Gå til innhold

Kamptråd - Tyskland vs England (Åttendedelsfinale)


Latias

VM  

70 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde man hatt challanges så hadde det ikke gått ut over flyten i spillet. Desuten hvis man har det slik som i amerikansk fotball, så vil ikke trenerne bruke challangene hele tiden. Bruker man en challange og man har feil, så mister man et bytte, enkelt å greit.

 

Ellers håper jeg ikke engelske fans og media legger all skyld på dommerne, for England var dårlige. Samme skjedde under den første kampen. All skylden ble lagt på Green selv om laget ellers var elendig.

Lenke til kommentar
Gud bedre å KVALM jeg blir av å høre på Semb som kommentator.... Mannen har to nivåer når det gjelder fotball, verdens beste eller verdens dårligste. Slik er kommenteringen hele veien... Slitsomt å høre på.
Jepp enig! Ikke mange mål som ikke er keepertabber heller. Fotball skal være underholdning. Blir ikke underholdt av kommentatorer som sier alt er begredelig og horribelt dårlig.

 

Semb driter seg uansett ut, når han i det ene sekund skjeller ut en spiller. Da er alt galt og han kommer ikke til å få til noenting og bør bli byttet ut. For i neste sekund å lovprise han.

 

argh, skal prøve å unngå ham i framtiden (se kamper på svenske kanaler)

Endret av IHASBOKK
Lenke til kommentar

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Vanskelig å si. Paradoksalt nok Tyskland. De nevnes ikke for mye, men jeg tror de vil vise hvilken mesterskapsmaskin de virkelig er. Som vanlig. Av spillere er det helt bingo. Kanskje Thomas Müller.

Tenkte jeg skulle poste den når Tyskland vinner og Müller er toppscorer, men la gå. :cool:

Lenke til kommentar

For å ta opp denne dommertabben igjen

 

Hvis man tenker logisk

 

Hvis en ball slår i tverrligeren og ned og så opp i tverliggeren. Da må vel nesten ballen ha vert inne? Ballen begynner å spinne når den treffer stanga på undersiden og hvis den da slår rett ned på linja så vil den sprette ut i feltet igjen.

 

Eller?

Lenke til kommentar

Du sier noe der, når man slår en fotball i en vinkel så retter den seg vanligvis opp. Den kan jo gå i rett bane hvis man slår den mot bakken, men når den treffer tverrleggeren går den vanligvis skjevt. Jeg har for eksempel blitt truffet av en fotball som har gått i tverrleggeren i hodet flere ganger, noe som vil tilsi at den går i en skjev bane. En internasjonal dommer burde jo kunne denne type ting naturlig...

Endret av WCH
Lenke til kommentar

For å ta opp denne dommertabben igjen

 

Hvis man tenker logisk

 

Hvis en ball slår i tverrligeren og ned og så opp i tverliggeren. Da må vel nesten ballen ha vert inne? Ballen begynner å spinne når den treffer stanga på undersiden og hvis den da slår rett ned på linja så vil den sprette ut i feltet igjen.

 

Eller?

 

Helt sant. Den kan til og med sprette utenfor tverrligger etter å ha vært inne, noe vi fikk se da Bolanos ble snytt for scoring mot VIF på Ullevaal i fjor. Heldigvis golla han på nytt på overtid slik at vi vant 3-2.

Lenke til kommentar

For å ta opp denne dommertabben igjen

 

Hvis man tenker logisk

 

Hvis en ball slår i tverrligeren og ned og så opp i tverliggeren. Da må vel nesten ballen ha vert inne? Ballen begynner å spinne når den treffer stanga på undersiden og hvis den da slår rett ned på linja så vil den sprette ut i feltet igjen.

 

Eller?

 

Helt sant. Den kan til og med sprette utenfor tverrligger etter å ha vært inne, noe vi fikk se da Bolanos ble snytt for scoring mot VIF på Ullevaal i fjor. Heldigvis golla han på nytt på overtid slik at vi vant 3-2.

 

Den må ikke ha vært inne. Kommer akkurat ann på skruen på ballen fra før av, hvor den treffer tverrligere, hvordan banen er, om det er vått eller tørt på banen. Og som en sa før i tråden, dommeren kan ikke tenke den må ha vært inne, han må ha sett det.

Lenke til kommentar

En skandale at denne dommeren fortsatt er med og fikk lov til å dømme denne kampen. 

 

Leste at han hadde en lignende tabbe for 6 år siden i et mesterskap. Og bare for få år siden hadde han blitt utestengt pga korrupsjon. Fy faen at han fikk være med, håper noen supportere får inn en strak høyre på han fjotten. 

 

 

Lenke til kommentar

Han sto 5-10 meter fra Lampard, så han sto akkurat der han skulle. Selv om hoveddommern skal se at ballen er over, så mener jeg at linjedommer burde se det enda klarere. Linjedommer sto også 5 meter for langt opp på banen, så han hadde 5 spillere som dekket synet hans. Hadde han stått riktig plassert hadde han hatt fritt syn til mål.

Lenke til kommentar

Posisjonen til linjedommeren var jo kanskje ikke så mye å gjøre med. Han skal vel stå på offsidelinja, og klarer jo ikke å løpe 5 meter like kjapt Lampard skyter. Men uansett så er det rart at han ikke så den. Tror dommerne ble lurt av at ballen spratt i tverligger to ganger. Kanskje det var ballen sin skyld? En annen ball ville kanskje skrudd på en annen måte etter å ha truffet tverligger og gått lengre inn i mål. :wee:

Lenke til kommentar

Han skal stå på offisde linja ja, mente bestemt at han sto lenger opp, men ser at han står på offside linja nå. Så da står han jo riktig plassert. Jeg ble lurt av Davy som mente han ikke kunne se gjennom gjengen av spillere, men jeg burde tenkt over det, Davy er jo ikke til å stole på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...