Gå til innhold

Trenger et nytt drink tips. Vodka + 2 typer blandevann.


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg liker å ha litt en skvett ekstra vodka i enn man får på byen og så er jeg lei av bare et type blandevann man blander ut vodkaen med, men den skal fortsatt være enkel og god. Ikke no som tar kjempelang tid å lage og enkle produkter.

 

To smaker som kan drepe vodkasmaken litt. Frisk og sommerlig er ikke feil ord å bruke på denne tiden av året heller

 

Kom med forslag er og forklar hvorfor akkurat denne er så bra. Håper på mange gode smaker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vanskelig å komme med så mange gode forslag sidan det er litt avhengig av kva du synest er godt.

 

Men blander du vodka med brus så har du ein fin basisdrink som har litt sødme, syrligheit og friskheit.

Den gode drinken får du når du tilsetter den tredje ingrediensen.

 

Kva den tredje ingrediensen skal være må du prøve deg litt fram med, men klassiske alternativer er:

-fruktjuice

-biter av frukt, bær eller urter

-Likør, gjerne med smak av frukt eller bær

-Annen type alkohol, som f.eks smaksatt vodka, kvitvin, akevitt, whisky, rusbrus o.l.

 

Eit siste tips er å huske is, helst knust is.

Det aller meste blir ekstra godt med rikelig av is sidan isen døyver dei skarpaste smakane, framhever dei søte og bidrar til å tynne ut drinken litt etterkvart som isen smeltar og temperaturen i drinken går opp.

Lenke til kommentar

Fjellbekk:

2 Cl vodka

2 Cl brun akevitt

2 Cl Cordinal limejuice

Fyll med sprite

 

Cordinal får du kjøpt for under hundrelappen på ganske mange butikker. Hell ingrediensene i glasset i denne rekkefølgen, og topp med sprite. God drink som tar kort tid å lage. Spørs om du har akevitt da. :)

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har en favorittdrink jeg kaller "GUL" som består av 1 del vodka, 2 deler appelsinjuice og 1 del russchian på toppen. (Dvs. mer juice enn vodka og russchian, men tar det på feelingen, så bare tipper forholdet her). Blir en søt-og-litt-syrlig drink som funker bra i sommerenvarmen :) Håper den passer!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Min egenlagde oppskrift :new_woot:

 

1/5 vodka (Liker å bruke koskenkorva 60 for å få litt sterk smak)

3/5 schweppes lime/sitron

1/5 drink mix margarita

 

Deretter tar du en båt lime og skviser oppi, og en båt lime og kaster oppi, eller om du er flink kan du henge den på siden av glasset(kommer ikke så mye smak av den da, men det ser stylish ut!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...