Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Kom for å poste den samme videoen. Kane kommer til å brekke nakken på noen en dag. 

Definitivt. 
Så gale kan det gå (fæle bilder):

At dommerne må ta tak i det / regelverket må endres , er det lite tvil om.
Harry Kane (og andre) kommer nok til å forsette med denne type takling inntil det blir konsekvenser.

Lenke til kommentar

Helt sjukt at sånne ting bare får gå egentlig. I prinsippet kan vel dommeren allerede dømme for dette, type farlig spill? Men ja, trengs nok en egen regel for dette om det skal håndheves, dog har jeg ingen tro på at PL kommer til å innføre noe sånt før noen blir alvorlig skadet (og da er det lissom litt for sent allerede).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
RaptorStrike skrev (4 minutter siden):

Med VAR burde det være uproblematisk å straffe det.

Trenger ikke VAR, dommerne burde ha såpass øynene med seg at de får meg seg at noen går i kroppen på noen som er i luften.

Ganske spesielt at det er regler mot det i australsk fotball (rugby på godt norsk), har til og med et begrep for det der:
 

Sitat
  • Tunnelling: bumping an airborne player attempting a mark with the intention of unbalancing them.

 

Lenke til kommentar

Så videoen igjen nå og må innrømme at jeg ikke synes det er Kane sin feil mot Gabriel. Gabriel løper jo inn i duellen som en villmann og om Kane hadde gått opp i duellen i stedet for å skjerme ballen hadde det antakeligvis endt med  et vondt fall og frispark for Kane. Den mot Brighton(?) er heller ikke noe i veien med. Kane vil avslutte mot mål, ikke vinne en hodeduell på 16-meteren. VAR så på den og gav straffe til Kane (noe jeg synes var rart - trodde det var frispark da jeg så kampen). 

Den mot West Ham(?) er lei. Burde vært frispark og gult og han (eller andre spillere) burde slutte med slikt. 

Jeg legger merke til at videoen (og argumentene her) er hentet fra r/soccer og at det ble postet der omtrent rett etter at Spurs slo Arsenal og forsvarte ledelsen i ligaen. Gjengen der inne har vært ute etter Kane i årevis og det må nok litt mer til enn det ene gode eksempelet de har for å overbevise meg om at Kane er noe verre enn andre spillere når det kommer til dette. 

 

Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (15 minutter siden):

Så videoen igjen nå og må innrømme at jeg ikke synes det er Kane sin feil mot Gabriel. Gabriel løper jo inn i duellen som en villmann og om Kane hadde gått opp i duellen i stedet for å skjerme ballen hadde det antakeligvis endt med  et vondt fall og frispark for Kane. Den mot Brighton(?) er heller ikke noe i veien med. Kane vil avslutte mot mål, ikke vinne en hodeduell på 16-meteren. VAR så på den og gav straffe til Kane (noe jeg synes var rart - trodde det var frispark da jeg så kampen). 

Den mot West Ham(?) er lei. Burde vært frispark og gult og han (eller andre spillere) burde slutte med slikt. 

Jeg legger merke til at videoen (og argumentene her) er hentet fra r/soccer og at det ble postet der omtrent rett etter at Spurs slo Arsenal og forsvarte ledelsen i ligaen. Gjengen der inne har vært ute etter Kane i årevis og det må nok litt mer til enn det ene gode eksempelet de har for å overbevise meg om at Kane er noe verre enn andre spillere når det kommer til dette. 

 

Kane har gjort dette i årevis. Har en stygg en mot Fernandinho også, som fortjent gir ham en albue i bakhodet nede på bakken.

Dette er taktisk av Kane. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så siden det kommer fra Reddit, så greier vi ikke å gjøre opp vår egen mening?
Jeg syns er interessant tema for diskusjon .

Kane viser jo lite interesse i å gå etter ballen, faktisk er han mer opptatt av hvor motspilleren er (legg merke til hva han ser på sist), for så snu ryggen til.
Så om han ikke er intressert i ball, så bør han trekke seg, men vi får være enige om å være uenige.

Det uansett ikke et Kane problem, men et generelt problem som ikke blir særlig sett på av dommerne. 
Akkurat som problemet sporten har med filming, hvor det lønner seg oftere å filme/overdrive, enn det straffer seg.
Der har du noe de heller kunne brukt VAR til.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Men VAR har så mange åpenbare limiter. De tar ikke på frispark utenfor 16meteren som leder til mål, de tar ikke på gult kort nummer 1/2 som leder til rødt, de tar ikke på dives utenfor 16m, de tar ikke på spillere som blir taklet og skal ha straffe men som holder seg på bena - det er så uendelig mye VAR ikke gjør som føles så frustrerende. Så at VAR skal fikse dette i nærmeste fremtid er blir utopi for meg, jeg tror det ikke før jeg får se det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 minutter siden):

Men VAR har så mange åpenbare limiter. De tar ikke på frispark utenfor 16meteren som leder til mål, de tar ikke på gult kort nummer 1/2 som leder til rødt, de tar ikke på dives utenfor 16m, de tar ikke på spillere som blir taklet og skal ha straffe men som holder seg på bena - det er så uendelig mye VAR ikke gjør som føles så frustrerende. Så at VAR skal fikse dette i nærmeste fremtid er blir utopi for meg, jeg tror det ikke før jeg får se det

Merkelig at dette fungerer så godt i amerikanske idretter, mens UEFA ser inkompetente ut...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
bshagen skrev (1 time siden):

Men VAR har så mange åpenbare limiter. De tar ikke på frispark utenfor 16meteren som leder til mål, de tar ikke på gult kort nummer 1/2 som leder til rødt, de tar ikke på dives utenfor 16m, de tar ikke på spillere som blir taklet og skal ha straffe men som holder seg på bena - det er så uendelig mye VAR ikke gjør som føles så frustrerende. Så at VAR skal fikse dette i nærmeste fremtid er blir utopi for meg, jeg tror det ikke før jeg får se det

Definitivt utopia / ønsketenking.

VAR kommer aldri til å gjør at det blir mindre forsøk på mål fra offside, men det kunne definitivt redusert forsøkene på å filme til seg fordeler. 

Mao. ønsketenkingen er at de hadde brukt VAR litt med proaktivt for å fjerne uting fra sporten, enn at de skal nødvendigs skal dømme millimeters offside korrekt.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (2 timer siden):

Kane har gjort dette i årevis. Har en stygg en mot Fernandinho også, som fortjent gir ham en albue i bakhodet nede på bakken.

Dette er taktisk av Kane. 

Så totalt 4 eksempler der 1eller 2 er reelle og fortsatt kun gjentakelser fra r/soccer? 

Jeg ser ganske mange Tottenham-kamper og har ikke lagt merke til at dette skjer noe mer med ham enn andre. Derimot blir Kane, Son og Ndombele tatt jævlig stygt stort sett hele tiden. Men jeg er selvfølgelig biased og skal være helt ærlig på at jeg ikke gidder gå gjennom 300+ kamper for å finne faktisk statestikk, så det blir jo bare noe man i beste fall synser om. Omtrent som resten, og spesiet den ene personen som altså fant fram 3(1) eksempler i affekt etter å ha tapt en fotballkamp fordi Kane spiller på motsatt lag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...