Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaget sommerfugler noen dager nå og i dag fikk jeg en:-)

post-10097-1276441084,4045_thumb.jpg

Du verden, imponerende...hva du bruker for utstyr nå da..du kunne jo hatt disse fine i Junifesten, tror ikke du er med der denne gangen.

 

Edit: nå så jeg utstyret ja...mellomringer også, du må jo bruke stativ da, og hvordan komme så nær uten at den flyr, sitter den slik rolig da, eller injection med bedøvelse kanskje. Med 150mm trenger man ikke være så nært innpå insekter.

 

God gammel 50mm med mellomringer:-)

Fikk med meg Junifesten litt for seint til å melde meg på:-(

Hvor bra er mellomringer i forhold til et makroobjektiv?

Lenke til kommentar

Hvor bra er mellomringer i forhold til et makroobjektiv?

Jeg har Kenko AF (Macro) Extension Tube Set DG Canon EF, og synes det er meget bra...men det er jo litt arbeid å macro-fotografere i det hele tatt da, det skal tid og nøyaktighet til for at det skal bli bra med ringene, så jeg bruker de ikke så altfor ofte.

Lenke til kommentar

Firenze

 

post-138696-1276342588,3288_thumb.jpg

Panasonic GF1 20mm, f/3.2, ISO 200, 1/1000s

Hadde en alt for sent paa kvelden inn, og hele dagen paa jobb opplevelse forrige fredag i Firenze. Ser ut som at jeg gikk glip av noen fotomuligheter.

 

Høyner med to bilder fra Genova. Ogsaa en by med muligheter, fototeknisk.

 

post-199914-1276467412,4276_thumb.jpg

 

post-199914-1276467437,965_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er relativ ny når det kommer til fotografering og etterbehandling av bilder, men tenkte jeg skulle slenge med et bilde som ble tatt i starten av juni :)

 

Objektivet som er brukt er et manuelt objektiv av den billige typen(Horusbennu 50mm f1.7).

50mm passer kanskje ikke for landskapsbilder, men var det jeg hadde tilgjengelig da jeg skulle ta bildet.

 

post-38996-1276470986,2894_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Et av bilde fra serien Romance in dance

 

Vakkert. Form farge er flott. Hudfagen mot lys himmel og fargematchede benklær er nesten Nerdrumsk. Lurer på om det ville blitt kunstig med kontur på skjørtet?

 

Ville bare si at det er inspirerende at det er noen profesjonelle som gidder poste her, selv om jeg henger mer på andre deler av forumet...

Lenke til kommentar

Et av bilde fra serien Romance in dance

 

Vakkert. Form farge er flott. Hudfagen mot lys himmel og fargematchede benklær er nesten Nerdrumsk. Lurer på om det ville blitt kunstig med kontur på skjørtet?

 

Ville bare si at det er inspirerende at det er noen profesjonelle som gidder poste her, selv om jeg henger mer på andre deler av forumet...

 

det var da veldig hyggelig å høre :)

Lenke til kommentar
Ville bare si at det er inspirerende at det er noen profesjonelle som gidder poste her, selv om jeg henger mer på andre deler av forumet...

 

det var da veldig hyggelig å høre :)

Godt poeng RulleRimfrost trekker frem her..., har tenkt på det samme...synes det er flott med den store variasjonen som finnes her blant Forumdeltagerne, både når det gjelder alder og ferdigheter. Det synes jeg gjør stedet berikende og interessant :yes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fargene jeg husker! Visste ikke at folk fortsatt brukte E-400, men dæsken døtte snøtte, jeg savner Kodak-fargene. Kanskje jeg skal ta en tur ut med E-400 i dag? Får se. Ellers kunne det kanskje gjort seg et halvt steg lysere.

 

:)

 

Jeg har faktisk 2 stk E-400 som jeg bruker daglig. De ble kjøpt kun med tanke på kodak-sensoren, og jeg elsker hva som kommer ut fra dem. De er treige, vanskelige å jobbe med, og ergonomien er vel kanskje så som så, men de er og blir mitt favorittkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...