Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

men jeg er vant med og ha den der, gjør liksom ikke vondt lenger skal jeg ha den lenger ned vil det nok gjøre jævla vondt? hvor langt ned da? på skulderblandene?

men gider ikke filme knebøy mer :p skal få noen til og se på.

 

så lenge jeg:

ser skrått nedover

rett rygg

stanga på skuldrene så er det vel riktig? og knærne skal ikke passere forbi tærne..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk hjelp av en som driver med styrketrening og han sa:

 

 

 

 

 

ha den der du føler det er best for deg og den ligger stabilt, du har stanga på trapezius som de fleste har, også kalt nakkebøy. Grunnen til at du kommer frempå er at du ikke kjører albuene frem før du bøyer, albuene skal være under stanga og helst være der hele bøyen. Sånn du bøyer nå har du albuene i ingenmansland..

Når du klarer å ha albuene under stanga får du automatisk opp brystet og rumpa blir automatisk plassert utover... Men det viktigste for deg er å tenke på at

KNÆRNE SKAL PRESSES UTOVER!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

presser da ikke knærne til siden jeg? har da vartfall ikke merka noe av det.. kanskje de detter litt framover..

 

ÅSSEN UNGÅR JEG AT KNÆRNE KOMMER FORBI TÆRNE?

 

når jeg mente styrketrening så mente jeg at han er med på konkurranser

 

og får godkjent løft..

 

btw: at knærne detter framover skjer automatisk av seg selv -.-

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

kostholdet i dag!

 

frokost: havregryn med 1 banan i + melk (i havregryenen) + 1 glass melk + 2 tran kapsler

etter trening: proteinshake (60g) + melk

litt før middag: 2 vafler

middag:(grilling) 2 hamburgere (med grovt brød rundt) + 1 bakt potet og litt salat (salat,tomat,agurk)

rester fra grillinga: 1 kotlett, 2 pølser (med grovt brød rundt :p) og salat

siste måltidet (nå) havregryn med melk + blåbær

 

det siste måltidet spiste jeg lite av! var IKKE NOE GODT!

 

kommentar ønskes :D

Lenke til kommentar

kostholdet i dag!

 

kommentar ønskes :D

 

Hvor mye havregryn? Er en fordel om du måler/veier maten og regner ut kcal-protein-karb-fett. Detter gir både deg og oss bedre oversikt. Dette skal veies og måles tørt/utilberedt. Matvaretabellen.no kan være til hjelp hvis du ikke finne innholdsfortegnelse på produktet.

 

Det er ikke nødvendig med 60 gram protein rett etter trening. Ta heller 20 gram før og 40 gram etter. Ville også fått i meg litt raske karbs etter trening. Bananer is the shit!

 

Dette er ikke av høyeste prioritet, men du kan med fordel bytte ut tran med selolje. Les hvorfor.

Lenke til kommentar

Hvalder, kan du ikke legge opp et bilde her av en rygg og markere hvor den skal ligge? Er selv også usikker nå.

Ikkje legg den på nakken, det er ikkje værre enn det, du får eit breiare område å legge stanga på slik at du fåt betre stabilitet, og du får tyngepunktet lenger bak som gjer det mogleg å rette seg opp meir mens du utførar øvelsen.

Det kan gjere litt vondt med det første, men det går over.

 

presser da ikke knærne til siden jeg? har da vartfall ikke merka noe av det.. kanskje de detter litt framover..

 

ÅSSEN UNGÅR JEG AT KNÆRNE KOMMER FORBI TÆRNE?

 

når jeg mente styrketrening så mente jeg at han er med på konkurranser

 

og får godkjent løft..

 

btw: at knærne detter framover skjer automatisk av seg selv -.-

Still deg inntil armlenet på ei sofa e.l. og sett tærne heilt inntil eller litt under sofaen, så utførar du øvelsen og sofaen vil då hindre deg i å få knærne for langt fram.

Lenke til kommentar

man kan ha stanga der man føler det blir best og ha den, jeg har den på nakken, synes det er best. Om jeg har den på nakken og tar albuene under stanga går det kjemte fint og gjøre det.

 

skal få noen til og se på når jeg tar knebøy, slikk at knærne ikke detter foran tærne.

 

btw: veide bare havregrynen og veide 100g og med bringbær og melk i 400g

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

man kan ha stanga der man føler det blir best og ha den, jeg har den på nakken, synes det er best. Om jeg har den på nakken og tar albuene under stanga går det kjemte fint og gjøre det.

Sjølvsagt opp til deg om du vil høyre på råda du får. Har du prøvd å ha stanga lenger bak for å kjenne korleis det går?

Lenke til kommentar

vart trening, så vart det bading i dag.

 

 

uke 5 - økt 1

 

knebøy

 

60 x5

65 x5

67,5 x5

70 x5

72,5 x4 :S

 

benkpress¨

 

50 x5

55 x5

55 x5

57,5 x5

57,5 x5

 

roing

57,5 x5

57,5 x5

57,5 x5

 

....................

 

film av benk kommer senere idag, men knebøyen er så tong!! hva gjør jeg? klarte bare 4 reps på siste!!

Lenke til kommentar

teknikk

 

ser kanskje ikke ut som jeg har en giga svai, men den er ganske stor selv om det ikke ser sånn ut, var behagelig og ha det akkurat sånn! fikk bra kontroll osv - lol niggeren i bakrunn

 

Jeg tror absolutt at du kunne hatt nytte av å ha større spenn for å korte ned arbeidsveien og redusere rotasjonen i skuldrene. Har du all vekten din på Trapezius?

Lenke til kommentar

uke 5 - økt 2

 

dynamisk oppvarming

 

squat to toe - 7 reps ( skal ta 5-10 reps)

utfall bakover - 5 på hver side

SCAPULAR PUSHUPS - 10 reps

utfall til siden - 5 reps på begge sider

ytwli - 5 reps på 5 "bokstaver"

 

markløft

65 x5

70 x5

77,5 x5

77,5 x5

77,5 x5

 

millitæpress

35 x5

40 x5

42,5 x5

42,5 x5

42,5 x5

 

benpress

122,5 x5

122,5 x5

122,5 x5

 

planken

1x 1min

1x 30sek

1x 30sek

 

kommentar

video av markløft og millitærpress kommer i dag.

 

markløften gikk fint i dag, men millitærpressen var TONG i dag..

 

oppvarminga funka veldig bra!!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...