Gå til innhold

Hvem skal ha seg den nye redesigna Xboxen?


nems

  

157 stemmer

  1. 1. Skal DU kjøpe den redesigna Xboxen?

    • Jeg har den gamle og skal ha den nye
      58
    • Jeg har den gamle og skal IKKE ha den nye
      46
    • Jeg har ikke den gamle og skal ha den nye
      16
    • Jeg har ikke den gamle og skal IKKE ha den nye
      29
    • Seff, jeg har alle konsollene og skal ha denne også! (360 ps3 og wii)
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen nye ting med den nye? Eneste fordel jeg ser er at den er svart, så støy ikke er så synelig.. (har hvit nå)

 

Er det noe som nevnes i reviews så er det at den nye xboxen er en støvmagnet ettersom den har blank overflate hvor dette synes veldig godt. Forskjellene er i korte trekk:

 

* Lavere støynivå

* Konsollen er mindre

* Større harddisk (250gb)

* Innebygget WLAN (b/g/n)

* Mindre ekstern strømadapter

* AUX-utgang til Kinect som gjør at Kinect kan dra strøm fra Xboxen i stedet for å måtte koble den til eget strømuttak

* Flere USB-porter (i den grad det er spesielt nyttig)

 

Lavere støynivå, hm, det hadde vært bra, men er ikke så veldig plaget.

Har god plass, trenger ikke en ny mindre, og å ha to tar jo masse plass i alt.

Hvem trenger harddisk? Jeg kan jo ikke komme inn på live uansett..

Integrert WLAN burde vært der fra dag 1, men, som sagt, trenger ikke nett heller.

Kinect er vel ikke engang ute enda? Gidder ikke bry meg før det har kommet og de jeg kjenner sier det er bra.

Har en kontroll med kabel, og en trådløs, ser ikke noen vits med flere USB-porter enn jeg kan bruke..

Lenke til kommentar

Er det noen nye ting med den nye? Eneste fordel jeg ser er at den er svart, så støy ikke er så synelig.. (har hvit nå)

 

Er det noe som nevnes i reviews så er det at den nye xboxen er en støvmagnet ettersom den har blank overflate hvor dette synes veldig godt. Forskjellene er i korte trekk:

 

* Lavere støynivå

* Konsollen er mindre

* Større harddisk (250gb)

* Innebygget WLAN (b/g/n)

* Mindre ekstern strømadapter

* AUX-utgang til Kinect som gjør at Kinect kan dra strøm fra Xboxen i stedet for å måtte koble den til eget strømuttak

* Flere USB-porter (i den grad det er spesielt nyttig)

 

Lavere støynivå, hm, det hadde vært bra, men er ikke så veldig plaget.

Har god plass, trenger ikke en ny mindre, og å ha to tar jo masse plass i alt.

Hvem trenger harddisk? Jeg kan jo ikke komme inn på live uansett..

Integrert WLAN burde vært der fra dag 1, men, som sagt, trenger ikke nett heller.

Kinect er vel ikke engang ute enda? Gidder ikke bry meg før det har kommet og de jeg kjenner sier det er bra.

Har en kontroll med kabel, og en trådløs, ser ikke noen vits med flere USB-porter enn jeg kan bruke..

 

Hvis du enda ikke har sett det selv, så er jo ditt valg ganske enkelt: du kjøper ikke den nye Xboxen. :) Verre var det ikke. ;)

 

For å gå gjennom lista for min egen del da:

 

Støynivå og HDD henger sammen. På den gamle non-HDMI boxen jeg har nå med 20GB, kan jeg få et lavt støynivå ved å legge inn spillene på HDDen. Men så var det ikke plass til mer enn max to spill med litt flaks da. Så to fluer i en smekk der.

Det at konsollen er mindre er ikke noe ankepunkt for min del, men er så klart ikke noen ulempe.

WLAN innebygd er veldig kjekt for meg, så jeg slipper å dra kabel over halve kåken fordi jeg ikke gidder å betale en halv formue for et adapter som i utgangspunktet burde være inkludert. Dette gjør hverdagen litt enklere.

Kinect vil jeg også vente å se, men kan jo være kjekt.

USB kunne jeg ikke brydd meg mindre om, visste nesten ikke at jeg hadde det nå en gang, for det har jeg aldri brukt.

Vil også slenge på en fordel til for meg: HDMI. Har ikke hatt dette tidligere, så det blir bra. TVen min klarer bare 720p gjennom komponentkabelen også.

 

Edit: Ang det med HDD osv, så er vel den nye boxen sitt drev såpass stille at det ikke er noen særlig støy å snakke om uansett, så da kan jeg jo være enig i at jeg egentlig ikke trenger en så stor HDD, men det er jo også masse interaktive greier det går an å laste ned, så om man vil så er det neppe noe problem å fylle den opp her i landet heller.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Ja, HDMI er absolutt et godt poeng hvis man har en eldre Xbox fra før, slik som nettopp jeg har. Nå takler riktignok TVen min 1080p over komponent, men jeg har en Wii også, og TVen har bare én komponentinngang så da er det en fordel å få Xboxen over på HDMI slik at komponent frigjøres til Wii.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne i dag men det er ikke bare fryd og gammen akkurat.

 

Får error 80072ee2 på Live når jeg skal laste ned ting. Aldri fått før og ikke gjort noen ting annerledes enn hva jeg hadde før med med min 120gb elite.

 

Logger greit inn med min profil og ser alt som er der men vil ikke laste ned noe.

 

Bruker nett med ledning, ingen ruter, direkte fra modemet som alltid. Likevel får jeg problemer. Meget irriterende.

 

Også overrasket over at strøm klumpen er faktisk bittelitt større enn på min eldre jasper maskin. Alle sa jo at den var blitt så mye mindre. Da må de kun ha sett de aller første PSU'ene.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Fikk samme feilmeldinga jeg og, men det fungerte som normalt etter ca 10 min (hadde da skrudd av og på konsollen). Feilmeldinga kom hos meg rett etter at jeg hadde overført lisensene fra den gamle boxen.

 

Ellers er jeg storfornøyd. Den er så og si lydløs, til og med dvd drevet...

Lenke til kommentar

Fikk samme feilmeldinga jeg og, men det fungerte som normalt etter ca 10 min (hadde da skrudd av og på konsollen). Feilmeldinga kom hos meg rett etter at jeg hadde overført lisensene fra den gamle boxen.

 

Ellers er jeg storfornøyd. Den er så og si lydløs, til og med dvd drevet...

 

Ja,det funker her også nå. Var vel bare mange nye maskiner i dag som skal laste ned ting på nytt.

 

License transfer har jeg ikke gjort enda. Er vel nesten ikke nødvendig heller siden jeg alltid spiller pålogget på Live.

 

Men kan vel gjøre det etter at jeg har lastet ned alt på nytt? Må ikke gjøre det først?

 

Angående støy så er det ikke store forskjellen fra min jasper maskin. Hverken idle eller når man spinnenr plater. Den er allerede ganske så stille. Men for de som kommer fra litt eldre maskiner så er det kanskje litt større forksjell.

 

Den nye blåser ut mye varmere luft enn den gamle, synes det er litt rart med tanke på at denne bruker mindre strøm bl.a.

Lenke til kommentar

Også overrasket over at strøm klumpen er faktisk bittelitt større enn på min eldre jasper maskin. Alle sa jo at den var blitt så mye mindre. Da må de kun ha sett de aller første PSU'ene.

merkelig.

 

Ja, det syntes jeg også. Når jeg legger de ved siden av hverandre så er den nye ca en halv centimeter lenger. Ikke er den noe lavere eller slikt heller. Vekta virker også lik.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen har målt hvor mye mindre støy det faktisk er?

Er det som interesserer meg mest ihvertfall

 

Har ikke målt noe, men har nå hatt en Launchbox 360 som låt som ett fly, og takeoff var når man satte i en DVD.

 

Oppgraderte så til en Elite med en av disse nye chippene, og det var stor forbedring. Omtrent som min PS3. Men fortsatt støy når man satte i en DVD.

 

Nå må du bøye deg ned mot maskinen å sette øret til for å kunne høre den.

Men setter du i en DVD så høres den, omtrent som min forrige Elite støyet uten DVD.

 

Stor forbedring syns nå jeg.

 

Og siden muligheten kom med NXE installerer jeg nå alle spill på HDD uansett, så støy er det nå helt slutt på!

Lenke til kommentar

Her et bilde av gamle jasper PSU og nye PSU'en.

 

dGsvIkSkk.jpg

 

Som vi ser så er den ikke mindre i det hele tatt, heller litt større.

 

Synes det er ganske godt gjort at ingen siter har klart å få med seg dette. Alle har derimot sagt at den nye klumpen er så mye mindre. Selv "profesjonelle" siter som anandtech har tydeligvis ikke fått det med seg enda de sammenligner maskinene.

 

Også meget overrasket over hvor kraftig vifta inni den nye PSU'en er. Og den høres ganske godt i forhold til før.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Synes det er ganske godt gjort at ingen siter har klart å få med seg dette. Alle har derimot sagt at den nye klumpen er så mye mindre. Selv "profesjonelle" siter som anandtech har tydeligvis ikke fått det med seg enda de sammenligner maskinene.

 

Jeg er enig i at det er rart, men den er ganske mye mindre enn adapteret på eldre Xboxer og av vesentlig lavere vekt i det minste så det er ikke påstander som er tatt rett ut av løse luften, de er bare ikke spesifikke nok..

Lenke til kommentar

La inn en bestilling hos Elkjøp i går jeg. :) Spekulerer litt på hva jeg skal gjøre med min gamle 360 da men. Ser ikke helt at jeg kan få stort for den ut ifra hva folk selger sine for på finn.no.

 

Spent på hvor lang tid det vil ta å få den fra Elkjøp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...