Gå til innhold

Diskusjon: Metallica vs. Megadeth!


nybb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at Metallica er flere hakk bedre enn Megadeath.. Nå har jeg hørt på begge og riktig nok hatt Metallica som favorittband i mange år.

 

Etter å ha lest intervjuer av Dave og sett på intervjuet av han på Some kind of monster, så må jeg helt ærlig si at jeg ser på han som en trangsynt liten ego. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hestekølle; latterlig.

 

Vil for øvrig legge at Metallica er et langt barnsligere navn. Heldigvis er jeg ikke av den sprengte arten som dømmer musikk etter slike ting...

 

Mustaine er ego ja, det påvirker tekstene hans enormt i positiv retning. Utrolig aggresive, og mere meningsfulle tekster enn det Metallica har.

 

___

 

Ahhhh! Sett på Peace Sells, og hør de siste minuttene etter breaken (da gitaren spiller bassintroen). Det er et mesteverk, og jeg får frysninger av å høre på det! Peace. Peace sells. Peace sells, but who's buying!

Lenke til kommentar

Hehe..."Megadeth"...

 

Bare navnet er grunn nok til ikke å høre. Megadeth erketypisk 80-band som kun har sukkses ved debuten sin :rofl:

Hva mener du med det?

Absurde påstander.

 

Jeg blir litt lei meg av folk som sutrer over hvor ego Mustaine er, men hvor fantastisk Hetfield er.

 

Mustaine lager da i allefall musikk han liker, i motsetning til Metalllica, som prøver å være så kommersielle som mulig. Det er virkelige smerter, det.

Endret av Makhshava
Lenke til kommentar

Hestekølle; latterlig.

 

Vil for øvrig legge at Metallica er et langt barnsligere navn. Heldigvis er jeg ikke av den sprengte arten som dømmer musikk etter slike ting...

 

Basert på våre tidligere diskusjoner og dine innlegg tør jeg påstå at du er det.

 

Hva mener du med det?

Absurde påstander.

 

Jeg mener at det skulle vært Megadeath, men det tyder bare på at Mustaine har dysileksi.

 

Mustaine lager da i allefall musikk han liker, i motsetning til Metalllica, som prøver å være så kommersielle som mulig. Det er virkelige smerter, det.

 

Og Metallica lager ikke musikk som de liker.

Hva i helvette får deg til å si noe sånt? Hva baserer du det på? Hva gjør Megadeth sin låtskriving et så mye mindre forsøk på å skape penger?

 

"så kommersielle som mulig" :nei2:

Endret av Hestekølle
Lenke til kommentar

Så du mener virkelig at Black Album (og mye av det som har kommet etter) ikke ble laget kun for å tjene penger?

 

Ja det mener jeg. Har du vanskelig for å akseptere at Metallica kan produsere noe som selger noe fantastisk? Det var forresten primært pga Enter Sandmand at Metallica/The Black Album var så populær den lille tiden.

 

Metallica, sammenlignet med Megadeth, er kanskje tidenes mest oppfinnsomme navn.

 

Håndfaste påstander du slenger ut her.

Lenke til kommentar

herrejemini...

 

Det blir bare påstand mot påstand her, du sier at Megadeth har mer tekster med sjel og at Metallica bare er kommersielle. jeg sier at Megadeth Lager dårlig musikk og at Dave bare vil være bedre enn Metallica. dette funker ikke, for vi drar bare opp det samme igjen og igjen.

Jeg er egentlig ganske enig med deg. Jeg var skeptisk til tråden, da jeg først så den. Men så tenkte jeg meg om; Hvorfor kan jeg ikke argumentere for det bandet jeg synes er best?

 

Men jeg er enig. Denne diskusjonen kommer aldri til å ende.

Lenke til kommentar

Hehe..."Megadeth"...

 

Bare navnet er grunn nok til ikke å høre. Megadeth erketypisk 80-band som kun har sukkses ved debuten sin :rofl:

Metallica er vel ikke akkurat så veldig imponerende bandnavn det heller.. blir som å starte et rock n' roll band og kalle det Rock n' Rollica.

 

Min stemme går forøvrig til Megadeth. Langt mer kreativ musikk i stort sett alle ledd og LANGT mer habile musikere. Det er Hetfield, ikke Mustaine som burde ha byttet ut medlemmer. Kirk er kanskje den mest oppskrytte gitaristen jeg veit om. Vibrato som en veps og meningsløs, rotete pentaton-runk i omtrent hver jævla solo. At det danske bidraget er av forholdsvis lav kvalitet er vel heller ingen hemmelighet..

Megadeth var forøvrig best med Friedman bak gitarspakene. Han er muligens min favorittgitarist når det kommer til metal-sjangeren.

Endret av Tremolo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hestekølla:

 

Kan du ikke i det minste prøve å være saklig. "Sier en med Zappa som avatar". Er det i det hele tatt mulig å være så idiot?

Har jeg vært latterlig i denne tråden sa du? På hvilken måte? At jeg har argumentert mot deg?

 

Er for øvrig enig med det Tremolo skrev i posten litt over her. Det er akkurat det jeg har villet fram til gjennom hele denne tråden :) godt at flere er enige med meg. Friedman er som du sier en enorm gitarist, og dette viser han med svært kreative bidrag, spesielt på Rust In Peace.

Lenke til kommentar

For en helt idiotisk tråd, det er jo helt umulig og si hvilket band som er "best" alle har jo forskjellige meninger om hva de liker og ikke liker,

 

For et idiotisk nettsted diskusjon.no er. Det er jo umulig å si hvem som mener hva, og hva som er riktig.

Lenke til kommentar

Er for øvrig enig med det Tremolo skrev i posten litt over her. Det er akkurat det jeg har villet fram til gjennom hele denne tråden :) godt at flere er enige med meg. Friedman er som du sier en enorm gitarist, og dette viser han med svært kreative bidrag, spesielt på Rust In Peace.

Søk opp Cacophony på youtube. Ikke min type musikk, men der hører man hva Friedman virkelig er kapabel til rent teknisk. Liker han dog mer pga. tonevalg og oppbygningen av soloene i Megadeth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...