Gå til innhold

Bli generelt bedre til å slåss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Tren muskler! Muskler, muskler muskler! Når du har nok muskler så trenger du ikke slå. Du løfter enkelt og greit opp vedkommende og kaster han i bakken.

Denne metoden er testet av min bror, og har fungert 1vs3 stk. (Han var 1.)

Det er sikkert greit med mye muskler og styrke i en slåsskamp viss en møter uerfarne " fightere " for å si det sånn. Men viss en møter en topptrent kampsport utøver hjelper muskler lite. En god kampsport utøver bruker hurtighet , vet akkurat når og hvor han skal slå / sparke og har teknikk som gjør at han slår / sparker vanvittig hardt. Nå vet jeg ikke hvor mye din bror veier i kg , men viss han er rundt 90 kilo ville han ha slitt mot en dyktig kampsport utøver på 75 kg.
Lenke til kommentar

Hei! Har egentlig ikke noe erfaring med slåssing, og lurer på hvordan man kan trene litt hjemme? Har ikke muligheten til å bruke boksesekk pga jeg ikke har noe steder å ha den. Tenker å liksom bli litt bedre all-around... Om noen skulle prøvd å slå eller noe, ville jeg heller ønsket å kunne klare å unngå å bli truffet, og evt. jule opp vedkomme istedet for å få juling selv.

 

Måter man kan trene opp reaksjonen, slagkraft og sånt på? Bygge seg et grunnlag... ?

Har en kamerat jeg kan få med og evt. slå litt svakt på hverandre med hansker og sånt i starten, men ikke sikkert jeg klarer å få han med på det.

 

 

Flytter til USA i sommer som utvekslingsstudent og tenkte å drive med kampsport der ved siden av det andre jeg skal gjøre... (amerikansk fotball og hockey), men noe som kan anbefales? Tenke å se etter bokseklubb, eller mma-klubb, men har ikke mye peiling på slike idretter... Krav maga er også noe jeg ser etter.

Tren eksplosiv styrke , lær deg gode slag / spark teknikker og slå først.....
Lenke til kommentar

Den beste måten å lære seg å sloss på, er å sloss. Kjøp et par hansker, hjelm og susp til kompisen din og deg, og deng løs på hverandre. Øv på slag og spark, men drit i "tryhardninjaflippinflykickbackflip". Det er også veldig lurt å lære seg noen enkle takedowns. Etterhvert finner du din egen combo, for eksempel jab, jab, cross og et hardt round kick.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...