Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, "it just works" er bare å glemme. Min iphone 4 er fremdeles en stor skuffelse. Jeg begynner å tilvenne meg dens begrensninger, men den fortsetter å overraske i negativ retning. I høst opplevde jeg å få beskjed om "Innhold mangler" i ipod-delen av mobilen da jeg var på tur til Canada, noe som medførte at jeg måtte klare meg helt uten musikk og videoer inntil jeg kom hjem og fikk koblet meg til laptop'en min.

 

Nå har det hendt igjen. Opptil flere ganger. Først i romjula. Da var jeg i nærheten av laptop'en, så jeg fikk raskt gjenopprettet. Få dager senere hendte det igjen da jeg var på tur til Italia. Laptop'en hadde jeg lagt igjen hjemme, så jeg måtte vente til jeg kom tilbake til Norge før jeg fikk funnet tilbake til musikken og videoene. Nå sitter jeg her igjen med en iphone som gir meg beskjed om "Innhold mangler". Så da må jeg klare meg uten musikk på hjemturen. Men jeg ser tendenser til en aldri så liten sammenheng: de to siste gangene har det hendt etter at jeg har kjøpt musikk og lastet den ned fra itunes (på mobilen). Med andre ord; jeg straffes tilsynelatende for lovlig og betalt nedlasting...

 

iphone'n har også fått en del tendenser til hikke. Den tar seg til tider lang betenkningstid og kaster meg støtt og stadig ut av mailprogrammet. Flere ganger siste måneden har jeg måttet slå av og restarte mobilen. Det hjalp ei heller med en fullstendig gjenoppretting før jul.

 

Så nå ryker den tilbake til vår IT-avdeling, og de får gi meg en ny.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke hatt behov for å måtte koble den til laptopen på reise (annet enn selvvalgt for kjapt å få ut bilder via filutforsker), jeg har hatt så lite kontakt med itunes at det nesten er skummelt. Kan høres ut som du har en løen enhet ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk til å legge inn PDF (som spurt over)

For de som er interesserte: lastet ned Dropbox på pc og iPhone-> overførte filen til iPhone-> åpnet filen og der er det en knapp der du kan overføre PDF til iBooks.

 

Nå som jeg har boken i iBooks lurer jeg på en ting til. Jeg finner Ingen mulighet til å markere teksten og lage notater og farge deler av teksten som man kan gjøre med bøker man har. Er det noen måte å aktivere dette? Enten ved å konvertere PDF-filen til et annet format eller noe(hvilket format er vanlig bøker man kjøper i iBooks?)

Lenke til kommentar

For å markere tekst i iBooks må den være i vanlig ePub-format, ikke PDF. Å konvertere PDFen kan du i de fleste tilfeller glemme. Se deg heller om etter andre apps, f.eks. GoodReader.

Ah, skipt:/

Lastet ned et program for å gjøre om til ePub, men som du sa funket dårlig. Metoden funker bare fint for vanlig tekst, men ilustrasjoner og bilder ble helt ødelagt. Rart det ikke finnes noen(?) måte å konvertere bilder og tekst uten tap av kvalitet?

Lenke til kommentar

I grunnen ikke så veldig rart; det ligger i PDFens natur at det er et ferdig dokument, beregnet for at andre ikke skal tukle med det (sammenlign det å sende en PDF-fil med å sende enten en ren tekstfil eller et Word-dokument), så man må gå litt rare bakveier for å hente ut enkeltbestanddelene i en PDF. Dermed blir ekstraksjonen kronglete.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli smålig irritert om dagen..

 

Kjøpte min IP4 fra Netcom i sommer, og frem til siste ios oppdatering så hadde jeg ikke noe problemer med dekning noe sted, ikke i California en gang.

 

 

Etter siste oppdatering så er den VANVITTIG ustabil på signalene, Ustabil på både E og 3G, samt at den etter 10-20 minutter på WiFi bestemmer seg for å kødde der også.. Plutselig klarer den ikke å loade noen ting, klarer ikke å holde på tilkoblingen og klarer tilogmed ikke å koble seg på?!

 

Alt annet jeg har hjemme som er tilkoblet nettet mitt funker smertefritt...

 

Batteriet har også fått seg en smell etter siste oppdatering, sluker strøm som en trønder sluker karsk...

 

Noen tips til en som ikke har peiling på noe teknisk? DETALJERTE tips, ikke bare uttrykk som man ikke skjønner :p

 

Eller må jeg bare vente til de kommer med ny oppdatering og håpe på gull og grønne skoger?

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg ta f. Eks et bilde av denne siden med 4s? Tenkte å ta et bilde av ukeplanen fra skolen..

Du kan ta en screenshot av hele skjermbilde på telefonen ved og trykke raskt på både hjem-knappen og av/på-knappen samtidig. Dersom ukeplanen er et bilde som ligger ute på nettet kan du også holder fingeren på bilde, så får du opp et valg om du vil lagre bilde du holder fingeren på.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli smålig irritert om dagen..

 

Kjøpte min IP4 fra Netcom i sommer, og frem til siste ios oppdatering så hadde jeg ikke noe problemer med dekning noe sted, ikke i California en gang.

 

 

Etter siste oppdatering så er den VANVITTIG ustabil på signalene, Ustabil på både E og 3G, samt at den etter 10-20 minutter på WiFi bestemmer seg for å kødde der også.. Plutselig klarer den ikke å loade noen ting, klarer ikke å holde på tilkoblingen og klarer tilogmed ikke å koble seg på?!

 

Alt annet jeg har hjemme som er tilkoblet nettet mitt funker smertefritt...

 

Batteriet har også fått seg en smell etter siste oppdatering, sluker strøm som en trønder sluker karsk...

 

Noen tips til en som ikke har peiling på noe teknisk? DETALJERTE tips, ikke bare uttrykk som man ikke skjønner :p

 

Eller må jeg bare vente til de kommer med ny oppdatering og håpe på gull og grønne skoger?

 

Som en sa, ta å backup, det vil nok fungere.

Lenke til kommentar

Har et lite problem med min iPhone. Siden jeg jobber i Avinor, er det veldig kjekt å koble seg opp på det tråløse nettverket når man er på jobb (samme innloggingssystem som ved flyplasser), men etter jeg har skrevet inn brukernavn og passord får jeg en feilmelding som sier at jeg har "feil attribut" og at jeg må restarte nettleseren.

Jeg får heller ikke til å logge meg på Diskusjon.no. Om jeg prøver, går den bare tilbake til startsiden som om ingenting har skjedd.

 

Jeg har skrudd av og på telefonen, logget safari og startet den igjen, slettet cookies og history, men ingenting hjelper. Noen ideer til hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...