Gå til innhold

Dype, mørke serier ?


Anbefalte innlegg

Hei, vet dette stedet flommer over av anbefalingstråder. Men det får bare være. Letter etter ype og kanskje litt dystre serier. Har sett en del, men orker ikke kaste bort tiden på mindelmådige serier.

Kan skrive opp serier som jeg virkelig, virkelig likte. Men om noen har noe mørkt og dunkelt, som virkelig griper sjelen din så post det her. Helst fri for spoilere ^^

 

Dexter (1,2,4)

The Wire (1,2)

Prison Break (1,2.5)

Lost (1?)

Heroes (1) Vanskelig å si

Sopranos (1,2)

Dark Angel (1,2)

Kyle xy (1,2)

House (1,6) Husker ikke så mye av de i midten

Numb3rs (1)

 

Tallene er hvilke sesonger som jeg mener virkelig har utmerket seg.

 

Alle disse seriene har i det minste for meg hatt øyeblkk der jeg har sittet måles, og nesten blitt rørt til tårer.

Mørkt, action, ikke langdrygt drama, bra.

 

Anbefal i vei. Og ja jeg har tittet i brukernes anbefalinger. Men der er bare et sammendrag av seriene, og jeg vil ikke ha spoilers...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Breaking Bad

 

Flotters serie som handler om stort sett kjemilærer som ender opp med å produsere narkotika sammen med en tidligere elev. Det er en fin serie som har kjempebra drama i seg. Samtidig at humor og spenning er med i tykt og tynt. Herlig skuespill av de to hovedpersonene spilt av Bryan Cranston(som fikk Emmy for rollen) og Aaron Paul(som ble nominert til Emmy for rollen).

 

 

Treme

 

Ny serie av skapern av The Wire. Viser hva David Simon er flink med å lage karakterer. Av den mer rolig, og personelige sorten enn The Wire. Handler om mennskene i New Orleans etter Katrina-stormen. Veldig "tung" serie, og kanskje for de som virkelig likte hva som var best med The Wire, karakterene. Ikke handlingen.

 

 

True Blood

 

Største serien til HBO etter Sopranos(som er deres største serie). Handler om mennesker i et sørstats-området i USA, og vampyrer samt andre skapninger. Det er en såpass bra serie hvor sex og blod virkelig fungerer uten at det egentlig skal bli latterlig synes nå jeg. Anbefales sterkt, noe jeg gjør med Breaking Bad og.

 

 

Justified

 

Handler om den amerikanske marshallen Raylan Givens. Etter å ha skutt ned en som stikker fra loven i Miami så blir han overført til å jobbe på sin egen hjemplass i Harlan, Kentucky. Her fakker han nå skurker og beskytter vitner som marshall, samt møter folk han hadde dratt fra. Timothy Olyphant fra Deadwood/Die Hard 4.0 spiller igjen kjempebra slik han gjorde i Deadwood. Rett og slett en god skuespiller. Walton Goggins(fra The Shield) bidrar også kjempebra som karaktern Boyd Crowder på serien.

Lenke til kommentar

Veldig enig i True Blood, serie som for iallefall meg virket veldig sær i starten, men som grep fatt i meg og gjorde meg fullstendig avhengig etter et par episoder.

 

Men, skal du virkelig ha kremen, så må du se Twin Peaks. Ikke la deg lure av alderen, den er noe av det beste jeg har sett og med den emnetittlen tror jeg den vil være midt i blinken.

Lenke til kommentar

Carnivàle anbefales på det sterkeste. Den inneholder en sunn dose Bibelreferanser, konspirasjonsteorier, umoralske handlinger og knakendes god historiefortelling.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8shFecDr4Bc

 

 

Twin Peaks er både dyp, mørk, komisk og absurd. En skikkelig kultklassiker, og som nevnt tidligere: «kremen», «det beste jeg har sett».

 

http://www.youtube.com/watch?v=5PcoMrwEa5o

 

 

Six Feet Under inneholder en blanding av svart humor, eksistensialistisk filosofi (mange kloke dialoger om religion, blandt annet), samfunnsanalyse, episk casting og den er min personlige favoritt. Blir sammen med Twin Peaks ofte satt i bås som verdens beste tv-serier.

 

http://www.youtube.com/watch?v=F5qpqsK2Hnw

Endret av teppulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...