Gå til innhold

Hjelp til valg av billg Android telefon


Anbefalte innlegg

Som emnetittelen tilsier, trenger jeg hjelp til valg av en billig android telefon. Så langt står valgene mellom HTC Tattoo(gammel?), Wildfire eller Samsung Spica. Hvilken telefon har de "beste" spesifikasjonene?

 

Er det eventuelt noen andre telefoner jeg må tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som emnetittelen tilsier, trenger jeg hjelp til valg av en billig android telefon. Så langt står valgene mellom HTC Tattoo(gammel?), Wildfire eller Samsung Spica. Hvilken telefon har de "beste" spesifikasjonene?

 

Er det eventuelt noen andre telefoner jeg må tenke på?

 

Du får nå Spica til 900,- hos Telenor og dette er rett og slett ikke noe å tenke på. Dette er den beste smarttelefonen til under 2500,- nå også med Android 2.1 og nå gir Telenor de rett og slett bort så løp og kjøp. Velg abn Super bestill med nytt simkort og bruk ditt billigere abn da telefonen ikke er låst. Betal 199,- pluss 59,- pr mnd i 12 mnd og telefonen er din for 907,-

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOB.aspx

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Nok en gang, fordi at du like Spica best av disse, så er ikke Spica best for alle, siden du har en subjektiv mening.

 

Selv ville jeg enten valgt HTC Wildfire eller Samsung Spica. Spica har nok bedre skjerm samt kraftigere prosessor. Wildfire har vel litt mer minne pluss HTC Sense. HTC Sense ser mange på som en fordel siden mange mener at det gir en bedre brukeropplevelse og er enklere i bruk. Dette er selvfølgelig subjektivt, så kan kanskje være lurt å prøve ut før kjøp.

 

Edit: Ut i fra videoer jeg har sett på nettet av Wildfire så synes jeg ikke den ser merkbar tregere ut enn Spica til tross for svakere prosessor, men dette kan merkes ved oprasjoner som er litt tyngre enn "vanlig" bruk som e-post, ringe osv.

Endret av program
Lenke til kommentar

Spica virker som en svært god telefon, spesielt etter oppgraderingen til 2.1, så der trår du neppe feil! Wildfire har jeg ikke lest så mye om, men her er en minireview: http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/hands-on-htc-wildfire-review-690065

 

Spica har dobbelt så høy skjermoppløsning, det i seg selv sammen med den gode omtalen Spica har fått er antakelig nok til at den vil være det beste valget. Spesielt siden den tydeligvis er en del billigere enn Wildfire også.

Lenke til kommentar

Fordi det er en subjektiv mening, ikke fakta.

Uhm, når man snakker om telefoner blir det fort subjektivt.

 

Uansett, jeg ville gått for Spicaen, den har tross alt dobbelt så stor oppløsning, Wildfiren har kun 320x240 som nevnt, og den koster som sagt over dobbelt så mye.

Lenke til kommentar

Skal man gi de beste råd så må man begrunne. Hvis det er to sider av en sak kan man ikke si at "jeg har rett" så hører alle på deg. Man må begrunne. Akkurat som her. Folk liker forskjellige telefoner, derfor må man begrunne hvorfor man anbefaler akkurat den og den telefonen

Lenke til kommentar

Den Spica-en ble virkelig attraktiv i mine øyne. Hadde aldri hørt om den før denne tråden. Virker ut som et utrolig bra kjøp, men hvordan foregår dette med å skifte abonnement og slikt? Kan jeg skifte fra det abonnementet jeg får, til OneCall abonnementet mitt så snart jeg får den?

 

EDIT: Og hvordan vet dere at den ikke er låst?

EDIT2: Hvordan er nettleseren? Kommer til å bruke den mye og vil ikke ha en elendig en.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Den Spica-en ble virkelig attraktiv i mine øyne. Hadde aldri hørt om den før denne tråden. Virker ut som et utrolig bra kjøp, men hvordan foregår dette med å skifte abonnement og slikt? Kan jeg skifte fra det abonnementet jeg får, til OneCall abonnementet mitt så snart jeg får den?

 

EDIT: Og hvordan vet dere at den ikke er låst?

EDIT2: Hvordan er nettleseren? Kommer til å bruke den mye og vil ikke ha en elendig en.

 

Nei mange har kjøpt og den er ikke låst uansett så får du lås koden fra Telenor med en gang hvis dette er tilfellet.

 

Du kan bruke ditt gamle simkort og nettleseren er veldig bra den men jeg lastet ned Opera mini gratis fra Android marked og liker den litt bedre og den er også gratis.

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Wildfire har 5 MP kamera mot Spicas 3.1 - om det betyr noe.

 

At Wildfire virker like kjapp skyldes vel ihvertfall delvis at den har færre piksler?

 

Uansett - har samme problemstilling som TS, men har stått mellom SE x10mini og Wildfire for meg - mulig jeg må revurdere Spica-en (men den er ikke særlig pen IMO, noe som er rart mtp at det er Samsung)

Lenke til kommentar

Ønsker jeg å velge at jeg skal ha nytt nummer på nettbutikken til Telenor, for så å bytte dette ut umiddelbart så snart jeg får den? Tenkte nemlig jeg skulle slå til på dette tilbudet... Anyone?

Lenke til kommentar

Dette er allerede besvart i tråden:

Du får nå Spica til 900,- hos Telenor og dette er rett og slett ikke noe å tenke på. Dette er den beste smarttelefonen til under 2500,- nå også med Android 2.1 og nå gir Telenor de rett og slett bort så løp og kjøp. Velg abn Super bestill med nytt simkort og bruk ditt billigere abn da telefonen ikke er låst. Betal 199,- pluss 59,- pr mnd i 12 mnd og telefonen er din for 907,-

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOB.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...