men det er mange ting jeg savner.

 

Men, Terminator du synes ting er utrolig vanskelig med Iphone, men har NULL problemer med å bestille simkort fra USA for å kunne kjøpe apps og du har ikke problemer med å roote for å få akseptabel batteritid?

Hvis du ikke er ganske senil, så har jeg rootet min XPERIA X10 og har tilgang til alle betal apps nå. Og dette har jeg sagt mange ganger i andre topics. Dette med å kjøpe et amerikansk sim kort for å kunne få tilgang til betal apps er for dem som ikke vil roote telefonen sin eller for dem som ikke er kjent med dette her med å roote en telefon.

 

EDIT: Hva savner du med Android?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

...

For ikke å snakke om at man kan piratkopiere programmer til Android.

...

 

Er/var (er usikker om siden fortsatt eksisterer) ufattelig lett å piratkopiere apps i iOS i fjor (iPhonen min ble ødelagt i oktober i fjor, så har ikke sjekket om det fortsatt fungerer siden den gang). Er også mulig å laste ned applikasjoner fra nettet, og legge det over på iPhonen via SSH (tror jeg, gjorde aldri dette selv).

Endret av ;_;
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...