Gjest Slettet+981723478 Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Bil med driftssikkerhet og airbags finns sikkert til 50k, men da er det vel snakk om en bil, helst koreansk eller varebil, som har gått minst 300 000, eller som typiske problembiler? da tror jeg kanksje at jeg bør ha litt flaks inne i bildet også, eller? Siden jeg trenger bilen til å rulle noen mil i året, så hadde det vært greit om det hade skjedd uten uønskede verksteds -opphold og -regninger, igjen er åpen for innspill.. Jeg skal jo også tilbringe noen timer bak rattet i denna doningen, så derfor hadde det vært deilig med litt kjørekomfort i tillegg til sikkerhet osv. Og ja, jeg har råd til en bil til 150k - 200k... hadde jeg måttet ta kontakt med bank og lån og masse mas, så hadde jeg uten tvil lempa noe på krava, håper ikke det virka noe kvalmt/bortskjemt, men uansett jeg har jo finansen til det, så hvorfor ikke ta meg den luxusen?
ErikBlodøks Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Ja hvorfor ikke det Til langturer er jo Mercedes et must. Driftsikre er de også. Til 150-200 k kr så får du en W211 .. Og da unngår du de rustbilene fra 96-02
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Er ikke det E-klasse? Isåfall ser den unektelig interressant ut..!
emeritus Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 E-klasse er absolutt gode biler. Dog er vel de fleste av nyere type med automat så vidt jeg vet? Men det er selvfølgelig en diskusjon om smak. Automatkassene er iallfall temmelig gode.
Salt kjeks Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Dersom man ser på samlede utgifter til én bil som er kjørt ca 50 000 og én identisk bil som er kjørt 150 000 vil det være liten forskjell i reelle utgifter. Den bilen som har kjørt 50 000 har et høyere verditap, men det er ikke en mye høyere kostnad enn den andre bilen, rett og slett fordi du må påberegne mye hyppigere verkstedbesøk på en bil som er kjørt langt. Derfor er det ikke økonomisk selvmord å kjøpe en nyere bruktbil. Angående bulking: Det er slett ikke sikkert at faren for bulking er så skyhøy. De som er fornuftige og kjører forsiktig kan fint slippe unna dette, men så klart kan alle være uheldige. Likevel synes jeg dette mer enn oppveies ved fordelen av å ha en sikker bil. Som svar på biler ville jeg vurdert Ford Focus (eksempel, en som hadde vært litt lenger kjørt kunne gitt mer for pengene, da verdifallet er litt i største laget når den er så ny) eller BMW 1-serie (eksempel). Dersom du ikke har behov for en stor og praktisk bil, ville jeg ikke brukt penger på det. Men dette er selvsagt subjektivt. Edit: Fikset lenker. Endret 10. juni 2010 av grizzlyx
Konformisten Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har BMW selv, men siden BMW og Mercedes blir anbefalt vil jeg komme med en tilføyelse. Begge disse merkene skiller seg ut når det gjelder kvalitetsfølelse og kjørekomfort. Men vær oppmerksom på at bakhjulsdrift har sine begrensinger på vinterføre.
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 det fins ikkje tvil om ka som e bil! Kjøp deg Mercedes!
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Størst verditap har jo som regel veldig nye biler (enkelte opp til 30-40k på et år). På eldre biler er ofte verditapet parallelt med kilometerstanden, noe som kan være et problem for trådstarter. Det og si at du ikke får trygg bil til 50 000 blir både og, du får fint biler med ABS, airbags og høy ncap score for 50 000, samtidig som de ikke nødvendigvis ikke er kjørt jorda rundt 5 ganger. Så kan vel de lærde diskutere seg imellom om antispinn og antiskrens gir en trygghet, eller en falsk trygghet. Men ja som nevnt tidligere så er Mercedes kongen av langkjøring, en kollega har en W211 E220 CDI Avantgarde som han fikk for 200k (kjørt 200k km også). Selv om den er gått langt, så har den nok langt og gå enda. Veldig komfortabel og kjøre, samt føreromgivelsene er fantastiske. Ved fornuftig kjøring, kjørte han fra STVG til Gøteborg på rett over halv tank(!), altså et latterlig lavt forbruk på langkjøring. Eksempel: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22796108
Skavold Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Ved fornuftig kjøring, kjørte han fra STVG til Gøteborg på rett over halv tank(!), altså et latterlig lavt forbruk på langkjøring. Det kommer jo an på størrelsen på tanken, da. Jeg kommer meg bare fra Trondheim til Molde på halv tank - selv med drivstoffgjerrig bil - fordi tanken er så liten.
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Ved fornuftig kjøring, kjørte han fra STVG til Gøteborg på rett over halv tank(!), altså et latterlig lavt forbruk på langkjøring. Det kommer jo an på størrelsen på tanken, da. Jeg kommer meg bare fra Trondheim til Molde på halv tank - selv med drivstoffgjerrig bil - fordi tanken er så liten. Selvfølgelig, men tror den har rundt en 65liters tank, etter det lille jeg hadde tid til og google meg frem til.
kremt Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Hva med en Peugeot 407? En pen bil etter mitt syn, og ikke så vanlig som f.eks Passat. Den skal også tilby god kjørekomfort. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22837593
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Hva med en Peugeot 407? En pen bil etter mitt syn, og ikke så vanlig som f.eks Passat. Den skal også tilby god kjørekomfort. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22837593 Liker også 407, men helst gjerne sedan (prinsipp x]). Kollega som kjøpte en svart 2006 modell for ikke lenge siden, med sota ruter og 18 toms felger ser den rå lekker ut!
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 407 var kul. I tillegg så er den jo også relativt billig (noen grunn til det?). Fant en Peugot 407 som ser unektelig interresant ut. Den er jo fransk og komforten bør vel også være deretter?
Wisd0m Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 (endret) Sjekk ut denne siden, har rangert biler etter sikkerhet i det forskjellige klassene: http://www.iihs.org/ratings/default.aspx Edit: Amerikansk side, så en god del biler mangler. Sjekk euroncap top http://www.euroncap.com/Content-Web-Article/4a35be7b-bc49-4272-b628-b745829f70fd/euro-ncaps-top-five-achievers-of-2009.aspx Endret 13. juni 2010 av Wisd0m
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå