Gå til innhold

Test: Samsung S8500 Wave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung Wave har dedikert avspiller for Youtube-videoer, selv om det er nettleseren man bruker til å navigere rundt :)

 

I tillegg har den også Flash-støtte slik at du kan spille Youtube-videoer i nettleseren også. Vi testet kun noen andre videospillere, blant annet vår egen, for å sjekke om det fungerte tilfredsstillende. Litt knotete i forhold til liten skjermstørrelse og alt det, men det virket helt fint.

Lenke til kommentar

jeg skulle likt å vite hva dere faktisk prøvde av videoer. selv om dere sier dere bare prøvde en hel del, sier det meg ikke så mye om hva dere faktisk prøvde. fungerer MKV MP4 AVI MOV WMV OGM bare du bruker riktige codec? og har videoavspiller f.eks mulighet til teksting? hvilken oppløsninger testa dere på hvilke codec osv.

 

[blablabla] det er egentlig kun 5 ting jeg syntes er viktig på en telefon med stor skjerm. det er internett browser+ tilkoblingsmuligheter, gode menyer, video-avspillings muligheter og multitasking [/blablabla]

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

man kan jo putte en million ting i en mkv fil. så det betyr ikke at den støtter undertekster selv om den støtter mkv.

 

edit: ser den støtter subs. noen som vet hvordan subs den eventuelt støtter? er ganske hardcore anime fan =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Ett lite minus med S8500 Wave er at det er vrient å få ut SIM-kortet av telefonen.

 

Virker som en må ha tang. Jeg valgte noe av det nærmeste jeg kunne finne som faktisk fungerer bra nok. Det var en miniatyr-tapetkniv (exacto-knife). Hvor jeg da brukte spissen, stakk den litt inn i plastikken på SIM-kortet og dro det så ut fra "SIM-kortplassen".

 

EDIT: Når jeg satte inn batteriet for andre gang så tok telefonen meg jammen innom å sette forskjellige innstillinger igjen, og om det ikke var batteriet som trigget det, så var det kanskje alternativt fordi jeg trykket på "slå på-knappen" dobbelt opp.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er det noen som gidder å starte en dedikert diskusjonstråd for telefonen, eller skal en bare bruke denne? Synes kanskje det er bedre med en egen tråd for det, slik man har for Nokia Tube-telefonen (Xpress Muxic 5800).

Endret av G
Lenke til kommentar

Vel.

 

Om du tenker oppgavebehandling ala Windows så nei tror ikke det. MEN, den har ett slikt "få oversikt" over kjørende programmer funksjon. Der kan du klikke på det åpne programmets ikon og gå inn i det programmet for å fortsette å gjøre ting.

 

For å dra den mot en Windows-analogi, så minner den litt om ALT+Tab

 

Hvor Windows ALT+Tab bytter automatisk til neste program i rekkefølgen, så vil telefonens programbyttefunksjon kreve at du klikker på det programmet du ønsker å åpne igjen.

 

Tasten for å få oversikt i telefonen, er den store utstikkende diamant-formede (liggende diamant ala kortstokkens diamant). Alt du behøver å gjøre er å holde den inne mange nok sekund og vips så har du oversiktsbilde åpent.

Endret av G
Lenke til kommentar

På Samsungs egne sider står det at SAR-verdien på denne er 0.49. i testen her opereres det med en verdig på over 0.90 - hvorfor har Amobil bommet, eller er det andre årsaker til at det opereres med to ulike verdier? Dette er viktig, da det for meg er SAR-verdien som sammen med andre faktorer avgjør om jeg skal kjøpe telefonen eller ei.

 

http://www.samsung.com/ae/consumer/mobile-phones/mobile-phones/style/GT-S8500BANXSG/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification

Lenke til kommentar

HTC Desire eller denne, må vite... :ohmy:

HTC Desire uten tvil. Er en langt mer anerkjent telefon. Det er hovedsakelig OSet om utgjør forskjellen mellom telefonene. Og der denne har første utgave av Bada som ligger bak på de fleste områder, begynner Android å bli svært modent.

 

For ikke å snakke om tilgjengelige apps. 50 000 mot ... noen titalls?

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...