Gå til innhold

Våre verste/morsomste/pinligste tabber i spill


Anbefalte innlegg

Dette var vel egentlig ikke min tabbe, men av og til skulle jeg ønske bruttern ikke hadde venner.

 

Besøket han hadde laget en ny fil på Pokemon sølv der alle mine i inventory, Gengar, lapras, alakazam, mewtwo, Ho-oh var i lvl 100. alle trent uten å bruke rarecandy -.-

 

Alakazam var trent helt siden han var en liten abra på pokemon blå -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettopp det som er taktikken min! :)

 

Problemet er bare å holde muren til du er i gang.

 

Jepp, akkurat den taktikken prøver jeg også å kjøre, men blir alltid 50 villagers for lite :p

 

Hot-tip for Black Forest er å ha en nasjon som kan oppgradere siege weapons fullt ut (hvertfall den flameball-oppgraderingen og de heftigste "vanlige" katapultene, Siege Onagers). Overrumpla en fyr online helt med det ved å "hugge" meg gjennom skogen og rundt ham (der han naturlig nok ikke hadde reveala). Epic win å rulle 15 fullt oppgraderte katapulter midt inn i byen hans...

 

Vent, dette var en /fail-tråd, kanskje? Wops.

 

Som sagt, i AoE er det alltid for mye villagers. Også ganske vanlig for meg er å bygge Dock i første og beste vann-rute jeg ser. Problemet oppstår når jeg utforsker rundt og finner ut at jeg bygde en Dock i en liten fiskedam på 2x2 squares. Og det var helt i starten av spillet, så hadde ikke *altfor* mye ved til overs...

Lenke til kommentar

Å la Gameboy med Pokémon Yellow med alt for mange lvl 100 (uten rare candy her også) og Mew (fikk da jeg sendte inn spillet til Nintendo Norge / Pokémon Norge / noe i den duren) ligge oppå senga mi sånn at hvem som helst av de idiotiske småsøskene mine kunne komme inn og starte en ny save. -_-

 

Det verste er at jeg klarte å få Mew på nytt ved å sende inn igjen, spilte meg opp til lvl 100 med 40-50 Pokémon igjen og var svært fornøyd, og så drar søss til York med klassen, tar med seg Gameboyen og Pokémon og starter new game. Igjen. ><

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg klarte å få Mew på nytt ved å sende inn igjen, spilte meg opp til lvl 100 med 40-50 Pokémon igjen og var svært fornøyd, og så drar søss til York med klassen, tar med seg Gameboyen og Pokémon og starter new game. Igjen. ><

40-50 opp i level 100? Det tok sikkert ikkje tid...

 

Worms: Tilfeldigvis komme borti venstre musetast og skyte ein bazooka rett framfor seg sjølv.

 

Forskjellig: Quick Save akkurat før ein dør.

 

NES: Kome til siste brett på eit spel, må på besøk til nokon, lar konsollen stå på. Når eg kjem tilbake har den låst seg.

Lenke til kommentar

Kom på en fin tabbe jeg har gjort et par ganger pga "quick-save funksjonen"

 

*Lagre spillet akkurat i det jeg egentlig har null sjangse til å overleve med hurtiglagring og har ingen annen punkt å komme tilbake med.

 

*Bruke den for flittig slik at save fila ble korrupt (buggete spill).

*Ta feil av hurtiglagringsknappen på noen spill og ikke lagre i det hele tatt...

Værre å lagre når du sitter fast i et hull eller på annen måte hvor du ikke engang kan drepe deg selv og bare kan se dum ut. Klarte sitte fast i en seng i fallout 3.

Dummeste var i rune of magic mmo der jeg klarte å hoppe fra en høyde ned i et bur, ja det gikk å sende en stuck request som sende deg tilbake til byen etter tre minutter, hjalp ikke resten av gruppa dypt nede i en dungeon, jeg var eneste healer og vi hadde brukt lang tid på komme så langt.

Lenke til kommentar

Har gjort det samme jeg mange ganger. Sava og så dør jeg 2 sekunder etterpå. Men etter noen titalls forsøk så klarer jeg så vidt å unnslippe.

 

Jeg har også tatt feil av quicksave og quickload knappen etter vanskelige fights. Sikkert fordi jeg gjør de samme tingene når jeg dør som da jeg vinner. Slenger meg litt tilbake i stolen og puster rolig. Og som en refleks trykker jeg på quickload (fordi jeg dør oftere enn jeg vinner ><)

Lenke til kommentar

Runescape: Som en noob hadde jeg kanskje 75% av alt av verdi jeg eide med meg. Jeg hadde jo ingen planer om å dø. Men min nyskjerrighet får meg til å gå å se på noe som lignet stonehenge. Med en gang jeg satte foten innafor ble jeg ganket av 5 randoms. Tydeligvis et PvP området det der.

Gjorde noe tilsvarende, er et sted der du og npc bueskytere skyter på hverandre i tårn, hadde rundt 600K med gjenstander på meg jeg skulle selge men stoppet underveis for å drepe noen kyllinger for fjær da en drittsekk lurte meg opp i elite tårnet hvor jeg ble drept.

 

Brukte et sleipt triks for å skaffe masse penger i runescape, kjøpe opp ting som ble solg i bulk, fisk eller crafted items som buer er gode eksempler og selges typisk ett sted, siden butikken har hundrevis selges disse billig, saml opp til du har rundt 10 grupper med over 100 gjenstander og ta ut kviteringer på alt, når jeg spilte ga butikken i junglen mitt på kartet og den i karante sonen i den store byen nede til venstre høyre pris for varer. Om jeg solgte 10 av hver vare der og byttet verden satt jeg igjen med over 60% profitt. dette kunne gjøres på lav level du måtte bare ha penger til å kjøpe inn i bulk samt overleve monstere i salgs området samt ikke bli lurt underveis som jeg ble.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker en gang i LotRO på et svært tidlig tidspunkt. Vi var nede i Great Barrows (før det ble en solo-quest), og jeg skulle heale de andre. Det gikk greit ganske lenge, men så måtte jeg i tenkeboksen en tur. Det var en del fiender rundt oss, men jeg var lur nok til å trykke Escape og få opp menyen. Det er jo pauseknappen? :blush:

 

Edit: Kom på en annen. Hadde litt problemer med å komme meg på nettet på xboksen, så jeg lagde en midlertidlig profil. Noen uker senere fikk jeg router i stedet for modem, havnet på nettet uten problem og trengte ikke lenger den midlertidlige profilen - så jeg slettet den andre... :ermm:

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Battlefield BC:2 ClanMatch, så 4 tullinger løpe inn i et hus, så bestemte jeg meg for og knive de. Hadde ennå "Silver" på Knife så tenkte at noen freekills hadde vært fett. Løper inn og kniver da, men pokker heller, så lav Knife range! må jo helt opp i ryggen på de for og knive. Her driver jeg og løper etter og lager stunne lyder og kniver 2-3 ganger på hver player for og ta de. fikk 2stk før den siste tullingen innså at jeg knifa teamet hannes. :ph34r:

Lenke til kommentar

Fallout 3, pleide å sitte bak et hjørne og lokke folk til meg så jeg kanskyte headshots i VATS i skikkelig close range. En fin taktikk er å sitte bak et hjørne og la fiendene komme til meg så jeg kan skyte de på kloss hold for ekstra skade og økt treffsikkerhet. En salve med assault rifle vil som regel drepe envher motstander. I starten funket dette fint, helt til jeg første gang satt på høyre side av ett hjørne, flere supermutants kommer mot meg fra høyre side og skal runde hjørnet for å nå meg, og karakteren er selvfølgelig høyrehendt. Jeg aktiverte VATS litt vel tidlig, før første supermutant har rundet hjørnet helt, og setter opp 3 headshots som tømmer energien min. Når slow-move-gjennomføringen starter ser jeg alle tre salver gå i veggen, og så snart jeg får kontroll over karakteren min igjen er jeg omringet av supermutants og ingen energy til VATS :cry:

 

Dette skjedde 4-5 ganger :blush: før jeg skaffet meg litt lengre avstand bakover og lot førstemann komme helt rundt hjørnet før jeg begynte.

Lenke til kommentar

Vi var nede i Great Barrows (før det ble en solo-quest)

 

Når ble den solo? Jeg har ikke spilt på alt for lenge.

 

Mener det var etter Moria. Vet ikke om den offisielt regnes som solo, men to, tre stk burde ikke ha noe problem. I tillegg endret de experiencen på de tidlige levelene, så det er ikke noe problem å gå fra lvl 1 til 20 på en kveld eller to. Det er to grunner til hvorfor jeg droppet LotRO etterhvert. Jeg holdt ut til Siege of Mirkwood (den andre expansionen), men da var det nok. Ett ord: Skirmish... maken til møl skal man lete lenge etter. :p

Lenke til kommentar

Det var for mange år siden, jeg spilte Operation Flashpoint: Cold war Crisis. Det var midt i et oppdrag, og de oppdragene kan være veldig lange, opptil flere timer om man spiller på det vanskeligste. Det verste er at man kun har en save på hele oppdraget. Vel, oppdraget gikk ut på at jeg skulle sprenge en konvoy som kom kjørene. Jeg krabba ned til veien, la ut 5 sachel charges, og satte timeren på alle sammen tilsvarende tiden det tok før de skulle komme. Jeg krabba så opp i åsen og gjemte meg i en busk der ingen kunne se meg. Jeg ventet der til jeg så konvoyen i det fjerne, og så savet jeg, godtroende om at jeg var hundre prosent kamuflert. Akkurat da jeg var ferdig å save døde jeg, og i kill camen så jeg at det var en skarpskytter som lå langt i hytta heiti borte som tydeligvis hadde skutt det skuddet like før jeg sava, og det traff rett etter jeg loadet saven hver eneste gang. Etter kanskje en halvtimes forsøk for å bevege meg diverse retninger osv for å ikke dø klarte jeg å ikke bli drept, men heller skadet. Jeg krabbet da videre inn i busken slik at han ikke så meg. Nå var jeg sikker på at konvoyen skulle bli ødelagt, og den kom kjørenede over mine 5 bomber. Desverre for meg hadde jeg tima det 2 sekunder feil, og istedenfor å treffe alle de 5 lastebilene perfekt, sprengte bombene mine når alle lastebilene var i det mellomrommet mellom hvem bombe, istendefor oppå de.. Satan, aldri vert så irritert noen gang.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...