Gå til innhold

Bildebok Junifest 2010?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å lese korrektur på hele rabalderet, men det er selvsagt fint om man har tatt en liten ekstra titt før det sendes inn også.

 

Trondster er notert, fint at du blir med! Mener vi skal ha plass til én til også, men etter det blir det såpass fullt at vi må utvide til tykkere (= dyrere) bok.

Lenke til kommentar

Hardcoverdetaljer lagt ut, var en del som ønsket det i fjor. For å ikke miste rabatten fra Blurb på bestillinger over 10 bøker er det i utgangspunktet begrenset til 8 eksemplarer av hardcoverboken. Dette vil koste 100kr ekstra.

 

Litt krøkkete å beregne kostnadene her -- rabatten vi får forutsetter jo et gitt valg av bøker; er det mange som vil ha hardcover kan vi få rabatt også på disse. I tillegg er fraktprisen til Norge med en blanding av paperbacks/hardcover usikker. Derfor ønsker jeg ikke å få betaling lenge før bestilling, så eventuelle grove feil kan rettes opp. Som ifjor går evt overskudd (fjoråret gikk i et bittelite underskudd) til en eller annen veldedig organisasjon.

Lenke til kommentar

Sit og redigerer, men har eit par spørsmål.

Kor mange pixlar skal ramma vere på, og kor mange pixlar skal det vere mellom ramma og biletet.

Yttermåla på ramma reknar eg med må vere 1838x1834

Jeg forstår det slik at bildene skulle sendes inn uten ramme og så skal den settes på når bildene lages i boka. Da blir i hvertfall alle rammene like.

Lenke til kommentar

Rammene settes inn i etterkant ja -- mer presist settes bildene inn i dertil egnede rammer. Altså bare å sende inn bilder i de oppgitte størrelsene, og så fikser Blurb-programmet resten.

 

Presisering angående cover: det er helt opptil hver enkelt om dere vil ha hardcover/paperback, jeg bestiller det dere vil ha. Men, fordi rabatt er avhengig av at vi bestiller minst 10 kopier med samme cover kommer jeg til å sørge for at vi har nok av én av typene til å få rabatt. Derfor: first come, first serve på hardcover.

 

Takker for innsendte bidrag så langt!

Lenke til kommentar

Hadcoverønsker notert -- foreløbig ikke flere enn at det går fint. Skal også ha gitt svar til alle som har sendt inn materiale hittil, gi meg gjerne et hint om så ikke er tilfelle.

 

Anew: jeg er mildt sagt ingen ekspert på dette. Men, er det noen grunn til at drøye farver skal være noe Blurb sliter med? Det er jo ikke som om de ikke klarer å blande riktig miks av blekk. Problemet med Blurb-bøker har vært at små nyanser i jevne flater ofte ikke kommer frem, men det har minst like mye med at våre øyne er svært gode på å avsløre feil i detaljene her. Å finne feil i et bilde som er en eksplosjon av kontraster er langt, langt verre -- og sånn sett mer takknemlig for trykkeriet.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Drøye farger i ytterkantene av sRGB-fargerommet kan nok sette en god skriver på prøve. Er ganske redd for at de intense rosafargene kommer til å komme ut som en enste stor klump uten antydning til tegning.

 

Ingen biggie - velger bare et annet bilde om ingen kommer ut av skapet med relevant erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...