Gå til innhold

Ble stoppa med gamle prøveskilt, hvor høy bot kan jeg vente meg? [INGEN MORALPREKEN!]


kevinedomm

Anbefalte innlegg

Jada, gjorde det store for et par timer siden og tok meg en prøvetur med en volvo jeg skal kjøpe.

Idiotisk, ja jeg vet det.. men dette er første gangen jeg får bot for noe som helst, og lurer på om det er noen som har gjort det samme og hva boten kom på?

Det de sa var at de kunne ikke tenke seg det ble mindre enn 5-6000, men tvilsomt mer enn 10.000. Men så får jeg høre fra en kamerat at han kjenner en som har gjort det samme og fikk 2500 i bot.

:fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært en slik diskusjon her tidligere, hvor absolutt ingen klarte å komme med noe som helst annen info enn det åpenbare (at du ikke har forsikring). Noen luringer prøvde da også å skjelle ut vedkommende for å være en fare for andre i trafikken! (skiltene har naturligvis ingen påvirkning på hvor farlig en er i trafikken)

 

Gi gjerne tilbakemelding når du får svar, da jeg og antagelig flere andre er nysgjerrige på hvor hardt de faktisk slår ned på kjøring uten skilter.

Endret av John-B
Lenke til kommentar

Du er klar over at dersom du hadde kjørt på noen og kvesta de, hadde du blitt gjeldsslave resten av livet ditt? Er det virkelig verdt å ta en sånn sjanse?

Jeg er forsåvidt enig med det du sier, men bare som en tanke, man regner jo ikke med at man kommer til å kveste noen, da ville man vel latt bilen stå hjemme. En sjåfør som er trygg på seg selv og sin egen kjøring ville nok i veldig mange flere tilfeller enn trådstarters kjørt denne prøveskiltbilen.

Lenke til kommentar

En sjåfør som er trygg på seg selv og sin egen kjøring ville nok i veldig mange flere tilfeller enn trådstarters kjørt denne prøveskiltbilen.

 

Ja, for en trygg sjåfør kvester aldri noen?

"Den avdøde 20-åringen har de siste par årene vært aktiv i motorsportmiljøet i hovedstaden som en hobby, og fikk i fjor sølv i norgesmesterskapet i sin grein. Mannen har også fått gode plasseringer i andre konkurranser."

Lenke til kommentar

ved bruk av google og søk på :""uregistrert motorvogn" strafferamme"(uten "" uterst der :p)

fant jeg dette:

*PDF* VEGTRAFIKKOVERTREDELSER – STANDARDISERTE BØTESATSER, BESLAG AV FØRERKORT MV.

så gikk jeg i urlen og endret et tall ;)

og fant denne:

*PDF*STANDARDISERTE BØTESATSER FOR TRAFIKKOVERTREDELSER Vedlegg til riksadvokatens rundskriv nr. 3/2009

 

så vis ikke noe har endret seg kan du vente 5000,- vis du innrømte forholdet så vidt jeg ser. eller vis de er utgått med mindre e n24 timer 3000,-

 

jeg ruler google :D

Endret av stich_it
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En sjåfør som er trygg på seg selv og sin egen kjøring ville nok i veldig mange flere tilfeller enn trådstarters kjørt denne prøveskiltbilen.

 

Ja, for en trygg sjåfør kvester aldri noen?

"Den avdøde 20-åringen har de siste par årene vært aktiv i motorsportmiljøet i hovedstaden som en hobby, og fikk i fjor sølv i norgesmesterskapet i sin grein. Mannen har også fått gode plasseringer i andre konkurranser."

 

 

Han hadde 1,9 i promille. Greit å sjekke fakta først.

Lenke til kommentar

Han hadde 1,9 i promille. Greit å sjekke fakta først.

 

Joda, og selv med den promillen var han likevel "trygg på seg selv og sin egen kjøring" til å sette seg bak rattet... :hrm:

 

 

Poenget mitt var at det er irrelevant hva slags hobby han drev med. Covah skrev om en som var dyktig til å kjøre bil og som drev med racing, som mistet kontrollen og dermed kjørte seg ihjel, når det viser seg i ettertid at han faktisk var drita. Derfor blir det for dumt å bare sette likhetstegn mellom hans motorsporthobby og ulykken. Ikke bland kortene med at jeg forsvarer hans handlinger, det gjør jeg ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...