Gå til innhold

Diskusjon: Metallica vs. Megadeth!


nybb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har den videoen med Marty Friedman å gjøre?

Han mente at karen der spiller fletta av Friedman, tenker jeg.

 

@Anarkorken: Han der er kanskje teknisk flinkere, men Friedman er flinkere musikalsk, imo (noe som selvsagt er subjektivt, sånn for å unngå diskusjon).

Friedman har i tillegg et stort særpreg, sin egen spillestil, om du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Så det han mente var det samme som å si f.eks: Lionel Messi har ikke imponert meg noe særlig. Så poster jeg et klipp av Maradona i 86'. HAHA. Latterlig. :rofl:

 

Uansett, så var han der flink ja. Har ikke sett nok til å dømme ham. Men uansett så er Friedman en gitarist som har hevet seg utrolig med sin kreativitet innenfor metal-sjangeren. Han briljerer rett og slett på felter som andre gitarister bare kan drømme om..

Lenke til kommentar

Dette er mitt forsøk på et seriøst innlegg mellom all galskapen i denne tråden.

 

nybb: Du er en fanboy.

Hestekølle: Du er et troll.

 

Nå som vi har etablert dette, kan jeg puste ut og finne ut hvem jeg liker best av Metallica eller Megadeth.

 

Det var en gang, for lenge lenge siden en bitter ungdomsskoleelev som var hardcore Metallica-fan.

...og der slutter egentlig eventyret fordi jeg ble dritlei av Metallica når jeg gikk ut av ungdomsskolen.

Tror jeg rett og slett hørte meg lei av det, eller innså at musikken ikke var særlig kreativ eller interessant i utgangspunktet.

 

Når det gjelder Megadeth, ble jeg aldri noen fan.

For min del føler jeg at Dave Mustaine har brukt tiden fra han ble sparket ut av Metallica utelukkende til å syte og klage om hvordan han mistet barndomsvennene sine, Metallica gjorde en feil og hulk hulk. De fleste vet regla nå. Kom over det, Dave.

Jeg har forsåvidt hørt Rust In Peace-albumet, og for å være ærlig fant jeg det kjedelig.

Det er noe med Dave Mustaines nasale stemme som gnager i ørekanalene mine.

 

Så utifra dette baserer jeg min avgjørelse på en enkel ting.

Jeg fant St.Anger underholdende og derfor må jeg nok stemme på Metallica denne gangen.

Endret av Cognomen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå troller jeg bare. Egentlig vil jeg si unskyld til "nybb". Jeg har oppført meg dårlig, men nå har mamma gitt meg pillene mine :new_woot:

 

Når du sier ting som er fullstendig meningsløst for meg og helt uten bunn og grunn tilter jeg helt over, føler at jeg bare må kontre innleggene tine. Og når jeg gang på gang på gang på gjenta de samme tingene fordi du er like ignorerende og arrogant klarer jeg ikke å holde meg unna personangrep mot deg, men jeg beklager, vi er vel egentlig ganske like tipper jeg..."in the end".

 

Har hørt veldig lite av Megadeth helt ærlig. Nybb, gi meg en topp 5 singel liste som du mener er de beste så skal jeg høre på dem :)

Lenke til kommentar

Slutte å mate det... ser man det.. en ny metode. Ignorer. Hmmmmmm!

 

Jaja. Aner ikke hvordan jeg skal klare å ta den posten din der seriøst, hest. Men jeg får vel ta det med en klype salt og poste en 10-15 låter som er verdt å høre før man konkluderer...

 

- Tornado of Souls

- Hangar 18

- Holy Wars...The Punishment Due

- Peace Sells

- These Boots

- In My Darkest Hour

- High Speed Dirt

- Disconnect

- A Tout Le Monde

- Sleepwalker

- Symphony of Destruction

- Devils Island

- This Was My Life

- Sweating Bullets

- Lucretia

Lenke til kommentar

Slutte å mate det... ser man det.. en ny metode. Ignorer. Hmmmmmm!

 

Jaja. Aner ikke hvordan jeg skal klare å ta den posten din der seriøst, hest. Men jeg får vel ta det med en klype salt og poste en 10-15 låter som er verdt å høre før man konkluderer...

 

- Tornado of Souls

- Hangar 18

- Holy Wars...The Punishment Due

- Peace Sells

- These Boots

- In My Darkest Hour

- High Speed Dirt

- Disconnect

- A Tout Le Monde

- Sleepwalker

- Symphony of Destruction

- Devils Island

- This Was My Life

- Sweating Bullets

- Lucretia

 

Er disse rangert i den rekkefølgen du mener de er best?

 

Jeg er serriøs nybb. Jeg er i hvertfall villig til å legge dette bak meg, men ikke bli overrasket om du ser meg tilte i en annen tråd. ;)

Lenke til kommentar

Ok, da velger jeg å tro det :) heller 1 venn enn 1 uvenn.

 

Nei. Det er en helt "tatt-ut-av-det-blå-"-liste det der.

 

Angrer allerede på et par sanger. Kunne puttet inn mange andre.. ikke tenk på rekkefølgen. Den første er dog min favoritt for tiden :p

Lenke til kommentar

Siden du helt ut av det blå har slutta med usaklighetene lurer jeg på hva i all verden det var du ville frem til med dette innlegget her???...........

 

Metallica er vel ikke akkurat så veldig imponerende bandnavn det heller.. blir som å starte et rock n' roll band og kalle det Rock n' Rollica.

 

Sier en med Frank Zappa som avatar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...