Gå til innhold

Diskusjon: Metallica vs. Megadeth!


nybb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns musikken til Metallica er bedre rett og slett, kulere... for å ikke snakke om vokalen!

Symphony of Destruction er bra, men liker ikke så mye annet av Megadeth...

 

Når det kommer til rock/metal hører jeg i grunn bare på Maiden, Tallica og Dream Theater... :dribble:

 

Det er tre meget bra band det der! Hører masse på dem selv, DT står og går nå. :)

 

Men jeg synes du skal lære deg å like Megadeth også, de har mye bra...

Lenke til kommentar

Jeg kan begynne med å si at jeg IKKE har lest hele tråden, men jeg velger likevel å komme med mine synspunkter.

 

For å begynne: jeg har hørt MYE på begge banda, og jeg liker generelt thrashmetal veldig godt.

 

Det er flere faktorer som gjør at jeg liker Metallica bedre enn Megadeth. Selvfølgelig er alt subjektivt, og dette er jo kun mine meninger. Det er ikke bare musikken som avgjør for min del, men også andre faktorer.

 

- Mustaines vokal. Jeg syns ikke han synger fint, men vokalen hans funker på en god del av Megadeth's sanger. Men hvis man ser på det store bildet liker jeg ikke stemmen hans. Er heller ikke særlig imponert over stemmen hans live. Det siste jeg har sett så har han slitt med å komme opp på høye toner.

 

- James Hetfield. Kanskje verdens beste rytmegitarist. Han spiller tight og bra. Når han i tillegg synger bra så er jeg fornøyd. Jeg liker Hetfields stemme mye bedre enn Mustaines. Hetfields stemme er ikke hva den en gang var, men jeg setter den fortsatt langt over Mustaine sin på lista. Hetfield har også en utstråling og attitude jeg liker godt, han virker som en kul, laidback person.

 

- Mega..dave? Jeg har intrykket av at hele Megadeth er sentrert rundt Dave og bare han. Jeg er ikke like godt inni historien til Megadeth som Metallica, men Megadeth skifter jo medlemmer hele tida. Da er det vanskeligere å få en "connection" med bandet, etter min mening. Jeg skal ikke si noe sikkert, men det kan jo ha noe med Mustaines ego, og at han er en vanskelig person å være rundt og med.

 

- Liveopptreden. Dette poenget skal ikke legges alt for mye vekt på, for jeg har ikke sett like mye live av Megadeth som Metallica. Nå tenker jeg ikke bare på hvem som spiller "tight" live. Det gjør begge banda det i verdensklasse (selv om Ulrich kanskje har noen problemer med dobbelbass og sånn). Men jeg tenker også på hvem som "shower" mest. Der føler jeg Metallica er et hakk over. Som sagt har ikke jeg sett altfor mye av Megadeth, men det jeg har sett så føler jeg Megadeth står litt stille på scenen. Det er ikke like mye bevegelse som med Metallica som løper rundt (særlig Trujillo).

 

 

Dette er noen av punktene som gjør at jeg liker Metallica bedre enn Megadeth. Når det er sagt så liker jeg begge bandene veldig godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der er Chris Broderick utrolig mye bedre enn Kirk Hammett. Samt at han er i verdenstoppen .. det er alt jeg prøver å få frem :)

 

Åhåhå!!!! Er dette 4. gangen du sier dette etter at du har blitt parert med et nådeløst svar? Du er en ignorerende drittsekk! Sorry å måtte si det, men du har ikke sterkere argumenter enn "Megadeth er bedre enn Metallica" uten at du klarer å begrunne svarene dine ordentlig. Og de svarene du kommer med er bunnløse og fullstendig uten mål og mening!

 

Lest over en del av svarene etter at jeg ble bannet (urettferdig) i 3 dager. Selv de lange svarene. Måten du konfronterer motparten i diskusjonen er til å le av. Enig med (husker ikke navn) brukeren som sa du var en dårlig mann å diskutere med da du ikke engang gadd å lese innleggene. Dette er som å utfordre noen til slosskamp for så å tape til de grader. Du har blitt eid. Flere ganger og likevel har du ballene til å presse frem: "Megadeth er bedre enn Metallica". Wow, jeg beundrer deg.

 

 

Nå som det har kommet inn flere svar enn da jeg diskuterte med deg tror jeg vi kan trekke konklusjonen at Metallica er bedre enn Megadeth. Eller det ble feil, men det er flere som liker Metallica enn Megadeth såååååå.....eid igjen.

Lenke til kommentar

- Urettferdig? Du har jo ikke vært annen enn frekk og usaklig.. Jeg har bare argumentert helt vanlig.

 

- At andre har forsvart dine argumenter er tilfeldig.. det er jo flere Metallica-fans enn Megadeth-fans.

 

- Jeg har lest alle innleggene nå. Jeg hadde ikke tid da diskusjonen foregikk? Har du noe i mot det? Er det ignorant?

 

Jeg skal poste to videoer fra nyere tid. Der kan du ta en titt selv :) hvis du har spilt litt gitar, og har satt deg litt inn i det.. hører du hvem som er teknisk best. Det er det jeg hele tiden har påstått i denne tråden. Jeg har hele tiden blitt motargumentert med lister og at en god gitarspiller skaper harmoniske toner osv.. men jeg har hele tiden sagt at Broderick er flinkere til å spille på gitaren, teknisk sett. Se hvorfor på disse videoene!:

 

Spøl til ca. 4:20 i denne videoen, og hør Kirks solo (Blackened) live i 2009.

 

http://www.youtube.com/watch?v=J9RabC9MD24

 

Denne soloen er bare helt latterlig dårlig utført. Han slurver så til de grader!

 

Så titter du på denne videoen. Det er et liveopptak fra Atlanta 2010, der Chris Broderick nailer soloen på Tornado of Souls så til de grader bra! Han er så utrolig bra teknisk! Jeg vil nesten si bedre enn Marty Friedman (dog, han er utrolig mye mere kreativ, enn båe Hammett og Broderick)

Spøl til ca. 3:10

 

http://www.youtube.com/watch?v=00DqZ_LDjxQ

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du sammenligner et klipp hvor Kirk tydeligvis ikke spiller så bra, med et klipp hvor Chris Broderick "nailer soloen"?

 

For det første, så spiller aldri Kirk Hammett sykt bra live, og for det andre så spiller alrdi Chris Broderick dårlig live :p ..

 

For det tredje så kunne jeg vist andre klipp óg, men det må da for faen være mulig å slå opp Youtube selv!

 

Metallica døde med Cliff Burton. Resten av gjengen skulle vært inne i bussen også. Alt og da mener jeg ALT etter Master suger balle.

 

Jeg er helt enig meg deg! Bortsett fra ...And Justice For All! Det er et episk album!

Lenke til kommentar

For det første så lurer jeg på hvor gammel trådstarter er.

For det andre så skjønner jeg ikke hva du vil fram til?

 

Du kommer aldri til å komme til noe svar om hva som er best. Som sagt flere hundre ganger i tråden, det er subjektivt! Noen liker Metallica bedere en Megadeth, noen liker begge banda, noen liker ingen, noen liker Megadeth, Det er da ingen diskusjon om hva som ER bedere. For meg ER Metallica bedere, for deg ER Megadeth bedere. Man kommer ingen vei.

 

Jeg ser du også snakker om dyktigheten på sologitaristene. Med f.eks. å finne den verste spilte soloen av Kirk og dermed poste under den beste opptreden av Megadeth. Hva vil du fram til? HVa prøver du å bevise? At Megadeth er dyktigere musikere? En dyktig musiker er ikke en som kan spille flere toner i minuttet enn en annen. Langt ifra. Det er helheten som teller. Om musikken fremhever de riktige følelsene og treffer hvor den skal. Selvfølgelig er teknikk vikitg, men langt i fra viktigst. Jeg bryr meg lite om gitaristen i Megadeth kan spille fortere og kan flere skalaer enn Kirk. Metallica er fortsatt bedere i mine øyne.

 

Dette er en idiotisk fanboy diskusjon som ender opp med at folk flamer hverandre, og kaster dritt uten at det noen gang kommer noe kontruktivt ut av. Hva vil du fram til egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metallica døde med Cliff Burton. Resten av gjengen skulle vært inne i bussen også. Alt og da mener jeg ALT etter Master suger balle.

 

Edit: Liker The Black Album tho.

 

De var i bussen da den veltet. Det var ikke at bussen kjørte av veien som drepte Cliff. Det var det at den datt over han igjen da de skulle løfte den vekk.

Lenke til kommentar

For det første så lurer jeg på hvor gammel trådstarter er.

For det andre så skjønner jeg ikke hva du vil fram til?

 

Du kommer aldri til å komme til noe svar om hva som er best. Som sagt flere hundre ganger i tråden, det er subjektivt! Noen liker Metallica bedere en Megadeth, noen liker begge banda, noen liker ingen, noen liker Megadeth, Det er da ingen diskusjon om hva som ER bedere. For meg ER Metallica bedere, for deg ER Megadeth bedere. Man kommer ingen vei.

 

Jeg ser du også snakker om dyktigheten på sologitaristene. Med f.eks. å finne den verste spilte soloen av Kirk og dermed poste under den beste opptreden av Megadeth. Hva vil du fram til? HVa prøver du å bevise? At Megadeth er dyktigere musikere? En dyktig musiker er ikke en som kan spille flere toner i minuttet enn en annen. Langt ifra. Det er helheten som teller. Om musikken fremhever de riktige følelsene og treffer hvor den skal. Selvfølgelig er teknikk vikitg, men langt i fra viktigst. Jeg bryr meg lite om gitaristen i Megadeth kan spille fortere og kan flere skalaer enn Kirk. Metallica er fortsatt bedere i mine øyne.

 

Dette er en idiotisk fanboy diskusjon som ender opp med at folk flamer hverandre, og kaster dritt uten at det noen gang kommer noe kontruktivt ut av. Hva vil du fram til egentlig?

 

Jeg er 17 år :) er det vesentlig?

 

Akkurat nå ønsker jeg å prøve å gi brukerne her inne en sjanse til å se på Chris Broderick, og at Hammett er overvurdert som teknisk gitarist...

 

Teknikk er ikke subjektivt

 

Det er da flere toner pr sekund i snitt på Blackened-soloen enn Tornado of Souls-soloen.. uansett, så kunne jeg sammenlignet flere klipp også...

Man hører tydelig hvor mye mere arbeid Broderick legger i hver tone.. Mens Kirk virker som han sliter litt.. Jeg synes det er synd siden jeg elsker Metallica.

Lenke til kommentar

Metallica døde med Cliff Burton. Resten av gjengen skulle vært inne i bussen også. Alt og da mener jeg ALT etter Master suger balle.

 

Edit: Liker The Black Album tho.

 

De var i bussen da den veltet. Det var ikke at bussen kjørte av veien som drepte Cliff. Det var det at den datt over han igjen da de skulle løfte den vekk.

 

Ok, I stand corrected.

Lenke til kommentar

Jeg er 17 år :) er det vesentlig?

 

HAHA! :rofl:

 

Akkurat nå ønsker jeg å prøve å gi brukerne her inne en sjanse til å se på Chris Broderick, og at

Hammett er overvurdert som teknisk gitarist...

 

Da skulle du ha startet en tråd som sa: "Jeg vil at alle skal sjekke ut gitaristen Chris Broderick" og ikke en fanboy tråd.

 

Teknikk er ikke subjektivt

 

Da viser jeg tilbake til listene med verdens beste gitarister som jeg postet flere av tidligere i tråden.

 

Man hører tydelig hvor mye mere arbeid Broderick legger i hver tone.. Mens Kirk virker som han sliter litt.. Jeg synes det er synd siden jeg elsker Metallica.

 

Ja, man hører det så jæææææææævlig godt, du!!! :whistle:

Lenke til kommentar

Hvorfor er det å være 17 år haha? Latterlig av deg.. ikke rart du ble utestengt av forumet her..

 

Jeg startet en tråd der jeg satte de to bandene mot hverandre.. det inkluderer jo bandmedlemmene.

Det er ikke en fanboy-tråd, jeg bare argumenterer for Megadeth. Det er da vanlig.

 

De listene baserer seg på andre elementer enn teknikk! For guds skyld, jeg har sagt det mange ganger nå! Ikke satan om Eric Clapton er bedre teknisk enn Broderick :p

 

Ja, man hører det godt. Det er jo du som er fanboy i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...