Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter kraftig regen de siste par dagene, synes Mr. Mus å ha blitt "rehydrert". Dagens Mr. Mus-bilde er - tror jeg - det aller ekleste så langt. Viewer discretion is advised:

Jeg har ikke fått med meg "prosjektbeskrivelsen" for Mr Mus, har du tenkt å samle alle bildene etter hvert? Eller finnes det et sted allerede?

Lenke til kommentar

Rotvoll Gård, Trondheim.

 

898527396_NBwLe-500x500.jpg

 

Skal brukes som skrivebordsbakgrunn på jobb, hvis noen vil ha det i skrivebordsstørrelse ligger den i 1920x1200 her

Hva slags innstillinger hadde du på her?

Ett sånn bilde må ha hatt noen skikkelig heftige innstillinger..

Tipper f459, iso 1 @ 1.2mm

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Kongen var på besøk i byen idag i forbindelse med åpningen av nye St Olavs hospital.

Og 2. juni var Vebjørn Rodal på besøk i Klæbu for å holde basistreningsøkt for barn og ungdommer.

 

Alle bildene er gitt ut under Creative Commons-lisens (CC-BY-SA).

Du verden... :new_woot:

Lenke til kommentar

derfor jeg lurer

Det Inc prøver å si, og som du har fått påpekt før, er at "innstillingene" ikke betyr noe i et sånt bilde som dette. Det er sikkert tatt litt nedblendet og kanskje med et GND filter, men som alltid er det lyset som gjør bildet spesielt.

 

Iso og lukkertid er komplett uinteressant, brennvidde og blender har bare ørlitegrann med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Her er noen småkryp-bilder jeg jobber med for tiden. Er seriøst fornøyd med bildekvaliteten mitt nye D300s leverer. Litt verre med tid til å bruke det fantastiske kameraet... Heldigvis ferie snart!

 

Mitt første flueportrett. Sigma 150 håndholdt.

post-69665-1276380127,5196_thumb.jpg

 

Edderkopp klar til fangst...

post-69665-1276380679,9534_thumb.jpg

 

Et sneglehus, med snegle viste det seg...

post-69665-1276380177,18_thumb.jpg

 

Edit: Glemte begrensningen på antall bilder, så jeg fjernet et par.

Endret av Janey
Lenke til kommentar

Iso og lukkertid er komplett uinteressant, brennvidde og blender har bare ørlitegrann med saken å gjøre.

Såfremt kamera/film tåler ISO, så skalj eg vel være tildels enig med deg angående ISO og lukkeritd. I mange sammenhenger har brennvidde og blender alt med saken å gjøre; da sammen med avstand til hovedmotivet.

 

Det er lett å forkaste ønsket om EXIF info som irrelevant, og si at informasjonen som finnes der er uten nytte; men jeg er ikke enig i det. For de som eri startgropa, så er det veldig mye å ta tak i. Og som kan være nyttig å bygge på. Vi som har erfaring har ofte litt for lett å si at dette sier seg selv.

Lenke til kommentar

Ett sånn bilde må ha hatt noen skikkelig heftige innstillinger..

Tipper f459, iso 1 @ 1.2mm

 

Selv om du synes det er tull kan du respektere andre brukere av forumet og oppføre deg som en ansvarlig Akamist.

 

En av retningslinjene her anbefaler at postere gjerne legger ved exif.

 

"Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv."

Endret av Nautica
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ett sånn bilde må ha hatt noen skikkelig heftige innstillinger..

Tipper f459, iso 1 @ 1.2mm

 

Det er helt riktig, hvordan visste du det? :!:

 

Neida, men innstillingene er hverken spesielle eller spesielt gjennomtenkte, stikkordet som du Thesilentkiller kan google er brakketering (Bracketing) og sammensetting av forskjellige eksponeringer av samme motiv (jeg liker ikke å kalle det HDR, det ordet har fått en negativ klang av alle dem som skal overdrive og ende opp med bilder med masse glorier, null kontrast og en psykedelisk, nesten tegneserieaktig look. skrekkeksempel 1, skrekkeksempler 2, skrekk og gru og du finner mange fler om du søker på hdr på flickr...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...