Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Tar en ting av gangen, og sånn som det er nå det ikke noe som kan sammenlignes med tobakk.

 

Joda man kan leve lenge, men er mange som ikke gjør det og, og tallene blir høyere!

 

Og for meg blir det kansje litt ekstra personlig, da jeg har folk nært meg som har kols og nekter å slutte. Har også sett hvor fort og brutalt livet kan ende.

Lenke til kommentar

Forby forby forby vil kun gjøre kriminelle rike og ikke minst glorifisere oss som en enda verre formynderi land en vi er..

 

Folk som røyer er idioter eller selvdestruktive så la de være, eneste negative jeg ser med røyk er de som utsettes passivt for det..

 

Skatten de betaler for tobakken de kjøper dekker inn kostnadene de tilfører samfunnet.

 

Så la dem være.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ang det jeg har sagt om å stanse ikke-vestlige innvandring:

 

Innvandrere etter 25 år i landet: Halvparten på trygd:

 

I en fersk rapport kommer det frem at to av tre arbeidsinnvandrere er trygdet etter 35 år i Norge, og mønsteret gjentar seg for nye grupper som kommer hit.

 

Kun én av tre i den første bølgen av arbeidsinnvandrerne fra Pakistan og Tyrkia er nå i jobb – resten mottar uføretrygd. I den norske kontrollgruppen på samme alder er to av tre i jobb.

 

Mønsteret repeteres for dem som kom etterpå i forbindelse med familiegjenforening.

 

Bare halvparten av somaliske menn er i jobb syv år etter at de kom til Norge.

 

40 prosent av iranske kvinner mottar trygd etter 18 år i landet. Nesten alle grupper opplever en nedgang i sysselsettingen etter 10-15 år i Norge.

 

Etter 25 års botid er halvparten av innvandrerne trygdemottagere.

 

Svært mange kvinner fra Somalia har mottatt overgangsstønad for fraskilte. Tre av fire blant de første somaliske kvinnene som kom til Norge, har fått overgangsstønaden. Tallet er oppsiktsvekkende da en annen gruppe muslimer, norskpakistanske kvinner, ligger langt under det norske snittet for mottak av slik stønad.

 

Fikk ikke med linken første gang: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3982678.ece

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Kriminelle innvandrere burde selvsagt kastet rett ut av landet og det uansett hva enn de risikerer i hjemlandet! Slev ville jeg stanset all ikke-vestlig innvandring for en ubegrenset tidsperidoe i første omgang og gjerne tatt inn flere vestlige. Selvsagt måtte det være folk som kunne jobbe og delta i samfunnet, men da måtte samtidig det eleidge systemet med NAV og alle andre saker som sklal hjelpe folk å komme inn i arbeid forbedres kraftig da det finnes mange som ønsker å jobbe, men som bare står i endeløse køer og venter...

Lenke til kommentar

I utgangspunktet kan man vel egentlig ikke det siden det skal telle fom. et nytt system innføres. Men ville nå holdt nøyere øye med dem som hadde begått kriminalitet før.

 

Nå skal det legges til at jeg ikke er rasist av noe slag. Men når det gjelder folk som flytter hit til landet så mener jeg at minstekravet skal være at de kan oppføre seg og ikke lage bråk av noe slag. Uansett hvor religiøst og strengt landet de kommer fra er må de avfinne seg med at Norge fungerer på andre måter. Når det gjelder norske kriminelle er det en annen sak siden de er født og oppvokst her og det e rlandet de hører til. Men vi trenger ikke å ta inn og holde på folk som kommer for å lage bråk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer om saken og her påpekes det bla. at mang einnvandrere ser på det å gå på trygd som en rettighet istedefor som et problem:

 

Stor grunn til bekymring:

 

Forskere mener vi har en utfordring når det gjelder å lære dem som kommer til landet at velferdsstaten er et spleiselag som alle er avhengig av.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3983725.ece

Lenke til kommentar

1. gitt makta tilbake til folket.

- Makta har folket fra før av, er bare det at noen av personene har valgt brødhoder til å styre dem, og enkelte brødhoder stemmer de frem til makten :) Nettop derfor de kalles "Folkevalgte".

 

2. Utdanning utdanning utdanning! det er slikt som redder både sinn og liv.

- Utdanning er jeg enig i er veldig viktig, gjør man dette riktig så kan norske arbeidssøkere nå langt nasjonalt og internasjonalt

 

3. Invitert hele Norge på tidenes Sankthans kalas, og Bålet skal bestå av all verdens Penger, og fra den dagen av skal det blir en ressursbasert økonomi

- Penger er en ressurs i seg selv, skulle likt å se deg brenne alt som kalles penger i Norge. Da hadde vi ihvertfall ikke hatt sjangs internasjonalt :)

Regner med at du er anarkist elns :)

Lenke til kommentar

nei, jeg er ikke anarkist. tvert i mot, så er jeg for et kraftig sosialt og samfunns engasjert samfunn. det jeg ikke tåler snurten av er makten som penger har over oss, og som snakker høyere enn folks behov.

 

ah, glemte en:

 

4. Relgion er intil videre forbydd frem til vitenskapen kan påvise og dokumentere at det finnes en gud, så fra da av kan alle verdens relgioner samles mot den ene guden og det er bare god stemning ;p

 

ja, se fleipen i den :)

Lenke til kommentar

Det jeg ikke tåler snurten av er makten som penger har over oss, og som snakker høyere enn folks behov.

INFO: Uten penger så hadde garrantert menneskeheten funnet en annen måte å betale/skaffe seg rikdom på (gull, sølv og diamanter f.eks) Jeg syntes penger er genialt fordi det er det som beviser hvor vellykket en person i dagens samfunn er, samt at det er lett å produsere mye av.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke tåler snurten av er makten som penger har over oss, og som snakker høyere enn folks behov.

INFO: Uten penger så hadde garrantert menneskeheten funnet en annen måte å betale/skaffe seg rikdom på (gull, sølv og diamanter f.eks) Jeg syntes penger er genialt fordi det er det som beviser hvor vellykket en person i dagens samfunn er, samt at det er lett å produsere mye av.

Penger er ren ondskap.

 

Hvis jeg som ikke religiøs skulle satt gud & satan i dette hadde kjærlighet vært gud og satan penger.

 

Penger beviser INGEN ting du kan være et totalt NULL i livet selv med milliarder, jeg dømmer et mennesker ut ifra helt andre ting en hvor mye penger eller hvor mye rikdom de har.

 

Velykket ser jeg på som født frisk,gode gener,godt utsende(ikke noe skavanker)..

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke noe annet argument enn det. Jada, dette har vært oppe til diskusjon før. Mine argumenter: Tobakk = Svært helsefarlig, står for store antall dødsårsaker hvert år, store utgifter for staten, våre skattepenger går bla til folk som selv påfører seg disse livstruende sykdommene selv om dem er meget klar over konsekvensene. Dette kunne vi spart mye penger på. Dessuten er det rent idioti.

 

Glad du ikke bestemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...