Gå til innhold

Hvordan lever en norsk muslim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke straffer kan en kvinne få dersom hun gjør et opprør eller mannen frykter det, i deres hjemland foreks.? Og hvilke typer opprør må hun gjøre, og hvilke straffer er tillatte?

 

 

 

 

Og har mannen rett til å straffe meg hvis han frykter at jeg gjør opprør? Hvilke straff innebærer dette? Og hva må jeg gjøre for at han har rett til å straffe meg?

 

Dette er ikke noe du skal tenke på siden vi bor i Norge, og han har å følge norske lover,

 

I hvertfall i teorien..

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/article304755.ece

Lenke til kommentar

I en hel del muslimske land er pisking, steining, henging og andre bastialske avstrafingsmetoder standard praksis. Det å kappe av kroppsdeler som hender og føtter er noe som også forekommer. Mange steder blir kvinner behandlet på lik linje med hunder. De får ikke kjøre bil, de må gå tildekket, mange blir også behandlet forferdelig av sine menn. Blant annet er det mange menn som nesten ikke blir straffet om de begår såkalte æresdrap.

Lenke til kommentar

Du har jo personer som Krekar, Mohyldeen Mohammad, Arfan Bhatti som blant annet støtter drap på homofile. I det somaliske støtter veldig mange Al-Shabab som blant annet pisker, steiner, dreper eller kutter av kroppsdeler på personer som ikke følger Koranen og Islam. Det er også en god del muslimer som støtter og mener Krekar er en god muslim. Han er som kjent en terrorist og står bake flere selvmordsaksjoner.

 

Det er dog ikke alle muslimer som har så ekstreme synspunkter, men mange har nok synspunkter de fleste nordmenn ikke deler.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke snakke på vegne av alle muslimer i Norge.

Ingen kan det.

Det jeg kan derimot, er å fortelle deg at disse avstraffelsene inngår i sharia.

 

TV2 bestillte en undersøkelse av TNS Gallup i April 2006.

I denne undersøkelsen ble det stillt spørsmål som ble ansett som relevant ifm striden rundt muhammed karrikaturene.

 

Et av spørsmålene var: "Bør vi innføre muslimske lover (sharia) her i Norge?"

 

14% svarte ja. 72% svarte nei. 14% svarte vet ikke.

 

14% av ca. 200.000 er rett under tretti tusen mennesker.

 

Jeg vil ikke fremsette påstand om at oddsen for å bli banket av en muslimsk mann er 14%, men det muslimene selv sier er at det er 14% sjangse for å finne en muslimsk mann som mener slike handlinger er legitime, i henhold til koranen.

 

YUSUFALI: Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).

PICKTHAL: Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.

SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

 

Kilde: http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00248/TNS_Gallup_-_muslim_248757a.pdf

(side 10)

Lenke til kommentar

Slike straffemetoder er jeg helt imot.... Steining og slikt.....

Kan ikke si at alle muslimere er slik, men jeg må konkludere med at jeg er skeptisk til islam. Men sier ikke dette for å være rasistisk.

 

Steining , vold osv gjør meg kvalm, og det burde vært ulovlig verden over!!!!

Lenke til kommentar

For det første kan du si hva du vil om islam. Det er helt lovlig i Norge. Vi har yttringsfrihet, enn så lenge. Videre må jeg understreke at islam/muslimer ikke er en rase, men en sammensatt befolkningsgruppe som kun har sine ideer som fellesnevner. Ideer er ikke rase, og du kan derfor ikke være en rasist for å kritisere eller generalisere muslimer.

 

Videre er det sant at islam har hellige tekster som tillater slike ting og en historie som bekrefter at det praktiseres. Dette er ikke det samme som at alle muslimer er slik. Tenk over hvor mange kristne du kjenner og hvor forskjellige de er. Det er ikke muslimer som er problemet, det er idèen islam.

 

I Norge (2006) ville 14% av den muslimske befolkningen innføre sharia.

Alle værtegn tyder på at dette tallet har vokst, men det vil vi ikke vite med sikkerhet før det utføres en ny undersøkelse. Det vi vet med sikkerhet er at majoriteten muslimer i Norge ikke støtter terror og ikke vil ha sharia i Norge.

 

Dèt er verdt å huske på.

Lenke til kommentar

Hvis det er lov i følge koranen å utøve vold, så må jeg si at religionen islam gjør meg kvalm. Sorry..... Men er man født muslimer så er man det... og håper som sagt at de fleste muslimere ikke driver med vold osv. :)

 

De fleste muslimer driver nok ikke med vold her til lands, ihvertfall ikke i større omfang enn den vanlige nordmann, men det er verdt å merke seg at de som er muslimer, og som har en reel tro på islam vil ha ett helt annet syn på ting enn en etnisk nordmann. Dvs, at hvis du finner deg en muslim, så kan det hende at han vil ha en annen mening enn deg i en del ting. Som feks hva slags klær du kan gå i og hvordan du skal oppføre deg.

 

Når det er sagt så er de fleste av våre såkalte nye landsmenn veldig hyggelige mennesker, det er når folk blir litt for blendet av sin religion at man har vansker for å akseptere mennesker. Dette gjelder kristen ekstremister like mye som islamske ekstremister spørru meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge (2006) ville 14% av den muslimske befolkningen innføre sharia.

Alle værtegn tyder på at dette tallet har vokst, men det vil vi ikke vite med sikkerhet før det utføres en ny undersøkelse. Det vi vet med sikkerhet er at majoriteten muslimer i Norge ikke støtter terror og ikke vil ha sharia i Norge.

 

Dèt er verdt å huske på.

Det er det. En annen ting å være klar over, er forskjellen mellom værtegn og realitet. Etter at undersøkelsen i 2006 var utført, gjorde LibLab en undersøkelse der nordmenn ble stilt spørsmålet om hvor mange prosent av muslimer i Norge de antok hadde svart bekreftende på spørsmålene. For å si det sånn - hvis værtegnene forteller deg at 43 % av muslimene ønsker sharia, så er situasjonen identisk (og man tar like feil) med 2006.

Hva muslimer svarer, og hva nordmenn tror de svarer

 

Syntes denne tråden i utgangspunktet var interessant å følge med på, som en slags reality-check. Da den skled ut i korantolkninger og forsvar/angrep rundt disse, synes jeg den mistet litt berettigelse. Det er haugevis med andre tråder for dét.

Lenke til kommentar

Hvis det er lov i følge koranen å utøve vold, så må jeg si at religionen islam gjør meg kvalm. Sorry..... Men er man født muslimer så er man det... og håper som sagt at de fleste muslimere ikke driver med vold osv. :)

 

Akkurat de samme grusomhetene står i bibelen også, men hverken kristne eller muslimer flest velger å følge slike lover heldigvis. Likevel er sånt barbari kvalmende og det er flaut at slike bronsealder ideologier har så stor oppslutning i dagens samfunn.

 

Her er noen eksempler:

 

5 Mosebok 21:18-21 (Det Norsk Bibelselskap 1930)

Når en mann har en ustyrlig og gjenstridig sønn, som ikke vil lyde sin far og mor, og som, endog de tukter ham, er ulydig mot dem, da skal hans far og mor ta og føre ham ut til de eldste i hans by, til byens port. De skal si til de eldste i byen: Denne vår sønn er ustyrlig og gjenstridig, han vil ikke lyde oss, han er en ødeland og en drikker. Og alle mennene i hans by skal stene ham til døde; således skal du rydde det onde bort av din midte, og hele Israel skal høre det og frykte.

 

 

 

5 Mosebok 22:23; 5 Mosebok 22:24 (Det Norsk Bibelselskap 1930)

23Når en pike som er jomfru, er trolovet med en mann, og en annen mann treffer henne i byen og ligger hos henne, så skal I føre dem begge ut til byens port og stene dem til døde, piken fordi hun ikke skrek om hjelp i byen, og mannen fordi han krenket sin næstes hustru; således skal du rydde det onde bort av din midte.

 

 

 

5 Mosebok 22:28-29 (Det Norsk Bibelselskap 1930)

28Når en mann treffer en pike som er jomfru og ikke trolovet, og tar fatt på henne og ligger hos henne, og nogen kommer over dem,

da skal den mann som lå hos henne, gi pikens far femti sekel sølv, og hun skal være hans hustru, fordi han krenket henne; han må ikke skille sig fra henne sa lenge han lever.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Jeg er døpt kristen, men jeg tror ikke på noe Gud faktisk. Og vet at hvis det fins en Gud , så tror jeg ikke at jeg blir straffet av han fordi jeg ikke tror. For den som ikke vet kan ikke vite :)

 

Ja, de som følger bibelen eller koranen, eller slike ting, må jo være syke i hodet , hvis de synes det er greit å utøve vold. Slikt motbyr meg :)

 

Mener at mange tror på noe liksom for å late som om de tror, fordi de er feige. :)

Lenke til kommentar

På grunnlag av det som har tilkommet tråden så er det en ting som slår meg.

 

I kristendommen begynnte man med Abraham og gikk igjennom flere preofeter, blandt annet Moses (derav moseboken og de stygge versene.), men kristendommens rekke av profeter avsluttes av Jesus Kristus som abrogerer alt dette, først ved at han er Guds sønn og derfor har en langt høyere autoritet enn tidligere profeter og annet fordi han gikk på tvers av alt de tidligere profetene hadde sagt om slike ting. Der moseloven krever steining sier Jesus Kristus "Den som er uten synd kan kaste den første stein." Vel, hvis Guds sønn sier dette så er det ikke spørsmål om hva som er gjeldende. Det er mange hundre år siden den siste kristne steining.

 

På motsatt side har vi islam. Der begynnte profeten Muhammed med sine åpenbaringer i 610 og levde i relativ harmoni med sine omgivelser i 13 år. I løpet av denne perioden åpenbarte han noen av de mer berømte versene som blandt annet stadfester at "there is no compulsion in religion." Problemet er at han ble jaget ut av Mekka og flyktet til Medina. Der hardnet budskapet til islam fra voldelige ord til voldelige handlinger. Det voldeligste verset i Koranen er sura 9 (Surah Al-Bara'ah). Der får vi blandt annet beskjed om å drepe alle vantro (9.5) og kjempe mot dem inntil de konverterer til islam eller aksepterer annenrangs borgerskap under islamsk styre, med ydmyk betaling av religiøs skatt til muslimene (jizya) og føler seg underlegne (9.29).

 

Dette er det siste verset Muhammed åpenbarte før sin død i 632, og ordrene om å drepe vantro er ikke fastsatt til en bestemt hendelse eller en liten folkegruppe. Det er såkalte "open ended" vers som rammer alle kristne, alle jøder, alle zoroastriere, alle buddister og alle hinduister for all tid. Fundamentalistiske muslimer annser det å motsette seg islamisering som en synd, og de ser på spredningen av islam som en plikt for Gud. Er du ikke muslim så er du syndig i å ikke ha godtatt "den sanne religion" og er kvalifisert for straff.

 

Derfor er grusomhetene i Kristendommen irrelevante i dag, mens grusomhetene i Koranen forårsaker dette:

TROP.jpg

 

Muslimer vil hevde at sura 9 er legitim, at den bare skal brukes under krig, at islam var under angrep og sist men ikke minst, de trekker frem paraleller til vietnamkrigen for å bortforklare hva som skjedde.

 

I realiteten var det muslimene som angrep vantro i hele Arabia for å spre islam og plyndre, derfor bortfaller argumentet om at muslimene gjorde dette i selvforsvar. Muslimene startet disse krigene, noe som betyr at profeten har vist muslimene at krig mot de vantro er den rette veien å gå. Derfor ligger sura 9 sitt budskap latent, og historien viser at muslimske terrorister går til angrep mot det de oppfatter som islams fiende over hele verden mens de rettferdiggjør det med fingeren på koranen. Paraleller til Vietnamkrigen orker jeg ikke engang å utdype, da det er så åpenbart feil å sammenligne disse to.

 

Til de som trekker fremstillingen min i tvil, la oss ta en titt på islams historiske dokumenter og se selv.

 

"Our Prophet, the Messenger of our Lord, ordered us to fight you till you worship Allah alone or pay us the Jizyah tribute tax in submission. Our Prophet has informed us that our Lord says: 'Whoever amongst us is killed as a martyr shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever survives shall become your master.'"

 

I rest my case.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem som helst kan vel drepe noen?

Spørsmålet er vel kansje om det står i Koranen at muslimer skal drepe ikke-muslimer?

Det gjør det, dessverre.

 

 

YUSUFALI: But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, an seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practise regular charity, then open the way for them: for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.

PICKTHAL: Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them (captive), and besiege them, and prepare for them each ambush. But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then leave their way free. Lo! Allah is Forgiving, Merciful.

SHAKIR: So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving, Merciful.

 

YUSUFALI: Fight them, and Allah will punish them by your hands, cover them with shame, help you (to victory) over them, heal the breasts of Believers,

PICKTHAL: Fight them! Allah will chastise them at your hands, and He will lay them low and give you victory over them, and He will heal the breasts of folk who are believers.

SHAKIR: Fight them, Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace, and assist you against them and heal the hearts of a believing people.

 

YUSUFALI: Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

PICKTHAL: Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.

SHAKIR: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

 

YUSUFALI: O ye who believe! what is the matter with you, that, when ye are asked to go forth in the cause of Allah, ye cling heavily to the earth? Do ye prefer the life of this world to the Hereafter? But little is the comfort of this life, as compared with the Hereafter.

PICKTHAL: O ye who believe! What aileth you that when it is said unto you: Go forth in the way of Allah, ye are bowed down to the ground with heaviness. Take ye pleasure in the life of the world rather than in the Hereafter? The comfort of the life of the world is but little in the Hereafter.

SHAKIR: O you who believe! What (excuse) have you that when it is said to you: Go forth in Allah's way, you should incline heavily to earth; are you contented with this world's life instead of the hereafter? But the provision of this world's life compared with the hereafter is but little.

 

 

YUSUFALI: Unless ye go forth, He will punish you with a grievous penalty, and put others in your place; but Him ye would not harm in the least. For Allah hath power over all things.

PICKTHAL: If ye go not forth He will afflict you with a painful doom, and will choose instead of you a folk other than you. Ye cannot harm Him at all. Allah is Able to do all things.

SHAKIR: If you do not go forth, He will chastise you with a painful chastisement and bring in your place a people other than you, and you will do Him no harm; and Allah has power over all things.

 

YUSUFALI: Go ye forth, (whether equipped) lightly or heavily, and strive and struggle, with your goods and your persons, in the cause of Allah. That is best for you, if ye (but) knew.

PICKTHAL: Go forth, light-armed and heavy-armed, and strive with your wealth and your lives in the way of Allah! That is best for you if ye but knew.

SHAKIR: Go forth light and heavy, and strive hard in Allah's way with your property and your persons; this is better for you, if you know.

 

YUSUFALI: O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites, and be firm against them. Their abode is Hell,- an evil refuge indeed.

PICKTHAL: O Prophet! Strive against the disbelievers and the hypocrites! Be harsh with them. Their ultimate abode is hell, a hapless journey's end.

SHAKIR: O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination.

 

YUSUFALI: Allah hath purchased of the believers their persons and their goods; for theirs (in return) is the garden (of Paradise): they fight in His cause, and slay and are slain: a promise binding on Him in truth, through the Law, the Gospel, and the Qur'an: and who is more faithful to his covenant than Allah? then rejoice in the bargain which ye have concluded: that is the achievement supreme.

PICKTHAL: Lo! Allah hath bought from the believers their lives and their wealth because the Garden will be theirs: they shall fight in the way of Allah and shall slay and be slain. It is a promise which is binding on Him in the Torah and the Gospel and the Qur'an. Who fulfilleth His covenant better than Allah? Rejoice then in your bargain that ye have made, for that is the supreme triumph.

SHAKIR: Surely Allah has bought of the believers their persons and their property for this, that they shall have the garden; they fight in Allah's way, so they slay and are slain; a promise which is binding on Him in the Taurat and the Injeel and the Quran; and who is more faithful to his covenant than Allah? Rejoice therefore in the pledge which you have made; and that is the mighty achievement.

"Strive hard" på arabisk er Jahidi, verb formen av substantivet Jihad.

Verset i rødt brukes svært ofte av selvmordsbombere for å rettferdiggjøre sine handlinger.

 

 

Det er så alt for mye å ta av. Koranen har mer jødehat enn Adolf Hitlers - Mein Kampf (6,8% vs 11,6%) og Koranen har hele 114 vers som handler om Jihad med sverdet mot de vantro. Islam har også tatt livet av 270 millioner mennesker, det er 110 millioner mer enn Adolf Hitler, Stalin og Mao... Til sammen.

 

muslimer har religiøse tekster som befaler dem å drepe alle vantro. Det er kjernen i problemet og det er motivasjonen og rettferdiggjørelsen bak alle islamistiske terrorangrep de siste 1400 år. Vi har hatt over 15.000 dødelige terrorangrep siden 9.11.2001

 

Lenke til kommentar

Sant det , hvem som helst kan drepe noen.

 

Men hvis det står i bibelen eller koranen eller hva det enn måtte være, at man skal drepe ikke-religiøse, så er det helt sykt!

 

Jeg er et godt menneske, - og prøver alltid å gjøre det beste for andre, og være snill, så ingen har grunn til å gjøre meg om jeg ikke er troende. Jeg er døpt kristen, men om jeg er skeptisk til kristendommen, eller tror eller ikke tror, så mener jeg at det må aksepteres.

 

Tror faktisk ikke en eneste Gud, ville straffe meg for at jeg ikke trodde på noe jeg ikke vet. Han vil elske meg hvis han fins. Det er den troen jeg tror på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...