Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte iPhonen min så valgte jeg Chess' eneste forsikring. Nå har uhellet vært ute, og mobilen min er blitt stjålet. Jeg sjekker så chess sine sider, og ser at det i løpet av uken har kommet en ny type forsikring som dekker iPhone, noe som den jeg har ikke gjør lenger. Når jeg bestilte min forsikring, stod det ikke noe om at den ikke dekket iPhone.

 

Er jeg bøttføkka nå?

 

Det er stengt nå, så får ikke ringt før til mandag og hørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt for lei meg nå..

Var ute ikveld, for en gang skyld edru, med kameratene. Kjørte de til og fra. Hang på med ut for å være sosial, istedenfor å sitte hjemme.

Resultatet blir at jeg får en knuff/dytt av random person så jeg faller. Tenker med EN gang på mobilen (Iphone4) og så ser jeg skrekken: kanskje den største sprekken i skjerm/glass jeg har sett.

Får jo ikke sove nå, Chess har stengt linjene sine. Men det virker som det kun er glasset, så kan det være mulig å fikse? Har forsikring hos Chess, ikke Apple Iphone - forsikringen. MEN når jeg bestilte abn. så fortalte jeg til personen hos Chess at jeg har Iphone4 og jeg trenger en god forsikring "hos dere" - fikk den til 32,- (Har navn på personen som ga meg den)

 

Har jeg en sak som kan ordnes via forsikring eller jeg dømt til å kjøpe ny? :/

Lenke til kommentar

Alt for lei meg nå..

Var ute ikveld, for en gang skyld edru, med kameratene. Kjørte de til og fra. Hang på med ut for å være sosial, istedenfor å sitte hjemme.

Resultatet blir at jeg får en knuff/dytt av random person så jeg faller. Tenker med EN gang på mobilen (Iphone4) og så ser jeg skrekken: kanskje den største sprekken i skjerm/glass jeg har sett.

Får jo ikke sove nå, Chess har stengt linjene sine. Men det virker som det kun er glasset, så kan det være mulig å fikse? Har forsikring hos Chess, ikke Apple Iphone - forsikringen. MEN når jeg bestilte abn. så fortalte jeg til personen hos Chess at jeg har Iphone4 og jeg trenger en god forsikring "hos dere" - fikk den til 32,- (Har navn på personen som ga meg den)

 

Har jeg en sak som kan ordnes via forsikring eller jeg dømt til å kjøpe ny? :/

Jeg har det samme problemet, da mobilen min ble stjålet for et par dager siden, og har heller ikke iPhone forsikringen, ettersom den ikke fantes når jeg kjøpte telefonen. Jeg snakket nettopp med en kamerat som jobber med dette, og han sa at den gamle forsikringen (hvis den var den eneste som fantes da du bestilte forsikring) dekker iPhone. Men Chess er veldig pirkete på det at du selv må være uforskyldt i at mobilen er blitt ødelagt. Ettersom du ble dyttet, er det ikke din feil, og du vil få det dekt. Hadde du selv mista balansen, og knust den selv, ville det nok ikke vært så lett og fått det dekt.

 

Men husk at egenandelen er på 1000 kroner, dersom uhellet har skjedd innen 3 måneder av forsikringsperioden.

Lenke til kommentar

Alt for lei meg nå..

Var ute ikveld, for en gang skyld edru, med kameratene. Kjørte de til og fra. Hang på med ut for å være sosial, istedenfor å sitte hjemme.

Resultatet blir at jeg får en knuff/dytt av random person så jeg faller. Tenker med EN gang på mobilen (Iphone4) og så ser jeg skrekken: kanskje den største sprekken i skjerm/glass jeg har sett.

Får jo ikke sove nå, Chess har stengt linjene sine. Men det virker som det kun er glasset, så kan det være mulig å fikse? Har forsikring hos Chess, ikke Apple Iphone - forsikringen. MEN når jeg bestilte abn. så fortalte jeg til personen hos Chess at jeg har Iphone4 og jeg trenger en god forsikring "hos dere" - fikk den til 32,- (Har navn på personen som ga meg den)

 

Har jeg en sak som kan ordnes via forsikring eller jeg dømt til å kjøpe ny? :/

Jeg har det samme problemet, da mobilen min ble stjålet for et par dager siden, og har heller ikke iPhone forsikringen, ettersom den ikke fantes når jeg kjøpte telefonen. Jeg snakket nettopp med en kamerat som jobber med dette, og han sa at den gamle forsikringen (hvis den var den eneste som fantes da du bestilte forsikring) dekker iPhone. Men Chess er veldig pirkete på det at du selv må være uforskyldt i at mobilen er blitt ødelagt. Ettersom du ble dyttet, er det ikke din feil, og du vil få det dekt. Hadde du selv mista balansen, og knust den selv, ville det nok ikke vært så lett og fått det dekt.

 

Men husk at egenandelen er på 1000 kroner, dersom uhellet har skjedd innen 3 måneder av forsikringsperioden.

 

Okey, kjip situasjon det også. Men da høres det jo ut som det er en mulighet for at det skal gå greit det her.

Eneste er vel om de tror på meg da? Kan jo ikke bevise det på noen måte, aner ikke hvem det var som dytta. Eneste beviset er tlf som ser ut som den gjør nå..

 

Uansett, holder det at jeg ringer når de åpner imorgen tidlig, eller må det gjøres n å med en gang på skademeldingtelefonen deres?

Lenke til kommentar

Når du må gjøre det innen aner jeg ikke. Min ble stjålet natt til fredag, men jeg tar ikke kontakt med dem før i morgen tidlig, regner med at det går greit. Har hatt for mye å gjøre disse dagene, og ikke hatt mobil lett tilgjengelig.

 

Men jeg antar at det er ditt ord og din forklaring som teller som bevis, og så er det forsikringsselskapet sin oppgave i å prøve å motbevise det, noe de aldri kommer til å bruke ressurser på. Med mindre de ser på papirene sine om deg at du passer "skurke-profilen".

Lenke til kommentar

Frem til jeg i dag skulle se Premier League ved hjelp av TV 2 sporten på iPhone har jeg ikke lagt merke til uønsket eller "løpsk" datatrafikk. Jeg så ferdig kampen, trykket på home-knappen og deretter sleep-knappen. Noen timer senere kom det melding fra Telenor om at 500 mb nå var brukt opp. Kan det tenkes at appen er så amatørmessig laget at den ikke kutter streamingen når man trykker på home-knappen?

Lenke til kommentar

Frem til jeg i dag skulle se Premier League ved hjelp av TV 2 sporten på iPhone har jeg ikke lagt merke til uønsket eller "løpsk" datatrafikk. Jeg så ferdig kampen, trykket på home-knappen og deretter sleep-knappen. Noen timer senere kom det melding fra Telenor om at 500 mb nå var brukt opp. Kan det tenkes at appen er så amatørmessig laget at den ikke kutter streamingen når man trykker på home-knappen?

 

Om du har sett en hel kamp via TV2 sporten appen kan det jo stemme, eller er det slik at disse 500MB'ene kom i ettertid?

Lenke til kommentar

Problemer med å overføre bilder fra iPhone til MacBook Pro

 

Jeg har nettopp kjøpt ny Mac, men hver gang jeg kobler til iPhonen skjer ingen verdens ting. Jeg er vant med at bildene blir lastet automatisk over til pc'en, eller at man iallfall får spørsmål om hva man ønsker å gjøre når iPhonen kobles til?

 

Hva må jeg gjøre for å få i gang bildeoverførselen?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...