Gå til innhold

Slik blir Firefox 4.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lett: Best utnyttelse av skjermområdet og suverent mye raskere til å laste javascript. Har enda ikke kommet over noe som jeg savner fra Firefox. Bare prøv selv.
Førstnevnte er mest aktuelt på skjermer med lav oppløsning og ikkeeksisterende problemstilling på skjermer med stor oppløsning. Sistnevnte er Chrome ikke alene om, Opera er vel så rask mht js. Jeg ser ikke hva som gjør Chrome så spesiell bortsett fra at den kommer fra Google (som også av og til utgir middelmådige programvare, f.eks. Picasa).
Lenke til kommentar

Dette er jo så godt som en blåkopi av skinnet til Opera. Rart at bare mrharm har påpekt dette.

Kanskje fordi flertallet ikke bryr seg.

 

Hva er det egentlig en nettleser består av? Stort sett det samme, ikke så rart enkelte ender opp med å ligne på hverandre.

 

Og er det uansett en negativ ting? Synes Opera ser veldig bra ut.

 

Markedet går fremover ved å låne/ta fra andre, forbedre eller tilpasse disse løsningene slik at andre igjen kan gjøre det samme.

 

 

EDIT (for å backe opp påstanden):

Selve ideen om tabs stammer kanskje fra filecards eller kartotek lenge før datamaskiner eksisterte. Det første programmet som brukte dette var vel Gosling Emacs. Den første nettleseren var InternetWorks utviklet av BookLink Technologies. IE var faktisk nummer, men det var takket være et tillegg kalt Stilesoft utviklet av Stilesoft. Allikevel var IE en av de seneste nettleserne som kom med dette som standard i 2006 med IE7. Opera var allikevel ca 2 år tidligere ute enn Firefox (2000 i Opera, og 2002 som standard i Firefox).

 

Når det gjelder det å fjerne menyen og ha en knapp øverst til venstre var dette noe MS introduserte i MS Office 2007 da de begynte å bruke Ribbon, det er sikkert andre som igjen har gjort dette før dem igjen også. Tror dette programmet kom ut før Opera startet med den røde knappen.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Håper denne versjonen ikke kræsjer like mye som Firefox 3.6.2.

 

Da undrer jeg på hvorfor du ikke bruker 3.6.6.

 

den versjonen er heller ikke perfekt .

- jeg har jo trøbbel med utskrift på noen få nettsteder

- enkelte ganger virker det som nettleseren tar seg en puse i nedlastingen av siden .

men det kommer seg hvis jeg oppdaterer (F5 eller knappevalget for det ) siden noen ganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...