Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Kan dataroaming bare stå på eller vil da Iphonen til tider koble seg opp på mobilnettet?

 

Må dataroaming være påslått for å kunne sende og motta SMS?

 

Kan man lage profiler alla møte, utendørs osv.... finner bare den knappen mellom lydløs og vanlig - og kan heller ikke se noe tegn på skjermen når den er på lydløs...

 

Tips mottas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dataroaming bare stå på eller vil da Iphonen til tider koble seg opp på mobilnettet?

Når dataroaming er slått på lar du telefonen koble seg til andre operatørers nettverk når du mister dekningen til din egen operatør, noe som kan koste ekstra, spesielt om du er i utlandet. Så kan være lurt og slå det av om du skal ut og resise utenlands, slik at mobilregninga ikke blir en stor overaskelse.

 

Må dataroaming være påslått for å kunne sende og motta SMS?

Nei. Roaming må ikke være slått på for å kunne sende og motta SMS.

Men, mobildata må være slått på for å kunne sende og motta MMS.

 

Kan man lage profiler alla møte, utendørs osv.... finner bare den knappen mellom lydløs og vanlig

iPhone har ikke slike profiler du tenker på. For å profiler må du jailbreake telefonen.

 

og kan heller ikke se noe tegn på skjermen når den er på lydløs...

Det kommer ikke noe "lydløs" symbol på skjermen, du må snu telefonen litt på siden og se på knappen.

 

:)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få en application i fra iTunes > iPhone uten å slette alt jeg har på iPhonen? Dette er jo bare helt håpløst lite brukervennlig. Blir jo irritert bare jeg tenker på hvor teit det er at jeg ikke kan synce slik at jeg får alt som er på iPhone + iTunes istedet for at den sletter alt som er på iPhone.

Det er bare å synkronisere så blir appen installert. Er det snakk om et annet iTunes bibliotek her enn det iPhonen er tilordnet? I så fall så kan du være logget på med samme konto i den riktige iTunes eller på iPhonen og laste ned appen på nytt.

 

Nei, det er snakk om den første gangen jeg skal synce applications. Har syncet musikk, kontakter osv med denne iTunesen

http://support.apple.com/kb/HT1977?viewlocale=no_NO

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få en application i fra iTunes > iPhone uten å slette alt jeg har på iPhonen? Dette er jo bare helt håpløst lite brukervennlig. Blir jo irritert bare jeg tenker på hvor teit det er at jeg ikke kan synce slik at jeg får alt som er på iPhone + iTunes istedet for at den sletter alt som er på iPhone.

Det er bare å synkronisere så blir appen installert. Er det snakk om et annet iTunes bibliotek her enn det iPhonen er tilordnet? I så fall så kan du være logget på med samme konto i den riktige iTunes eller på iPhonen og laste ned appen på nytt.

 

Nei, det er snakk om den første gangen jeg skal synce applications. Har syncet musikk, kontakter osv med denne iTunesen

http://support.apple.com/kb/HT1977?viewlocale=no_NO

 

Nei, det der funker ikke. Da sletter den alt. Er jo ikke helt ubrukelig heller da. Det der er jo helt obious. For at jeg i hele tatt skal få synce noe som helst må den først slette alt. Og det er jo latterlig, men ser ikke ut som det er noen vei utenom.

Lenke til kommentar

Kan dataroaming bare stå på eller vil da Iphonen til tider koble seg opp på mobilnettet?

Når dataroaming er slått på lar du telefonen koble seg til andre operatørers nettverk når du mister dekningen til din egen operatør, noe som kan koste ekstra, spesielt om du er i utlandet. Så kan være lurt og slå det av om du skal ut og resise utenlands, slik at mobilregninga ikke blir en stor overaskelse.

 

Må dataroaming være påslått for å kunne sende og motta SMS?

Nei. Roaming må ikke være slått på for å kunne sende og motta SMS.

Men, mobildata må være slått på for å kunne sende og motta MMS.

 

Kan man lage profiler alla møte, utendørs osv.... finner bare den knappen mellom lydløs og vanlig

iPhone har ikke slike profiler du tenker på. For å profiler må du jailbreake telefonen.

 

og kan heller ikke se noe tegn på skjermen når den er på lydløs...

Det kommer ikke noe "lydløs" symbol på skjermen, du må snu telefonen litt på siden og se på knappen.

 

:)

 

 

Tusen takk for svar!!

 

JEg setter på mobildata slik at mms kan funke. Det er ingen fare med det?

 

Jeg styrer selv når den går på nettet eller ikke?

Lenke til kommentar

iPhone'en har gått helt bananas etter jeg byttet USB-port for å synce den... :ermm: Får ikke syncet den nå. Får uendelig med feilmeldinger, spør om gjenoppretting osv. iPad'en gikk helt greit.

Har til og med fjernet iTunes og alt fra Apple, i den rekkefølgen Apple sier det skal gjøres.

 

Ironisk nok ble jeg tilhenger av iTunes på Facebook, den dagen problemet inntraff...

Lenke til kommentar

Ironisk nok ble jeg tilhenger av iTunes på Facebook, den dagen problemet inntraff...

 

Der har du problemet.

 

Spøk til side, kjør en fullstendig gjenoppretting, regner med du har backet opp alt av kontakter/kalenderoppføringer o.l

 

Prøvde det samme her av morbid nysgjerrighet, ingenting skjer.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Det kan være du er en av de uheldige som har feilkobling i en USB port. Eks. har Fractal R2 en kjedelig tendens til å ødelegge enheter i en av portene. Så det forekommer.

 

Det kan virke som selvskryt, men jeg skulle akkurat til å svare dette da jeg skrollet forbi responsen fra ihouse.

 

Har selv hatt en "dårlig" usbport på en eldre maskin, synkroniseringen mot itunes ble da ganske morsom. Eksempelvis kunne den overføre kun første minutt av noen titalls sanger.

 

Hvordan opplever dere lyden i høgtaleren sammenlignet med 3Gs`en ? Eg sammenlignet med madammen sin telefon, og det er klart bedre lyd i 3Gs`en ;) Rett og slett kraftigere lyd.

 

Kan ikke uttale meg om høyttalerlyd, men erfaringene dine gjenspeiler hodetelefoneffekten. Iphone 3GS høres ut som iphone 4 med mer "gain".

Selv om jeg vil si at iphone 4 har bedre lyd, begrenser det i alle fall mitt valg av hodetelefoner til high-end propper.

 

Som er det alle burde bruke til å begynne med ;)

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Det kan være du er en av de uheldige som har feilkobling i en USB port. Eks. har Fractal R2 en kjedelig tendens til å ødelegge enheter i en av portene. Så det forekommer.

 

Det kan virke som selvskryt, men jeg skulle akkurat til å svare dette da jeg skrollet forbi responsen fra ihouse.

 

Har selv hatt en "dårlig" usbport på en eldre maskin, synkroniseringen mot itunes ble da ganske morsom. Eksempelvis kunne den overføre kun første minutt av noen titalls sanger.

Kan virke som det er USB-tilkoblinga det er noe galt med ja. Prøvde nå en USB-port foran og det gikk bra. Har dog aldri hatt noe problem med noen av koblingene bak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...