Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

@Desire86

 

Vanlige .mp3 filer har aldri trengt noen konvertering for å legges verken på iPod eller iPhone. Apple har alltid støttet .mp3 filer.

 

Da skal jeg endre på dette. Jeg må ha missoppfattet det da jeg la inn mine sanger.

Er du enig i de resterende punktene?

 

Edit: det er nå endret. .mp3 er byttet ut med .avi

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.6 er over ett år gammelt. Det er helt tragisk å ha det på en helt ny telefon.

 

Jepp, og det er i dette tilfellet Sony Ericsson sin feil, ikke Android/Google :)

 

Det bryr jeg meg ikke en dritt om som forbruker. Det tar ikke et forbanna år for å skrive om det jalla GUI-et dems til å støtte 2.1 eller 2.2.

 

De får helt sikkert vite om oppdateringene en god stund før alle andre så det er INGEN unnskyldning.

Lenke til kommentar

1.6 er over ett år gammelt. Det er helt tragisk å ha det på en helt ny telefon.

 

Jepp, og det er i dette tilfellet Sony Ericsson sin feil, ikke Android/Google :)

 

Det bryr jeg meg ikke en dritt om som forbruker. Det tar ikke et forbanna år for å skrive om det jalla GUI-et dems til å støtte 2.1 eller 2.2.

 

De får helt sikkert vite om oppdateringene en god stund før alle andre så det er INGEN unnskyldning.

Du vet at X10 får 2.1 i september, og så alle påfølgende Android versjoner. Det har jeg lært av Terminator.

Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg og annen fjas som ikke hører hjemme i tråden er slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene.

 

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Du er grunnen. Jeg skrev at jeg syntest android kunne bli mer stabilt. Du svarte med "Ehm unskyld meg, men du sier at Android må bli mere stabilt?

 

Vet du i det hele tatt hvilke Android OS vi snakker om her nå?"

 

Det få det til å høres ut for meg at du mener at Android OS nå er stabilt nok og ikke trenger å bli mer stabilt. Men det skjønner jeg godt siden du sikkert er en av de få som ikke opplever feil på din android telefon.

Jeg snakket om Android 1.6 som jeg spurte deg om for å se om du hadde fått det med deg. Også sa jeg at Android 1.6 har en del bugs, men selv det trenger ikke å bety at jeg trenger å oppleve disse bugsa. Så kom du med det at ok, Android kan ikke bli mere stabilt da.

 

Vel, har du hørt om Android 2.0, 2.1 og 2.2 som inneholder ufattelig mye mindre bugs enn det Android 1.6 gjør?

 

Trenger jo ikke høre så mye om android 2.0 og 2.1 bruker jo 2.1 hele dagen. Og regner jo med at 2.2 har en rekke bugfikser. Hva er poenget ditt? At android blir mindre og mindre buggete for hver versjon, jo takk. Men som jeg skrev, jeg synes det må bli mer stabilt.

 

Og hvorfor du gikk over til å snakke om android 1.6 spesifikt skjønner jeg ikke. Jeg svarte på hva som jeg savner med android. Svarte da selvfølgelig med android 2.1 i tankene, siden det er det jeg bruker. Følg da med!

For det første så snakket vi om XPERIA X10 og Android 1.6 til å begynne med, og at jeg ikke hadde noen problemer med OS'et og at jeg ikke til nå har opplevd noen kræsjer og feil.

 

Og at dere sa at Android 1.6 har en del bugs. Ja sa jeg til det, men det alene betyr ikke at jeg som bruker trenger å oppleve disse problemene.

 

Så dette burde jo si deg noe på hvorfor vi snakker om Android 1.6 her, eller?

 

Tror det er på tide å våkne litt her. Tror du ikke trenger å havne på mere villspor enn det du er nå.

1.6 er over ett år gammelt. Det er helt tragisk å ha det på en helt ny telefon.

 

Jepp, og det er i dette tilfellet Sony Ericsson sin feil, ikke Android/Google :)

 

Det bryr jeg meg ikke en dritt om som forbruker. Det tar ikke et forbanna år for å skrive om det jalla GUI-et dems til å støtte 2.1 eller 2.2.

 

De får helt sikkert vite om oppdateringene en god stund før alle andre så det er INGEN unnskyldning.

Du vet at X10 får 2.1 i september, og så alle påfølgende Android versjoner. Det har jeg lært av Terminator.

Bra du har lært av meg, og jeg håper du fortsetter med det. For når du sier at du har lært av meg at XPERIA X10 får Android 2.1 og de Android versjonene etter det er jo sant da. Lær deg å søke på nettet før du poster noe du ikke har peiling på da. Hadde du søkt på nettet så hadde du funnet ut at jeg snakker sant her nå. Sjekk dette.

 

Skjønner du nå hvorfor du skal lære mere av meg?

 

Men uansett. Tror vi skal holde oss litt mere on topic da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
- Mulighet for å kunne synkronisere og oppdatere smartmobilen trådløst.

Men iPhone, så er mann nødt til å være tilkoblet en USB-ledning for å kunne synkronisere eller oppdatere mobilen. Det har Android gjort annerledels. Her trenger man ingen kabel. Det kan gjøres trådløst, på en veldig enkel og rask måte. Det kreves ikke all verden i å koble mobilen til en USB-ledning, men det er en frihet å kunne gjøre det på en annen måte om man ikke skulle være i nærheten av en datamaskin.

Kan man synkronisere alt trådløst (musikk, filmer, kontakter osv)?

 

- En god kontaktløsning for personer.

De fleste produsenter og modeller har forskjellig måter å vise sine kontaker på. I det siste har det blitt veldig populært med hurtigkontakter som er tilknyttet bilde. Noen kaller det også favorittkontakter. Når man f.eks har 9 favorittkontakter med navn og bilde som dekker hele skjermen, så får mann en god brukeropplevelse og ting blir mer effiktivisert med en slik løsning av hurtigkontakter. Dette har desverre ikke iPhone. Men det kommer nok i fremtiden.

 

iOS har hatt en favorittliste for kontakter siden 2007. Du kan legge til så mange kontakter du vil (så vidt jeg vet), men du får ikke se bildet du har lagt til kontakten (eller tenker du på å legge snarveier til kontaktene på "skrivebordet"?).

Lenke til kommentar

Bra du har lært av meg, og jeg håper du fortsetter med det. For når du sier at du har lært av meg at XPERIA X10 får Android 2.1 og de Android versjonene etter det er jo sant da. Lær deg å søke på nettet før du poster noe du ikke har peiling på da. Hadde du søkt på nettet så hadde du funnet ut at jeg snakker sant her nå. Sjekk dette.

 

Skjønner du nå hvorfor du skal lære mere av meg?

 

Etter litt rask googling så fant jeg ut at "The 2.1 SDK was released on 12 January 2010". Om det skal ta et helt år for SE å skrive om GUI-et sitt til å funke med 2.1 så vet jeg i hvert fall at jeg skal holde meg langt unna, da de er minimalt interessert i å ha kunder.

Lenke til kommentar

Terminator: Du at jeg har en Desire. Så når du spør "Hva savner du med Android?", så mener du at jeg skal svare med Android 1.6 i tankene?

 

Og om du av en eller annen grunn ikke har fått med deg at jeg har en Desire så avslutter vi hele diskusjonen her, for du får tydeligvis inn bare 22-25 % av det som blir sagt, og det er med moderat bruk.

 

Og jeg kommer ikke til å trøste deg når du finner ut at X10 ikke offisielt får android 3.0.

 

Ingen vits å diskutere med Terminator, han er hinsides all fornuft.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin liste med subjektiv tilnærming til temaet.

 

Men du ser ut til å blande sammen Android og Sense (HTC sin GUI som ligger på toppen av Android.)

 

De aller fleste av poengene dine kan man overføre til Windows Mobile, og med Sense på toppen av Windows Mobile så vil ting se veldig likt ut for brukeren.

 

Til tross for dette så er Windows Mobile uendelig mye dårligere enn Android.

 

Men; dette til tross så er jeg enig i mange av betraktningene dine.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Terminator: Du at jeg har en Desire. Så når du spør "Hva savner du med Android?", så mener du at jeg skal svare med Android 1.6 i tankene?

 

Og om du av en eller annen grunn ikke har fått med deg at jeg har en Desire så avslutter vi hele diskusjonen her, for du får tydeligvis inn bare 22-25 % av det som blir sagt, og det er med moderat bruk.

 

Og jeg kommer ikke til å trøste deg når du finner ut at X10 ikke offisielt får android 3.0.

Siden vi snakket om Android 1.6 til å begynne med ja. Var det jeg snakket om og ville vite om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Terminator: Du at jeg har en Desire. Så når du spør "Hva savner du med Android?", så mener du at jeg skal svare med Android 1.6 i tankene?

 

Og om du av en eller annen grunn ikke har fått med deg at jeg har en Desire så avslutter vi hele diskusjonen her, for du får tydeligvis inn bare 22-25 % av det som blir sagt, og det er med moderat bruk.

 

Og jeg kommer ikke til å trøste deg når du finner ut at X10 ikke offisielt får android 3.0.

Siden vi snakket om Android 1.6 til å begynne med ja. Var det jeg snakket om og ville vite om det.

 

Du er ikke sann.

Lenke til kommentar

Vel, men hvor ofte kjøper du apps i Android Market da?

 

Jeg kan si det med en gang at det ikke er ofte, så da er det der ikke noe problem.

 

Og til dette med å opprette en konto uten å måtte ha en bank konto. Har nå selv testet det ut og det funker. men var ikke akkurat en enkel måte for å gjøre dette heller da.

 

Jeg kjøper aldri apps i Android Market fordi det ikke er mulig for en som ikke gidder en masse hassle.

 

Til iPhone kjøpte jeg faktisk en god del på grunn av at det var så enkelt...

 

-KJ

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Terminator: Du at jeg har en Desire. Så når du spør "Hva savner du med Android?", så mener du at jeg skal svare med Android 1.6 i tankene?

 

Og om du av en eller annen grunn ikke har fått med deg at jeg har en Desire så avslutter vi hele diskusjonen her, for du får tydeligvis inn bare 22-25 % av det som blir sagt, og det er med moderat bruk.

 

Og jeg kommer ikke til å trøste deg når du finner ut at X10 ikke offisielt får android 3.0.

Siden vi snakket om Android 1.6 til å begynne med ja. Var det jeg snakket om og ville vite om det.

 

Du er ikke sann.

Alt jeg har å si til deg er laugh.gif.

 

Men skal vi kanskje holde oss mere til hva topic'en er om?

Lenke til kommentar

Vel, men hvor ofte kjøper du apps i Android Market da?

 

Jeg kan si det med en gang at det ikke er ofte, så da er det der ikke noe problem.

 

Og til dette med å opprette en konto uten å måtte ha en bank konto. Har nå selv testet det ut og det funker. men var ikke akkurat en enkel måte for å gjøre dette heller da.

 

Jeg kjøper aldri apps i Android Market fordi det ikke er mulig for en som ikke gidder en masse hassle.

 

Til iPhone kjøpte jeg faktisk en god del på grunn av at det var så enkelt...

 

-KJ

Nå finnes det bare rundt 15-18% gratis apps på AppStore, så det der med at du kjøper masse programmer eller spill er ikke noen overaskelse da. Jeg kan også kjøpe apps på Android Market med min XPERIA X10 nå på en veldig lett måte. Men siden det ikke er et stort behov for det siden man finner det meste gratis der, så ja.

Lenke til kommentar

1. Hvor er det du har disse % satsene du kaster rundt deg angående app store og android market?

 

2. Hvor mange tusen er f.eks. 18% gratis apps i app store mot 60% i android market.

 

3. Tror du virkelig på det du sier, eller spiller du bare.

 

Skulle akkurat til å skrive det samme, men slenger meg bare på her.

 

Det siste vi trenger i en noenlunde saklig tråd er enda en "detjegharvalgterdetbeste"... :p

 

-KJ

Lenke til kommentar

1. Hvor er det du har disse % satsene du kaster rundt deg angående app store og android market?

 

2. Hvor mange tusen er f.eks. 18% gratis apps i app store mot 60% i android market.

 

3. Tror du virkelig på det du sier, eller spiller du bare.

1. Det skal være rundt 28% gratis apps på AppStore nå. Bare se her.

 

2. Poenget er ikke hvor mange programmer i AppStore som er gratis over hvor mange som er gratis i Android totalt sett. Poenget er at rundt 60% av alle apps som er på Android Market er gratis og gjør at vi i de fleste tilfeller slipper å kjøpe noen apps.

 

3. Tror du virkelig på alt du sier selv?. Du bare sier ting mens jeg sier ting som jeg har bevis på.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Bare jeg som tror at det kommer til å komme flere betal-apps (høyere prosentvis) når Google lar resten av verden betale for applikasjonene?

 

Edit: @UrgeLoL

Apple App Store: 230 000 * (28%) = 64 400

Android Marketplace: 90 000 * (57%) = 51 300

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Bare jeg som tror at det kommer til å komme flere betal-apps (høyere prosentvis) når Google lar resten av verden betale for applikasjonene?

Hvorfor tror du det?

 

Hadde jeg vært en Android program utvikler og ville ha betalt for programmet jeg lager, så hadde jeg lagt programmet ut med en pris uansett hvor få land som ville ha Paid Market tilgjengelig. For du vet at litt penger er bedre enn ingenting.

 

Men det er jo også noen programmer som kjører i en tidlig fase som er gratis da, men som vil bli til betal app senere når programmet kommer ut i mye bedre versjon.

Lenke til kommentar

Vel, men hvor ofte kjøper du apps i Android Market da?

 

Jeg kan si det med en gang at det ikke er ofte, så da er det der ikke noe problem.

 

Og til dette med å opprette en konto uten å måtte ha en bank konto. Har nå selv testet det ut og det funker. men var ikke akkurat en enkel måte for å gjøre dette heller da.

 

Jeg kjøper aldri apps i Android Market fordi det ikke er mulig for en som ikke gidder en masse hassle.

 

Til iPhone kjøpte jeg faktisk en god del på grunn av at det var så enkelt...

 

-KJ

Nå finnes det bare rundt 15-18% gratis apps på AppStore, så det der med at du kjøper masse programmer eller spill er ikke noen overaskelse da. Jeg kan også kjøpe apps på Android Market med min XPERIA X10 nå på en veldig lett måte. Men siden det ikke er et stort behov for det siden man finner det meste gratis der, så ja.

 

 

1. Hvor er det du har disse % satsene du kaster rundt deg angående app store og android market?

 

2. Hvor mange tusen er f.eks. 18% gratis apps i app store mot 60% i android market.

 

3. Tror du virkelig på det du sier, eller spiller du bare.

1. Det skal være rundt 28% gratis apps på AppStore nå. Bare se her.

 

2. Poenget er ikke hvor mange programmer i AppStore som er gratis over hvor mange som er gratis i Android totalt sett. Poenget er at rundt 60% av alle apps som er på Android Market er gratis og gjør at vi i de fleste tilfeller slipper å kjøpe noen apps.

 

3. Tror du virkelig på alt du sier selv?. Du bare sier ting mens jeg sier ting som jeg har bevis på.

 

jaja.... :hmm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...