Gå til innhold

Diskusjon: Metallica vs. Megadeth!


nybb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en gang skyld skal jeg komme med noe konkret angående diskusjonen og i tillegg legge noe enigheter for trådstarter.

 

Første (av de få) Megadeth-sangen jeg noen gang hørte var Killing is my business...and business i good. Hørte den i forbindelse med en "musikk"-video av filmen Snikskytter.

 

http://www.youtube.com/watch?v=vA7VoNLzySA&feature=related

 

Ah, den var faktisk ganske bra, og etter dette lastet jeg ned albumet United Abominations der den første sange jeg hørte var "Sleepwalker" som bare hadde en syyykt råe riff etter den trege introen.

 

Fremdeles er det noe ved meg som gjør at jeg ikke liker Megadeth. Se traileren for "The Big Four Live". Du hører at sammenlignet med Metallica er det som en liten sprellende makrell. Fullstendig tamt og ikke i nærheten av det harde maskineriet av en lyd Metallica klarer å prestere.

 

Dessuten er det noe ved vokalen til Dave Mustugly jeg ikke liker.

http://www.youtube.com/watch?v=AxKJSOWjoR4

 

Haha! Morsomt :rofl: :

http://www.youtube.com/watch?v=xDbPMS0ruRc&feature=related

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Load & Reload: 2.5/10 & 2.0/10

 

Metallica-tråden:

 

Jeg synes det er to veldig svake album :)

 

Load: 4/10

Reload: 3/10

 

Har du begynt å hate disse albummene så mye, bare på 3 dager :tease:?

 

-------

 

Nybb: Kan du si meg hvilke av dine fav. Megadeth-sanger du liker bedre enn dine fav. Metallica-sanger. Har en oppfattelse av at du f.eks Blackened og The Four Horsemen slår nesten alle andre sanger du vet av. :) Men hvis jeg forstår deg rett liker du megadeth som helhet gjennom årene bedre enn metallica...

Lenke til kommentar

Angående karakterene så varierer det med dagsform og humør :p

Men ja, blir mindre og mindre fascinert av dem.

Men tror jeg mener 3 og 4 som album, og 2 som Metallica-album.

 

Blackened og Four Horsemen er fullkomne sanger, og ingen av Megadeths låter slår dem.

 

Tornado of Souls, Holy Wars og Hangar 18 er farlig nær. Så det har du rett i. De aller beste låtene er det Metallica som har lagd.

 

Men som sagt, så liker jeg Megadeth mye bedre, p.g.a at de har flere sanger som er svært gode. Metallica har kun gitt ut fire bra album i mine øyne. Mens Megadeth har gitt ut 11/12 bra album. 'Risk' er skuffende...

Lenke til kommentar

Er ikke The Four Horsemen samme sangen som Mechanix? Bare med annen tittel og annerledes tekst?

 

Jo. Den låta er skrevet av Dave Mustaine. Og selv om han ble kicket brukte Hetfield & Co låta på albumet sitt.

 

Eneste forskjellen er tempoet, teksten, samt at Metallica har lagt inn en ekstra break med solo.

Lenke til kommentar

Syns personlig at Mechanix er fetere å høre på enn Horsemen! En av all-time favorittene mine :)

 

Lest igjennom hele tråden igjen, og selvom jeg ikke likte trådstarters litt arrogante argumentering i begynnelsen, begynner jeg å forstå hva trådstarter mener med teknikk på gitaristene, selvom jeg personlig står fast på at det ikke har noe å gjøre med musikken et band lager. Å basere seg på lister blir feil, da listene nok baserer seg mer på hvor mye musikken har nådd frem til folk, og ikke bare ren teknikk. Synes likevel det blir feil av trådstarter å komme med svar som "Du har forstått det!" når det omsider dukker opp noen som liker megadeth best, da han for meg setter seg i et utrolig arrogant lys med at "musikken min er objektivt bedre enn din".

 

Jeg, som mange andre i tråden, elsket Metallica som band og musikken deres med en gang, og året jeg hørte det for første gang hadde vel jeg 4 plater som jeg sikkert hadde hørt gjennom 300 ganger hver. Megadeth lo jeg av når hørte dem for første gang pga Mustaine sin stemme. Det var en kompiss som elsket megadeth på den tiden, så jeg ble nesten presset til å høre på dem. Står fremdeles på at Mustaine på flere sanger høres helt latterlig ut, og at Hetfield høres uendelig mye bedre ut, på samtlige album og samtlige sanger, men har lært meg å elske musikken megadeth lager. Misliker Mustaine som person sterk og unngår derfor å lese om bandet eller se intervjuer av dem eller noe, men mye av musikken deres er helt genial! Anbefaler alle å prøve å lytte litt mer på den, og gjerne begynne med sanger som er lettere å like i begynnelsen enn andre, som for eksempel Holy Wars, Hangar 18, Peace Sells og Symphony of Destruction.

 

Selv om jeg synes Endgame leverte varene mer enn Death Magnetic, syns jeg at Kill 'em All, Ride the Lightning, Master, Justice og Black Album er bedre enn alt av Megadeth, og at Load og Reload konkurrerer godt med det beste av Megadeth også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Four Horsemen eier Mechanix så til de grader! ...og den er forøvrig i underkant 3 minutter lengre (7:13) enn Megadeth's versjon.

Må innrømme at Metallicas tekst er en anelse bedre, i tillegg er Hetfields vokal til de grader bedre enn Mustaines, men det er noe med Megadeths versjon jeg liker bedre. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...