Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger ny ruter etter lyn-herjing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk:-)

 

Bare for å komme med det motsatte synspunktet. Har selv hatt to av disse, en med orginal firmware og en med Tomato. Begge har etter min mening vært ustabile og upålitelige. Riktig nok kommer de i et utall forskjellige versjoner, men jeg ville egentlig gjort litt mer research.

 

Skal jeg skaffe meg en ny router, blir det ikke en linksys :)

 

//T

Lenke til kommentar

satt å prøvde den "brente" ruteren nå, fant ut at det trådløse nettverket virket, så jeg prøvde og sette kabelen til den stasjonere i port 2 i steden, og da virka det :thumbup:

så da var det tydeligvis i tlf-kabelen lynet tokk seg en liten tur:-)

 

da blir det ikke noe kjøp av ny ruter enda hvertfall, menn takk for svar og råd:-)

Lenke til kommentar

Om du allikevel skal ha ny router så kan jeg med hånda på hjertet anbefale den Linksys WRT54GL'en hvor du legger inn DD-WRT firmware. Uslåelig kombinasjon.

 

Kjører den routeren hjemme, på hytta, og flere på jobb og venner har den også etter anbefaling fra meg og ett par andre datageeks på jobben.

 

Som nevnt over så har den ikke N trådløst nettverk, men den har B og G som holder i massevis for "normale" folk. Linksys har også en såkalt arvtager til WRT54GL'en som heter WRT610NL eller noe slikt, den har N trådløst, men hvor god den er har jeg ingen erfaring med.

 

Ang D-link så er min erfaring er at de er "greit nok", men ikke noe virkelig å hoppe i taket for. Oppskrytte bokser IMHO. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok anbefale DIR-655 over WRT54GL. Har erfaring med begge og WRT54G(L) er sooooo 2002.

Verden går videre og hastighetene på internett fyker til værs.

 

DIR-655 takler flere hundre megabit fra WAN til LAN, mens WRT54GL er oldschool med hastigheter i ADSL-klassen.

 

Skal man anbefale en router med DD-WRT, så må en se litt fremover og velge Gigabit, 11n og en med bra CPU og RAM. Prisforskjellen er bare noen hundrelapper uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...