Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i heiteste helsike er det du betaler for der?

Italiensk øl. Satt tross alt på en italiensk restaurant ...

Aha. Hvilket italiensk øl? Det eneste jeg kommer på i farta er Moretti, som ikke er helt ueffent som sommerøl, men det er vel knapt det eneste italienske ølet man får.

 

Liten digresjon, da Italia erklærte Storbritannia krig i 1940 ble tusenvis av italienere internert på the Isle of Man, sammen med bl.a. tyskere, østerrikere og andre. Som Andrew Marr påpeker, i 1940 var Isle of Man et av de viktigste kultursentrene i Europa. Og mange dignitærer klaget over at man ikke kunne få et skikkelig måltid i London, siden de fleste kokkene var på Isle of Man. :D

 

Speaking of øl.. nå skal jeg og en kompis brygge neste omgang med vårt hjemmelagde øl, Brumlebass. Denne gangen tar vi steget forbi ferdig-pakke fra Europris og kjøper maltekstrakt, humle og gjær som harmonerer til det vi planlegger, nemlig en ekte engelsk bitter. Wish us luck. :p

Lenke til kommentar

Aha. Hvilket italiensk øl? Det eneste jeg kommer på i farta er Moretti, som ikke er helt ueffent som sommerøl, men det er vel knapt det eneste italienske ølet man får.

Det står Moretti på regningen ... Det finnes en del italiensk øl, men ikke alt som er like bra. Moretti og Peroni er begge trivelige saker for lesking av strupen i stekende sol ...

 

Liten digresjon, da Italia erklærte Storbritannia krig i 1940 ble tusenvis av italienere internert på the Isle of Man, sammen med bl.a. tyskere, østerrikere og andre. Som Andrew Marr påpeker, i 1940 var Isle of Man et av de viktigste kultursentrene i Europa. Og mange dignitærer klaget over at man ikke kunne få et skikkelig måltid i London, siden de fleste kokkene var på Isle of Man. :D

Og der var de lenge. Kokkene, altså. De har flyttet tilbake nå. Det er lett å finne god mat i Englanfd nå. Også fra det engelske kjøkken. Det har skjedd mye de siste 10-15 årene.

 

Speaking of øl.. nå skal jeg og en kompis brygge neste omgang med vårt hjemmelagde øl, Brumlebass. Denne gangen tar vi steget forbi ferdig-pakke fra Europris og kjøper maltekstrakt, humle og gjær som harmonerer til det vi planlegger, nemlig en ekte engelsk bitter. Wish us luck. :p

God help us all ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...