Gå til innhold

Kamptråd - Tyskland vs England (Åttendedelsfinale)


Latias

VM  

70 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En forventet forsiktig start fra begge lag som til slutt utarter seg til et sjansesløseri. Tyskerne starter uten tvil best, Engelskmennene virker nok en gang totalt uinteresserte, giddalause og rett og slett slitne. Utrolig nok får Upson ingenting imot seg når han driter seg ut på det første målet, dette er ihvertfall et soleklart gult kort. Selv om Klose velger å ikke legge seg og klarer å skåre, gjør ikke det Upson mindre uskyldig. Et hinder uten tvil. 2-0 målet viser nok en gang hvordan England fremstår; U-interesserte. Flippen fra Ozil (Om jeg ikke husker helt feil) til Muller går over hele forsvarsrekka og en midtbanespiller, England blotter seg totalt. Nå skal det sant sies at det heller ikke var en imponerende intreden av Mr. James, det er jo her han skal vise sin styrke; Rekkevidden. Han har rent praktisk kun et hjørne å forsvare, allikevel blotter han seg ved bakkenivå og forsvarer ikke hjørnet godt nok. Selvsagt ingen keepertabbe eller noe i den duren, men litt småsvakt.

 

Så kommer Englands skåring, figtingspiriten kommer tilbake, ihvertfall ligger den nå på minimumsgrensa. Heldigvis kan vi takke den herlige linjedommeren for at det bare står 2-1, og ikke 2-2. Han har en vanskelig jobb siden han både må ha kontroll over offsidefella og et evt mål, men ballen er over en halvmeter på riktig side, selv jeg, fra sofakroken, så det. Så opplagt og så klart. Allikevel; Så herlig. Håper det er nettopp dette England ryker ut på, en dommerfeil. Ingenting er bedre enn innbitt'e Engelskmenn!

 

...Dog har tror jeg Italieneren gjør et smart grep; Hauser opp fightingspiriten og får frem djevlen i det Engelske mannskapet. Da blir det ihvertfall meget skummelt i andre omgang for Tyskerne. Skjer dette er jeg overbevist om at England vil klare det.

Lenke til kommentar

Var det off-side på Klose sin 1-0 scoring?

 

Hvis det er offside fra keeperutspill, så ja. Da var det faktisk 2 man i offside.

Det er vel ikke offside på noen innspill (corner, innkast o.l). Jaja, jeg vet det er umulig å gå i offside på corner av andre grunner også.

Lenke til kommentar

Sjokk at England blir bortdømt. FIFA arrangerer som kjent VM. Når de ikke vil at klubblagene skal lykkes, er det naturlig å tro at også landslaget er svartelistet. Ikke bare målet jeg tenker på, hvor ballen var en halvmeter inne, men offsidesituasjonen der Rooney ble avblåst. Sistnevnte har for øvrig vært helt fæl. Samme har Terry, Lampard (tok seg opp) og Barry.

Terry har da ikke vært dårlig annet enn på begynnelsen da alle sugde. Han har hatt flere gode brytninger og startet flere angrep, men Upson har jo sugd lut.

Lenke til kommentar

LucarioX:Dommeren?

Ja, dommeren. Greit at ballen klart var inne og at systemet burde endres da resultatet ikke kan endres selv ved videobevis, men alle kan se feil en gang i blandt. Blir ikke akkurat forundret om fyren får trusler og det som verre er, noe som er passe sykt for en dommertabbe. Husk; det er menneskelig å feile.

 

Systemet burde endres slik at dommeren ikke sitter med all makt og ansvar, slik at resultatet faktisk blir rettferdig og man ikke noen syndebukk å true.

 

 

Jeg legger i hvertfall skylden på linjedommeren som er ment å se at den er inne og ikke dommeren som står 15-20 meter inne på banen...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Hva sankker du om? Barry ligger jo konstant som anker og tar i mot støttepasninger. Synes han gjør en helt ok defansiv jobb også.

Han jogger tilbake i forsvar. Tyskland kommer i overtall flere ganger, når backene trekker frem må Barry bak. Han er ikke der han skal være, selv om det ikke er hans feil direkte at målene kommer. Barry klarer heller ikke følge Tyskland sine spillere når de kommer på løp inn, han slipper og lar de fire i forsvar ta seg av det. Sellout.

Lenke til kommentar

Det har vi visst om TV2 lenge, Aleks. Velkommen etter. :p

Jaja, har jo diskutert det med deg før til og med. Men skulle tro etter en omgang som dette måtte de ha litt mer å si enn å bare vise målene :ermm:

Ikke rart de foretrekker inntekter fra reklame framfor å snakke om kampen. Forteller jo litt om kvaliteten på "ekspertene" i studio. ;)

Lenke til kommentar

LucarioX:Dommeren?

Ja, dommeren. Greit at ballen klart var inne og at systemet burde endres da resultatet ikke kan endres selv ved videobevis, men alle kan se feil en gang i blandt. Blir ikke akkurat forundret om fyren får trusler og det som verre er, noe som er passe sykt for en dommertabbe. Husk; det er menneskelig å feile.

 

Systemet burde endres slik at dommeren ikke sitter med all makt og ansvar, slik at resultatet faktisk blir rettferdig og man ikke noen syndebukk å true.

 

 

Jeg legger i hvertfall skylden på linjedommeren som er ment å se at den er inne og ikke dommeren som står 15-20 meter inne på banen...

Få på plass et system der en video sier mer enn de mange dommeres ord, så slipper vi syndebukker, urettferdigheter og noe media kan legge skylden på :)

Lenke til kommentar

Det har vi visst om TV2 lenge, Aleks. Velkommen etter. :p

Jaja, har jo diskutert det med deg før til og med. Men skulle tro etter en omgang som dette måtte de ha litt mer å si enn å bare vise målene :ermm:

Ikke rart de foretrekker inntekter fra reklame framfor å snakke om kampen. Forteller jo litt om kvaliteten på "ekspertene" i studio. ;)

Tviler på at det er "ekspertene" i studio som bestemmer hvor mye reklame tv2 viser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...