Gå til innhold

Hvilke håndholdte spill lastes ned oftest? (DS/PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes prisen på nye Nintendo DS spill er helt uhørt. Da er det kanskje ikke så rart at folk heller kjøper et flash-kort. Til og med min tantes barn fikk et slikt av forelderene. Deretter fikk de ordnet en del spill på denne brikken. Grunnen til at de valgte dette fremfor å kjøpe spill er ganske så enkelt at de synes spillene er alt for dyre. Ofte kan de ligge på 450-400kr og det ER drøyt til en håndholdt konsoll :)

Lenke til kommentar

En annen fordel med flash kortene er jo at man slipper å drasse med seg en haug med spill til en hver tid.. holder liksom med å ha i flashkortet som da igjen inneholder alle spillene ;)Kan jo være en god del av dem som laster ned, som faktisk har kjøpt spillet først, men ikke orker å drasse rundt på en haug med spill brikker.Jeg har ikke DS selv, men skaffet et par flash brikker for et par søskenbarn :) Og disse kjøper vel muligens spill fremdeles.

Lenke til kommentar

Jeg har DS og R4-brikken (som ikke fungerer hos meg, men det er ikke viktig). Men jeg har alltid og vil alltid kjøpe spill i butikk eller på nettet fremfor å laste de ned. 400+ for nye spill er alt for dyrt for de fleste (selv l om det finnes unntak), men jeg kjøper oftest billige spill til runt en hundrelapp. Spillene er minst like bra som de helt nye, men langt billigere. :)

Lenke til kommentar

Fra intervju med Namco:

 

"Has the bubble burst for the Wii and DS?

 

It’s a tough market. DS is the most successful platform ever, but all my kids’ friends at school have a DS with an R4. They have 100 games for no money. So yes, the market has collapsed for the DS and Wii.

 

I am very sad about this. One of the reasons the DS collapsed is piracy, it is very clear, but also it is a fantastic machine and very easy to develop for. It was possible for three kids in a garage to make a game for it.

We had a lot of product, and the average quality of a game on DS and Wii is very, very bad. So in the mind of the consumer today, to buy a DS or Wii game is to buy a game that isn’t very good."

 

Namco

 

Piratkopiering eksisterer jo også på Xbox 360, men antar Xbox Live-muligheter gjør at folk stort sett holder seg til originale spill. Og ja, 400-500 kr for et teknisk imponerende X360-spill á la GTA4 og Fallout 3 føles langt mer rimelig enn å betale like mye for et langt mindre ambisiøst DS-spill. Det verste eksempelet er vel GTA: Chinatown Wars som koster rundt 400 kr på DS og 55 kr på iPhone.

 

Og jeg tror nok nedlastbare spill er framtiden for håndholdte. Fysiske medium på håndholdte er kronglete, særlig på PSP. Å satse på et optisk medium som krever mye loading og ikke minst tærer kraftig på batteritiden føles lite brukervennlig i 2010. PSPgo viser at noe er på gang, dessverre er det så alt for dyr.

Lenke til kommentar

Tipper nintendo setter noen skikkelige kjepper i hjulene når det gjelder piratkopiering på 3DS. Men håper også PSP2 blir annonsert neste uke, og at den blir like lite piratvennlig :new_woot:

 

Ellers har custum firmware mye bra for seg, men det er ikke verdt det når ingen utviklere gidder å satse skikkelig på å lage noe bra pga det store piratkopisluket.. :no:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...